ח"כ יש עתיד אורלי לוי אבקסיס. "מחר העוזרות שלי תצאנה מהמשרד בירושלים ויגישו אישור להקמת המפלגה". צילום: ליאורה בן צור

אורלי לוי-אבוקסיס: “מחר אגיש בקשה להקמת מפלגה חדשה”

מאת רם חכמון

חברת הכנסת אורלי לוי-אבוקסיס ממפלגת כולנו הגיעה לנאום היום (שלישי) בכנס שדרות לחברה. בפתח דבריה התייחסה לנושא הפריפריה ואמרה “אני מרגישה בבית, בית שאן ושדרות אולי קמו יחדין ליישב את הפריפריה של המדינה. לעיתים זה נעשה בדרך בעייתית. לא רציונלי לגור בפריפריה, שהרי הפערים בין הפריפריה למרכז גדולים, אך אנחנו מגלים כי רוב הפערים בין מרכז לפריפריה רק ילדו ויגדלו, אז למה אנחנו כאן?”.

כאשר נשאלה מה אפשר לעשות בנוגע למצב היא ענתה “משנים. מצביעים למישהו שהולך לשנות את זה . מפלגה שלא תקטב את החברה וללא קשרי הון שלטון. כשאני מסתכלת על המועמדים שיש היום כולם דומים לכולם. אני לוחמת. אלה יהיו בחירות על פרצופה של החברה במדינת ישראל”.

על הבדלי החינוך בין הפריפריה למרכז היא אמרה כי “ילד מהפריפריה לא מתחיל מאותה הנקודה שמזלו הרב שנולד לרשות חזקה שנולד לרשות חזקה שנותנת לו את האקסטרה בשונה מהפריפריה”. היא אמרה זאת בהתייחס להבדלים בין החינוך בפריפריה לחינוך בכוכב יאיר.

בהתייחסה לחקירות הנוגעות לשחיתות בפוליטיקה הישראלית אמרה “שחיתות היא משהו שקורה כחלק מתהליך, והקשרים של הון שלטון גורמים לשיח בתחום האפור. אני האופציה הבטוחה ביותר בנושא הזה, אין לי חברים בהון ואני לא מתכוונת להיות חברה שלהם”.

חברת הכנסת יצאה בהודעה ואמרה “אני מקימה מפלגה שאני אעמוד בראשה ואייצג את הציבור ללא משוא פנים”. כאישה שרצה עצמאית ומקימה מפלגה אמרה ביחס להתנהלות התקשורת “הוצגתי בניגוד לאחרים כדוגמנית. למרות שהיו לי עוד הרבה זהויות, והייתי אשת תקשורת עם תכנית יומית ותואר במשפטים. למה שמישהו ידבר על הישגים כשהוא רואה מולו אישה? כשיאיר לפיד נכנס לפוליטיקה, כשהוא לא בעל תואר, אך הוא יכול בין לילה להפוך מאזרח לשר אוצר, וזה נחשב לגיטימי. מחר בעזרת השם העוזרות של תצאנה מהמשרד בירושלים ויגישו אישור להקמת המפלגה. הרבה אנשים מפחדים מבחירות. אני באה ואומרת לבעלי ההון: אל תפחדו מהבחירות, תתחילו לפחד ממפלגות שנושאות את הבשורה של המלחמה בהון שלטון”.

סגור לתגובות.