כנסת ישראל

סוער, מצחיק ומביך: הרגעים הגדולים של הכנסת ב-2017

דיון המשפחות השכולות

הכנסת שברה שיא חדש כאשר התנהל דיון סביב מבצע צוק איתן בו הטיחו ההורים השכולים האשמות בראש הממשלה ובשרי הקבינט. המבוכה הגדולה התרחשה שבועיים בלבד לפני יום הזיכרון לחללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה. בדיון, כינה יו”ר הקואליציה דאז דוד ביטן, את אילן שגיא, אביו של החייל ארז שגיא, “שקרן”, וח”כ מיקי זוהר ומשפחת גולדין התווכחו על חלקו של ראש הממשלה במחדלי המבצע. אב שכול שנכח בדיון סיכם את האירוע: ”לא היה שם מבוגר אחראי שיעצור את הרוחות”. צפו בדיון הסוער:

חוק הלאום

במושב הקיץ סערה הכנסת סביב חוק חדש-ישן המכונה חוק הלאום. החוק עוסק בהיותה של המדינה מדינת לאום עבור העם היהודי. בעיני האופוזיציה יש בכך יותר מטעם לפגם כיוון שהחוק מדיר את אזרחי המדינה שאינם יהודים. הדיון החריף ביותר בנושא נערך ב-26.7.17 כאשר בזה אחר זה הוצאו 6 חברי כנסת מהאופוזיציה מהדיון בוועדה בכנסת. חבר הכנסת אורן חזן צעק לעבר יושבת ראש מרצ במהלך הישיבה: “זהבל’ה, אתם יכולים לעבור לעזה אם לא נוח לכם כאן”.

נאום החמוצים

בפתח מושב החורף הפגין ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום מכונן המגחיך את המתלוננים בישראל, “החמוצים”, לשיטתו (בהם חברי כנסת ואנשי תקשורת). על פי נתניהו, הם תמיד יציגו את המדינה באור שלילי גם כאשר מצבה הוא הכי טוב אי פעם. בין השאר אמר כי ”החמוצים טסים, מקטרים וקונים”. במהלך הנאום חברי הקואליציה מחאו כפיים וחברי האופוזיציה קראו קריאות ביניים. בתגובה לכך, כינה ח”כ יאיר לפיד את הנאום ”נאום המסיתים”, ויו”ר האופוזיציה יצחק (בוז’י) הרצוג טען כי בעוד נתניהו דיבר על חמוצים ”אני אדבר על המרעילים” כשהכוונה היא לראש הממשלה. צפו בנאום החמוצים:

חוק ההמלצות

החוק שיזם חבר הכנסת דוד אמסלם והצטרף אליו חבר הכנסת דוד ביטן עוסק באיסור על המשטרה לפרסם המלצות אם להגיש כתב אישום כשהתיק עובר לפרקליטות. החוק, שעבר בקריאה ראשונה, עורר זעם רב ועמד בראש סדר היום התקשורתי זמן רב. בעוד דיון סוער בנושא בוועדת הפנים הצהיר ח”כ אמסלם בפני ח”כ יעל כהן פארן (מרצ) כי הוא יפנה לוועדת האתיקה לאחר שהיא אמרה שההתנהלות סביב החוק “מזכירה משפחות פשע”. בעוד האופוזיציה טוענת כי החוק הוא פרסונלי, ונועד רק להגן על ראש הממשלה מפני חקירותיו, חברי הקואליציה סבורים כי הדבר אינו נכון וללא קשר לחקירות ראש הממשלה חוק זה צריך להיות מחוקק. האמנם?

אמסלם מתעמר בבני בגין

בעקבות התנגדותו לחוק ההמלצות, פוטר חבר הכנסת בני בגין (הליכוד) מוועדת הפנים. בהמשך לתקרית זו, צולם ח”כ דוד אמסלם כשהוא זועם ומטיח דברים קשים בפני בגין כששפת הגוף של אמסלם מתפרשת כמאיימת. הרשת געשה, העיתונאים דיברו על התנהגותו הבלתי הולמת של אמסלם ועל מסכנותו של בגין, אך יממה לאחר מכן כבר הופץ סרטון שבו שניהם מדברים וצוחקים על האירוע כשבגין הוא זה שמפנה הפעם אצבע מאשימה לעברו של אמסלם. צפו בבני בגין מדבר אחרי התקרית: 

סגור לתגובות.