קמפיין #metoo וטראמפ. צילומים: Wolfmann ושגרירות ארה"ב בישראל

סוגרים שנה בטוב: החדשות הטובות של 2017

  1. ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל

https://www.youtube.com/watch?v=OAKxZeFc8Jk

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, הודיע בנאום בבית הלבן ב-6 לדצמבר, על הכרה רשמית של ארה”ב בירושלים כבירת ישראל. הוא הנחה להעביר את שגרירות ארה”ב בישראל מתל אביב לירושלים. עבור ישראל מדובר בהישג דיפלומטי גדול אחרי 70 שנה בהן התייחסה ארה”ב לתל אביב כאל בירת הישראל הרשמית מאחר וירושלים הוגדרה כעיר במחלוקת. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגדיר את הכרזת טראמפ כ”יום היסטורי” והנשיא ראובן ריבלין אמר כי “אין מתנה יפה וראויה מזו במלאת 70 שנה להקמת מדינת ישראל”.

2. קמפיין metoo#

האשטאג שמקדם מהפכה. #metoo

קמפיין הרשת הבינלאומי להעלאת המודעות להטרדות מיניות החל באוקטובר האחרון מיד לאחר פרשיית ההטרדות המיניות של בכירים בתעשיית הסרטים בהוליווד. השחקניות החלו להעלות פוסטים ברשתות החברתיות עם התיוג metoo# וסיפרו את סיפורן.

הקמפיין עודד נשים נוספות להיחשף ולשתף את החוויות שלהן אחרי עשרות שנים בהם נשים רבות לא דיברו על ההטרדות המיניות שהן עברו. מטרת הקמפיין היא לעודד נשים לעמוד על זכויותיהן, לא להסכים לאפליה על רקע מיני ולא לקבל כמובן מאליו הערות מיניות – לא ברחוב ולא במקום העבודה. הקמפיין תפס תאוצה גם בישראל וסלבריטאיות רבות שיתפו הטרדות מיניות שעברו במסגרת עבודתן עם גברים. התהודה שקיבל הקמפיין מגיעה אפילו למקומות כמו פקיסטאן ומשנה סדרי עולם.

3. הפועל ב”ש אלופה. שוב

הפועל באר שבע זכתה באליפות המדינה בפעם השנייה ברציפות, כשניצחה את מכבי ת”א 1:2 באצטדיונה הביתי בנתניה. הפועל ב”ש, בניהולה של אלונה ברקת, זכתה לפני שנתיים באליפות הראשונה אחרי 40 שנה. נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את האלופה: “איזו קבוצה! כבוד גדול להפועל ב”ש שהביאה גאווה העונה למדינה כולה ולבירת הנגב”.

4. שמלת ירושלים

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיעה לטקס הפתיחה של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בקאן כשהיא לבושה בשמלה עליה מצוירת ירושלים, בעיצובו של אביעד אריק הרמן. רגב, שלבשה את השמלה לציון 50 שנה לשחרור העיר, הסבירה כי לא ניסתה ליצור פרובוקציה: “אין דבר יותר אמנותי ויפה מיורשלים, קיבלתי הרבה מחמאות”. התמונה של רגב עוררה גל נרחב של תגובות ברשתות החברתיות, היו אף גולשים ששינו את התמונה שעל השמלה והעלו לרשת.

5. “חתונה ממבט ראשון”

פורמט הריאליטי “חתונה ממבט ראשון” שכבש את העולם ב-2014 – הגיע השנה לישראל. התוכנית זכתה להצלחה בארה”ב והיתה אחת מ-50 תוכניות הריאליטי האהובות על האמריקאים. מדובר בניסוי חברתי שנמשך 40 יום בו הזוגות נפגשים בפעם הראשונה מתחת לחופה, אך לפני כן הזוגות עוברים כמה שלבים ומבצעים בדיקות התאמה אחד לשני. אם אכן ישנה התאמה, המומחים מבשרים לכל אחד מבני הזוג שהם עתידים להינשא בעוד כשבועיים. הפורמט ייחודי משום שהוא מסייע לרווקים למצוא זוגיות, הוא מראה עד כמה קשה למצוא זוגיות טובה והמשתתפים לוקחים סיכון מסוים בניסיון למצוא את בחירי לבם. לאחר כ-40 יום, הזוגות מחליטים האם הם נשארים יחד או לא. כרגע הזוג הראשון שנישא במסגרת הפורמט עבר לגור יחד.

סגור לתגובות.