חגיגות הסיגד בכיכר המרכזית. צילום: דור כהן

המנגינה נמשכת: חגיגות הסיגד במכללה

במכללת ספיר ציינו אתמול (רביעי) את חג הסיגד, הנגזר מהמילה “סגידה” ומציין את חידוש הברית בין האדם לאל. במשך יותר מאלפיים שנה, זקני העדה האתיופית נהגו לעלות על הר גבוה ולייחל לעלייה לירושלים. בעשורים האחרונים, הפך היום מתפילה ובקשה נכספת ליום חג, המצוין בכל רחבי המדינה. כיאה ליום זה, יוצאי אתיופיה נוהגים להגיע לירושלים ולקיים טקס מסורתי בארמון הנציב בעיר שאותו מובילים הקייסים (זקני העדה).

להקת Ensemble Adyabo ברחבת המכללה, אתמול. צילום: דור כהן

במכללת ספיר, כמו בשנים קודמות, ציינו את היום המיוחד בצורה חווייתית. כ-300 סטודנטים וסטודנטיות לקחו חלק באירוע וזכו להכיר את המוזיקה, התלבושות המיוחדות, טעמו את האינג’רה המוכרת וכן רקדו לצלילי להקת Ensemble Adyabo.  זהבה, סטודנטית במכללה לא הסתירה את ההתלהבות ואמרה: “היה לי מדהים, איזה קהל מהמם יש במכללה”. חן, סטודנט נוסף, הודה כי אינו מכיר את הרעיון העומד מאחורי החג, אך בכל זאת ציין כי “זה חג של כיף והתרבות הזו מגניבה תמיד”. סטודנט אחר הביע התעניינות בכלי הנגינה של יוצאי אתיופיה וסיפר כי הוא “מאוד נהנה לראות את הרב-תרבותיות הקיימת במכללה”.

יעקב לילאי, נגן בלהקת Ensemble Adyabo שהרקידה את הסטודנטים, סיפר כי במהלך שבוע החג הוא ולהקתו מוזמנים לאירועים רבים ברחבי הארץ המציינים את  החג, אך “בשום מקום הוא לא נהנה כמו בספיר”, ואף הוסיף כי “ניכרת חשיבות החג בקרב צוות המכללה ורצונם לבטא את ציון היום באופן המיטבי ביותר”.

חפצים אתיופים מסורתיים. צילום: דור כהן
סטודנטים רוקדים לצלילי המוזיקה האותנטית. צילום: דור כהן

סגור לתגובות.