אסא ספיר עונת 2017-2018

ירידה לצורך עלייה? נבחרת הפוטסל פותחת עונה

עונת המשחקים 2016/17 לא היתה פשוט עבור נבחרת כדורגל האולמות (פוטסל) של אס”א מכללת ספיר. על הפרקט הם ניצחו רק פעם אחת והפסידו לא פחות מעשרה משחקים, ומחוץ לפרקט נוספו שורת סכסוכים בין השחקנים למאמן – מה שהביא לפיטוריו עוד במהלך העונה. השנה, אחרי שירדו ליגה, מבקשים בקבוצה לפתוח דף חדש. “מה שהיה בקבוצה בעונה שעברה שייך לעבר”, אומר עומרי פרץ המאמן החדש שהגיע לפני כחודשיים, “מה שקרה פה שנה שעברה לא נבע מיכולת לקויה אלא בגלל חוסר התמדה. קבוצה בלי התמדה היא לא קבוצה”.

הנבחרת תשחק השנה בליגת אס”א (איגוד ספורט אקדמי) התחתונה. ההפסד במחזור האחרון אשתקד למרכז הבינתחומי היה העשירי במספר וזה שחרץ את גורל הירידה לליגה השנייה. על התוכניות השנה אמר פרץ כי הוא מנסה לבנות משהו לכמה שנים קדימה ומבטיח: “באתי בשביל להישאר”.

אשר גזאי, סטודנט במכללה שנבחן לקבוצה של אס”א ספיר, מספר כי “יש תחושה של מקצועיות שאני לא רגיל אליה. אני רגיל לקט-רגל מבולגן בשכונה ופתאום צריך לשחק מסודר וללמוד כל מיני מערכים. מאמין שאני אתרגל ויהיה בסדר”. ירין חזיזה, שמתחיל עונה שנייה בקבוצה, משתף בתחושות לקראת העונה החדשה. “האווירה מעולה, גם בשנה שעברה מאז פיטורי המאמן היתה אווירה מעולה אבל ירדנו ליגה כי לא היינו מספיק טובים”. על השאיפות להמשך העונה אמר חזיזה כי “המטרה שלנו היא לחזור לליגה הראשונה. אני חושב שאנחנו מספיק טובים בשביל לעשות את זה”.

חזיזה גם משדר אופטימיות מההיכרות הקצרה עם המאמן החדש. “עומרי הוא בחור חיובי מאוד, לא רק שהוא בא ללמד אותנו אלא גם בא ללמוד מאיתנו וזה חשוב. מדובר בחיזוק טוב ללא ספק”. חזיזה, מוותיקי הקבוצה, מספר על גורם נוסף שפגע בקבוצה בשנה שעברה. “מפריע לי שלא מגיע קהל. למרות שכמעט כל השחקנים מתגוררים באזור, לא מגיעים אוהדים ואני מקווה שהשנה זה ישתנה. לאוניברסיטת בן גוריון למשל יש הרבה אוהדים שדוחפים את הקבוצה וזה הביא אותם להישגים משמעותיים”.

ירדן גוטקין, מוותיקי הקבוצה שחווה עלייה וירידת ליגה, פותח עונה שלישית בקבוצה. “כשהגעתי לקבוצה היינו בליגה השנייה והיתה עונה מאוד טובה מבחינה מקצועית וחברתית. באמת באנו ליהנות וראו את זה בתוצאות – עלינו ליגה. לעומת זאת, בעונה האחרונה היה וייב אחר. לא הסתדרנו עם המאמן והוא לא הסתדר איתנו והתוצאות היו בהתאם”. גוטקין מספר על נקודות המפתח לשחזור עונתו הראשונה בקבוצה: “צריך לחזק את הנקודות החלשות שלנו משנה שעברה שזה כמה שינויים בכמה עמדות במגרש, חיבור טוב עם המאמן ואווירה טובה בתוך הקבוצה”.

בכדורגל אולמות משחקים חמישה שחקנים (ארבעה שחקני שדה ושוער) במשחק שנמשך 40 דקות (20 דקות בכל מחצית). את הנבחרת מפעיל מדור הספורט של אגודת הסטודנטים בראשות יפתח ארלקי. הסטודנטים שמייצגים את המכללה מתוגמלים בארבע נקודות זיכוי ומנוי לחדר כושר, וזאת בתנאי שיעברו גם קורס עיוני בשם “בריאות בגובה העיניים”. אס”א ספיר סיימה את שלב גיבוש הסגל וצפויה לפתוח את העונה בשבוע הבא.

סגור לתגובות.