WhatsApp Image 2017-11-29 at 12.55.45 (1)

לא רואים אופק: באופקים אין הנחה בארנונה לסטודנטים

עיריית אופקים לא מעניקה הנחה בארנונה לסטודנטים, בניגוד לערים אחרות באזור כמו נתיבות ובאר שבע. במשרד הפנים הסבירו במענה לפניית “ספירלה” כי הזכאות להנחה בארנונה אינה אוטומטית ותלויה בהחלטת העירייה לאמץ את המודל המוצע. בעיריית אופקים טענו כי הם פועלים על פי צו הארנונה הקיים בעיר זה שנים. אך עם זאת, הוסיפו בעירייה כי “עם אישור צו הארנונה החדש נבחן להוסיף פרמטרים וסיווגים נוספים ובהם הנחות לסטודנטים, וזאת בכפוף לאישור משרד הפנים, כמתחייב”.

ההנחה בארנונה, שלפי הטבלה של משרד הפנים יכולה להגיע עד 80%, עשויה לחסוך מאות שקלים מדי חודש עבור הסטודנטים. אדיר לייבה, סטודנט בן 26 לחינוך במכללת חמדת הדרום המתגורר כשנתיים וחצי בכפר הסטודנטים “איילים” שבאופקים, ניסה לפנות לעיריית אופקים בנושא. “ניסיתי להגיע לאגף הגבייה באופקים כדי שאוכל לקבל הנחה בארנונה, המוקדנית שישבה שם אמרה לי ‘אני לא יכולה לעזור לך’. הייתי צריך להתקשר לעורך הדין שלי כדי שדברים יתחילו לזוז”. לטענתו, “זה לא מעניין אותן אם אני תושב, לא אכפת להן מכלום”.

“לא אכפת להן מכלום”, כפר הסטודנטים באופקים. צילום: ליאורה בן צור

לפי מרכז הצעירים באופקים, בעיר מתגוררים כ-700 סטודנטים. הבחירה של עיריית אופקים לא לאפשר להנחה בארנונה מותירה סטודנטים רבים עם הוצאה כספית גבוהה. על דירת שותפים ממוצעות בגודל 56 מ”ר, דורשת העירייה כמעט 400 שקלים מדי חודשיים. ככל שהשטח גדול יותר, כך צומחת הארנונה. בנוסף לתשלום גבוה על הארנונה, סטודנטים המעוניינים לקבל הנחה צריכים לעבור מבחן זכאות להנחה – מצב הדורש מהם להרוויח פחות מ-3,263 ₪ בחודש כולל מלגות, ולהביא חתימה של עו”ד שמאשר את מצבם.

הכניסה לאופקים, בחודש שעבר. בעיר גרים כ-700 סטודנטים. צילום: ליאורה בן צור

סטודנטית נוספת שניסתה לקבל את ההנחה המיוחלת היא הדרי אריה, בת 23, הלומדת עבודה סוציאלית במכללת ספיר. לדברי אריה, המתגוררת בעיר זה שנתיים, “קשה להשיג הנחה בארנונה, אני צריכה להשיג עורך דין וגם זה לא מאפשר באופן ודאי הנחה בארנונה, אני מיואשת, אין לי כוח להתעסק בזה כי זו ביורוקרטיה ארוכה”. אריה מלינה על כך שבנתיבות, עיר הרחוקה קילומטרים ספורים מאופקים, מעניקה העירייה הנחה לסטודנטים: “זה לא הגיוני שבנתיבות יש הנחה בארנונה, ופה באופקים זה לא קיים”.

סגור לתגובות.