פארק נחל גרר. צילום: חן סהר

לטייל בעקבות נחל גרר

אחרי שבוע מתיש של לימודים ועבודה, סוף השבוע מהווה הזדמנות מצוינת להכיר את הטבע כאן בדרום. אז בשביל אלה שרוצים לנצל את הימים האלו שהשמש בחוץ עוד זורחת, ומחפשים קצת טבע כדי לשבור את השגרה, זוהי המלצת השבוע שלנו: פארק נחל גרר. הידוע גם בכינויו “פארק שרשרת” , בגלל קרבתו למושב שרשרת.

לא צריך לנסוע עד לצפון הרחוק, פארק שרשרת הוא אחד מפינות הטבע שנמצאות במועצה האזורית מרחבים, במרחק של 12 דקות נסיעה ממכללת ספיר. הפארק מתאים למגוון רחב של טיולים כמו טיולי אופניים, הליכה רגלית, או פיקניק בחיק הטבע. הפארק משתרע על שטח של כ- 1,600 דונם וממוקם על אפיקו של נחל גרר, יובלו הראשי של נחל הבשור. ראשיתו של הפארק היא חורשת עצי אקליפטוס ואשל שניטעו בשנות ה-50.

הגשר של הרכבת. צילום: חן סהר

איך מגיעים? פארק נחל גרר נמצא על כביש 25, בין נתיבות לצומת גילת. הכניסה לפארק היא בצומת מול מושב תדהר. לבאים מכיוון נתיבות: מול מושב תדהר פונים ימינה לדרך שביל עפר.

לבאים מצומת גילת: אפשר לפנות ימינה לתוך מושב תדהר, לפרסס בכניסה למושב, ולחזור לצומת הראשית. בצומת לפנות שמאלה לכיוון באר שבע, ולאחר כ- 100 מטר לפנות ימינה לדרך העפר.

הכניסה לנחל גרר, השבוע, פונים ימינה אל דרך עפר. צילום: חן סהר

אורך המסלול: כ- 5 ק”מ. משך המסלול תלוי בכם.

נגישות: הדרך נגישה לכלי רכב, וקיימים מקומות ישיבה מסודרים.

עונה מומלצת: כל עונות השנה.

המסלול

בפארק שרשרת קיימים חניונים עם פינות ישיבה ומסלולי טיול לאורך הערוץ. קק”ל סללה בפארק שתי דרכי נוף כאשר הסימונים הכחולים יובילו אתכם למסלול היקפי של היער, והסימונים הירוקים יובילו אתכם למסלול מעגלי-פנימי אל תוך היער.

100 מטר מהכניסה, נמצא החניון הראשון, שם תמצאו שולחנות פיקניק בצל העצים. לאחר מכן, תוכלו להמשיך ישר ולבחור בין המסלולים, במעלה הנחל או במורד הנחל. אם תחליטו להמשיך ישר, בכיוון המסלול הכחול, הדרך מובילה אל צמחייה של עצי אקליפטוס ואשל ואחריה אל מרחבים של שדות חקלאיים מרהיבים ביופיים. ניתן גם לצאת מהשטח המיוער לאזור הררי, שם תוכלו לראות את הגשר של הרכבת ולחצות מתחתיו.

מרחבים של שדות חקלאיים. השבוע. צילום: חן סהר

בנוסף, כדאי לבקר בתל הרור, השוכן בלב היער. מבנה, שלפי המסורת המוסלמית, מציין את קברו של אבו הורירה שנמנה עם מצביאי הנביא מוחמד והיה אחד ממקורביו. כמו כן, יש ארכיאולוגים המזהים את המקום עם העיר גרר המקראית. ולאלו שיבחרו במסלול הירוק, במורד הנחל, תוכלו לראות את הנחל הזורם וברקע נוף יפה של ביתרונות.

במורד נחל גרר. צילום: חן סהר

סגור לתגובות.