עשו לנו את השנה בספורט: פדרר, בולט, דונצ'ץ. באדיבות: ויקיפדיה ו-cristina ruiz.

מיוסיין בולט עד לוקה דונצ’יץ’: 2017 בספורט

הפרישה העצובה של יוסיין בולט

הרץ הטוב בהיסטוריה השתתף באליפות העולם האחרונה שלו בלונדון וסיים רק במקום השלישי בגמר הריצה ל-100 מטר. זה היה הפסדו הראשון של בולט במרחק הזה באליפות עולם או אולימפיאדה. בנוסף השתתף בולט גם במירוץ השליחים שם היה הרץ הרביעי של נבחרתו ובמהלך הריצה הוא נפצע ונפל אל הקרקע: כמו בסיום של סרט הוליוודי, כך סיים את הקריירה המפוארת שלו האצן הגדול בהיסטוריה. התחרות האחרונה היתה בסימן מתן כבוד לג’מייקני ששבר כל שיא אפשרי.

בולט קבע את שיא העולם לריצת 100, 200 מטר ובמקצה השליחים 100X4 באולימפיאדת בייג’ין 2008. הוא האתלט היחיד בהיסטוריה שזכה שלוש פעמים באליפות העולם בשלוש מדליות זהב בריצות היוקרתיות ל-100 ול-200 מטר ובריצת שליחים 100X4. סוף עצוב לקריירה ענקית.

https://www.youtube.com/watch?v=U5g4_Uz9iPg

המהפך הגדול בהיסטוריה של ליגת האלופות

ליגת האלופות סיפקה לנו השנה את אחד מקרבות הנוקאאוט המותחים ביותר שהיו בשנים האחרונות. המרתק ביותר הוא ללא ספק המפגש בין ברצלונה לפריז סן ז’רמן שהזכיר לנו למה אנו כל כך אוהבים כדורגל. סן ז’רמן הפתיעה את היבשת לאחר שהביסה 0-4 את ברצלונה בפארק דה פרינס. מעטים האנשים שהאמינו כי הקבוצה הקטלאנית תוכל לחזור מהפסד כה מביש. הפרשנים כבר מיהרו להספיד את החבורה של לואיס אנריקה ודרשו את פיטוריו, אך לברסה היו תוכניות אחרות.

באחד המשחקים הגדולים ביותר שנראו בשנים האחרונות הצליחה ברסה למחוק את פיגור ארבעת השערים ועל אף שספגה אחד, הצליחה בדקה ה-95 באמצעות רגלו הארוכה של סרג’י רוברטו להמם את היבשת ולקבוע 1-6 מפלצתי ששלח אותה לשלב הבא.

 ריאל מדריד זוכה בפעם השנייה ברצף בליגת האלופות

כפי שהציג הסעיף הקודם, ליגת האלופות השנה סיפקה לנו רגעים מרגשים מאוד. בסיום אותה עונה זכתה ריאל מדריד בפעם השנייה ברצף בתואר הנחשק. דבר שלא קרה מאז תקופת מילאן הגדולה ב-1989 בגביע המחזיקות. ריאל הוכיחה כי היא אחת הקבוצות הטובות ביותר שהיו בהיסטוריה אחרי 1-4 ענק בגמר על יובנטוס. מספרת מהסרטים של מנדז’וקיץ’ אמנם הותירה מעט אמונה ביובה אך מחצית שנייה אדירה של ריאל הוכיחה פעם נוספת, מי הקבוצה הגדולה בעולם. נכון לשנה שעברה לפחות.

https://www.youtube.com/watch?v=05wWF1bBqUA

פדרר חזר להיות פדרר

מה לא נאמר על רוג’ר פדרר. הרבה האמינו כי הוא הרבה מעבר לשיא, שעליו לפרוש, אך פדרר כמו פדרר הוכיח מדוע הוא ככל הנראה שחקן הטניס הטוב בהיסטוריה. בגיל 36 הוא המשיך לטרוף את תארי הגראנד סלאם, בהם טורניר ווימבלדון היוקרתי בו הוא לא זכה בחמש השנים האחרונות. מעבר לזה, פדרר הוא הראשון בהיסטוריה שסיים את הטורניר בלי להפסיד אף מערכה. את השנה סיים פדרר במקום השני בעולם ועם תואר הגראנד סלאם ה-19 שלו. ללא ספק 2017 היתה השנה שלו כך שנשאר רק לקוות שגם 2018 תאיר לו פנים.

סלובניה אלופת אירופה

מי האמין שסלובניה הקטנה שמעולם לא זכתה במדליה תהפוך לאלופת אירופה ביורובאסקט 2017.  הטורניר, שנערך בכמה מדינות באירופה – בהן ישראל – הביא עמו הפתעה גדולה. סלובניה הצעירה בניצוחו של לוקה דונצ’יץ’, השחקן המבטיח של ריאל מדריד שכולם מצפים ממנו לדברים גדולים ב-NBA, הפתיעה את אירופה כולה וסיימה עם מאזן מושלם. בגמר היא פגשה את סרביה וניצחה בתוצאה 85:95.

https://www.youtube.com/watch?v=uNPHH92P-xg

 

 

 

סגור לתגובות.