צילום: דור כהן

“מתכון למטבוחה של אמא”: עוד כתובות גרפיטי התגלו במכללה

מאת ליאורה בן צור ודור כהן

כתובות גרפיטי חדשות הופיעו אתמול (רביעי) על קירות מבנים במכללה. הכתובות החדשות, שתיארו “מתכון למטבוחה של אמא”, מגיעות שבוע לאחר שהתגלו שורת כתובות בעלות אופי פמיניסטי בשטח הקמפוס. עד כה לא התגלה מי עומד מאחורי הכתובות והסיבה למעשה.

“וכמו רסיס זיכרון היית בתוכי פתאום”, מילים מתוך שירו של יזהר אשדות. צילום: הדס רגולסקי-כריסי

רוב המבנים עליהם נכתבו הכתובות היו באזור בניין מספר 18 במכללה, שם נמצא בית הספר לאמנות. בין יתר הכתובות, הופיעו כמה משפטים כמו “אני לא יצאתי מהצלע שלך. אתה יצאת מהכוס שלי”, “I LOVE MY VAGINA”, “אישה בלי גבר זה כמו דג בלי אופניים” ו”כמו רסיס זיכרון היית בתוכי פתאום” – משפט משיר של יזהר אשדות. ניסיון לברר את זהות היוצרים עלה בתוהו.

כתובת נוספת שנצפתה השבוע במכללה. צילום: הדס רגולסקי-כריסי

כמה סטודנטים הלומדים אמנות הביעו תמיכה במעשה. “אני לא יודעת מי כתב את זה”, אומרת מור, סטודנטית במכללה, “אבל זה גאוני”. בתא הפמיניסטי פרסמו פוסט תמיכה במסרים שהועברו בכתובות ופנייה ליוצרת ליצור קשר “כדי שאוכל לעזור לך ליצור את צעקתך בצורה טובה יותר”. ראש התא הפמיניסטי, שי אייזקס אמרה ל”ספירלה” כי “הכתובות הללו מגיעות ממקום של מחאה כאובה ולא ממקום אומנותי. סוגיית ההטרדות המיניות היא סוגיה כאובה מאד אשר עלתה לכותרות בכל רחבי העולם בחודשים האחרונים. מחאה זו היא עוד דוגמא לאנשים שמאסו בתרבות המכוערת הזו בה הטרדה היא דבר שבשגרה”. אייזקס הדגישה כי היא תומכת במסר בכתובות אך מתנגדת למעשי ונדליזם. 

מכירים את זהות היוצרים? צרו קשר עם ספירלה באמצעות דף הפייסבוק שלנו.

סגור לתגובות.