סלפי פרידה, אתמול ביום הצגת פרויקטי הגמר במכללה. צילום: אילן יצחייק

מפמניזם עד יציאה בשאלה: פרויקטי הגמר של עיתונאי המחר

הבוגרים הטריים של מסלול עיתונות במכללת ספיר הציגו אתמול (שני) את פרויקטי הגמר עליהם עבדו בשנה האחרונה. במסגרת הפרויקט, התבקשו הסטודנטים להקים אתר חדשותי שיורכב מכתבות, ידיעות, טורים ו-וידיאו בנושא מוגדר עליהם החליטו יחד עם המרצים המנחים, אילן יצחייק, העורך הראשי של אתר XNET  ונתנאל שלומוביץ, ראש מסלול עיתונות במכללה ועורך עמוד הבית של אתר “הארץ”. השופטים ביום הצגת הפרויקטים היו נוף נתנזון, העורכת הראשית של “טיים אאוט”, ונטע ליבנה, ראש אגף החדשות ב”ידיעות אחרונות”. הנה הצצה לפרויקטים השונים:

“השואל”

האתר נועד להקל על אנשי הקהילה הדתית לצאת בשאלה באמצעות הצגת סיפורים הנוגעים לנושא. האתר מעוצב בצורה נוחה לשימוש ומאפשר לחוזרים בשאלה להזדהות עם התוכן ולהרגיש כי אינם צריכים להתמודד לבדם עם המהלך. יוצרים: ליאור מנור, הגר גבאי, טל סיגרון וגלעד ילון. לחצו לביקור באתר.

מימין: נתנאל שלומוביץ, הגר גבאי, גלעד ילון, ליאור מנור, טל סיגרון ואילן יצחייק. צילום: אילן יצחייק

“טאבו”

טאבו, כשמו כן הוא, הוא אתר שחרת על דגלו כי “הסיפור הוא מה שאסור”. האתר נועד להעלות על סדר היום את הנושאים שאינם מקובלים בשיח העכשווי כמו מיניות וצרכים אישיים. יוצרים: דנה גרבויס, עתליה פרץ, חגית אלבז ועידו כהן. לחצו לביקור באתר.

חברי צוות “טאבו”. מימין: עידו כהן, עתליה פרץ, חגית אלבז ודנה גרבויס. צילום: אילן יצחייק

“מהניילונים”

זהו אתר מגזיני על שירים ומוזיקה. מטרת האתר היא להקנות לאמנים צעירים את הבמה לה הם שואפים ונותן את האפשרות לפרסם שירים שהיו במגירה. יוצרים: ראובן בן לולו ויסמין רמון. לחצו לביקור באתר.

חברי צוות “מהניילונים”: ראובן בן לולו ויסמין רמון. צילום:אילן יצחייק

“הקהילה בקהילה”

אתר מגזיני הנוגע לקהילה הלהט”בית בתוך המגזר החרדי. באתר מוצגים סיפורי היציאה מהארון של חרדים והקושי של החברה בה הם חיים לקבל אותם. האתר מעוצב בצורה צבעונית ויפה המזמינה את הקורא להמשיך ולעיין בתכנים השונים. יוצרות: בתאל ביטון ושחף סדן. לחצו לביקור באתר.

חברות “הקהילה בקהילה”: בתאל ביטון ושחף סדן. צילום: אילן יצחייק

“תקרת הזכוכית”

אתר פמיניסטי המציג את הפערים הקיימים בחברה בישראל בין גברים לנשים. באתר הוצגו כתבות על הנשים החזקות בישראל ונתונים אודות כמות הנשים שהיו בתפקידים משמעותיים בכנסת לאורך השנים. היבט מעניין שניתן היה לראות באתר, הוא החלוקה לארבע לשוניות המציגות נושאים עיקריים בחברה הישראלית. החלוקה ללשוניות בוצעה לפי החלוקה לרשויות השונות במדינה כמו הרשות השופטת, המחוקקת והמבצעת. יוצרות: צליל דיבקר, דניאל יוסופוב וחן אלבז. לחצו לביקור באתר.

חברות “תקרת הזכוכית”, מימין: צליל דיבקר, חגית אלבז ודניאל יוסופוב. צילום אילן יצחייק

סגור לתגובות.