מכללת ספיר. צילום: עידו כהן

סטודנטית התלוננה כי הוטרדה מינית על ידי מרצה במכללה

סטודנטית במכללת ספיר התלוננה לפני כמה שבועות כי הוטרדה מינית על ידי מרצה במכללה. בדיווח של ערוץ 10 הערב (שני) במהדורה המרכזית נטען כי נגד המרצה התלוננו שלוש סטודנטיות, אך בנציבות למניעת הטרדה מינית במכללה טוענים שהתקבלה תלונה מסטודנטית אחת בלבד. יהודית מורג, הנציבה למניעת הטרדות מיניות במכללה, סיפרה ל”ספירלה” כי התלונה הגיעה לפני חג הפסח וכרגע הם נמצאים לקראת סיום שלב גביית העדויות.

לפי הדיווח בערוץ 10, המרצה, שמכחיש את הטענות נגדו, עורר בעבר סערה ציבורית גדולה ואף עמד בפני פיטורים, אך הוחזר בסופו של דבר למכללה. המרצה התבשר על התלונה אך טרם נחשף לפרטים במלואם. לדברי מורג, “לא נאפשר למרצים ומרצות במכללה לנצל את כוחם ולפגוע בסטודנטים וסטודנטיות, ומכללת ספיר לא תטאטא דברים מתחת לשטיח”. מהמכללה נמסר בתגובה לערוץ 10 כי “התקבלו פניות בעניין המרצה, הנושא נמצא בבדיקה”.

בתחילת החודש פורסם דו”ח מבקר המדינה שעסק בנושא ההטרדות המיניות באקדמיה. המבקר מצא שורת ליקויים בטיפול המוסדות בתלונות על הטרדות. מהדו”ח עולה כי המוסדות לא מיצו הליכי משמעת נגד מרצים ונמנעו לתבוע חברי סגל שהודגשו נגדם תלונות ולעתים עודד אותם לפרוש מבלי לעמוד לדין בגין העבירה. הדו”ח מבוסס על בדיקת שורת מוסדות בהם גם המכללה האקדמית ספיר בין השנים 2010 ל-2015.

בשבוע שעבר פורסם ב”ספירלה” כי מרצה במכללה הגיש תלונה במשטרה נגד סטודנטית שטענה כי פוטר מהמכללה למנהל לאחר שהטריד מינית סטודנטיות. המרצה, עמיר עירון, שמועסק במכללה זה כעשור כמרצה מן החוץ במחלקה לתקשורת, הודיע כי יתבע את הסטודנטית בגין הוצאת דיבתו. במכללה למנהל, שם עבד במשך 20 שנה, אישרו את גרסתו לפיה הסיבה לסיום העסקתו במוסד היא הגעתו לגיל פרישה והכחישו טענות להטרדה מינית לכאורה. מקרה זה אינו קשור לתלונה החדשה לנציבות למניעת הטרדה מינית.

סגור לתגובות.