עומס בקפיטריה בבניין 8, השבוע. צילום: דמיטרי קזקוב

תלמידי התיכון גורמים לעומס רב בקפיטריות בשעות השיא

תורים ארוכים, זמני המתנה מרובים ועומסים גדולים – כך נראים מתחמי המזון במכללה בזמני ההפסקה המרכזיים. בקרוב צפויה להיפתח קפיטריה נוספת – בבניין 5 – שאמורה להקל על העומס, אך לטענת לא מעט סטודנטים ואף באגודת הסטודנטים, האחראים המרכזיים לעומס הם תלמידי התיכון של המועצה האזורית שער הנגב שמגיעים לקפיטריות במכללה בשעות גדושות ממילא.

בית החינוך הניסויי שער הנגב ע”ש יצחק שביט נמצא סמוך למבני המכללה, כך שהתלמידים עוברים דרכה כדי להגיע מתחנת האוטובוס לבית הספר. על אף שלתלמידים יש אישור מפורש של המועצה האזורית שער הנגב לבקר בספריית המכללה ובמרכז ההידרו-תרפי, לא נאסר עליהם לבקר גם במתקנים אחרים של המכללה – מה שמאפשר להגיע גם לקפיטריה בבניין האקדמיה. הבעיה נוצרת כאשר לתלמידי התיכון הפסקות חופפות ללימודים במכללה, דבר שמביא ליצירת זמני המתנה ארוכים מאוד בזמן קצוב של הפסקה.

הסטודנטים, כמובן, לא מרוצים מזה. “באתי לקנות לעצמי ארוחת צהריים ב’קרנף’ והייתי צריכה לבזבז המון זמן רק כדי להגיע לקופה”, אומרת שלי, סטודנטית שנה א’ במסלול משאבי אנוש, “קבוצה גדולה של תלמידים קנו יחד איתי ועיכבו את כל הסטודנטים בתור”. “התלמידים מפריעים מאוד”, אומרת סטודנטית לשעבר במכללה, “אפילו כדי לקנות כוס קפה צריכים לבזבז זמן בתור וההפסקה היא רק 15 דקות”.

העניין מדאיג ומעסיק גם את עובדי ובעלי הקפיטריות במכללה, שבסופו של דבר אמורים לתת שירות לסטודנטים. עמית, עובד מחלקת הבשר ב”קרנף”, מבין את תלונות הסטודנטים. עמית ועובדים אחרים קיבלו הוראה מההנהלה לתעדף סטודנטים על פני תלמידים שממתינים בתור. “אני מרגיש שנכון לעשות דבר כזה”, אומר עמית ומוסיף: “פעם, היינו גם מכניסים את התלמידים לשבת ולאכול בתוך הקפיטריה, אבל אחרי כמה פעמים שהם השאירו הרבה זבל ולכלוך שנפל גם לקומה התחתונה, החלטנו לסגור את הקפיטריה בפניהם. עכשיו הם רק קונים פה, ואוכלים בחוץ”.

תלמידי תיכון בקפיטריה, השבוע. לעתים משאירים אחריהם לא מעט לכלוך. צילום: דמיטרי קזקוב

ההחלטה לתעדף סטודנטים הגיעה כתוצאה של משא ומתן בין אגודת הסטודנטים לבין הנהלת המכללה במסגרת ועדת ההסעדה, אומר חן גרינברג, יושב ראש האגודה. “התלמידים שנכנסים לשטח של המכללה זאת אחת הבעיות שתמיד היינו מודעים אליה. אותנו זה מעצבן מאוד, וגם את הנהלת המכללה… את כולם”, אומר גרינברג, “בקרוב תתכנס הוועדה הראשונה לשנת הלימודים התשע”ח והנושא הזה יהיה אחד הנושאים שללא ספק אנחנו שוב נעלה שם”.

בניגוד לניסיון של ה”קרנף”, צוות ה”שוקולטה” בבניין האקדמיה מאפשר לתלמידים גם לשבת לאכול במקום. עם זאת, התורים התמידיים ב”שוקולטה” אינם באשמתם הבלעדית של התלמידים מאחר ובמקום יש אזור מוגבל בו ניתן לשבת לאכול. פעמים רבות בזמן הפסקת הצהריים המרכזית, רוב השולחנות כבר נתפסו על ידי תלמידי התיכון. סטודנטים מתלוננים גם על הלכלוך שלטענתם משאירים תלמידי התיכון.

אלי טרדיון, מנהל הקפיטריה, לא מתרגש יתר על המידה. “הלכלוך תמיד יהיה. גם הסטודנטים מלכלכים. אני לא בא לחנך את כל העולם”. לדבריו, “גם אנחנו קיבלנו את ההוראה לתת קדימות לסטודנטים וזה מה שאנחנו נעשה”. היחידות שלא מרוצות מהמצב הן עובדות הניקיון באזור. בדרך כלל, עובדי “השוקולטה” הם אלה שמנקים, אבל אם יש יותר מדי זבל גם המנקות נדרשות לסייע. “אם התלמידים לא היו נכנסים בכלל זה היה טוב, זה היה מקל עלינו מעט”, אומרת טטיאנה, עובדת ניקיון במכללה.

בהנהלת בית החינוך מודעים לאי הנוחות שיוצרים התלמידים במכללה. אהרון רוטשטיין, מנהל בית החינוך, מסר בתגובה: “הקפיטריות הראשונות בשטח בית החינוך ייפתחו כבר בתחילת נובמבר. מתחם בשרי ומתחם חלבי לראשונה יאפשרו לתלמידים לקנות לעצמם אוכל בלי לצאת מהאזור שלהם”. רוטשטיין מתייחס גם לעניין המשמעת בקרב תלמידיו ואומר כי “יהיה הרבה יותר קל לעשות זאת (לטפל בהפרעות משמעת, ד”ק) כאשר הקפיטריות יהיו פה”. רוטשטיין מבקש להזכיר כי “יותר סטודנטים מגיעים לשטח של בית החינוך מאשר תלמידים למכללה”.

בדוברות המכללה טרם מסרו תגובה לבקשת “ספירלה” בנושא.

סגור לתגובות.