שריפה שפרצה סמוך למכללה צילום: אלכס דולברג

רודפי העפיפונים: שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר

שריפה גדולה פרצה במהלך הצהריים (שלישי) בעקבות טרור העפיפונים בשדה גדול מול מכללת ספיר. השדה, השייך למועצה האזורית שער הנגב, נשרף לחלוטין. עשן כבד כיסה את המכללה והפריע לסדר היום הלימודי, לא היו נפגעים. כוחות כיבוי האש שנקראו בידי הסטודנטים השתלטו על השריפה ומנעו ממנה להתקרב למכללה. במהלך היום המשיכו אירועי הגאווה להתקיים כסדרם במכללת ספיר.

נועם אמבורסקי, סטודנט לתקשורת במכללת ספיר בשנה ג’, סיפר: “הייתי ברדיו ופתאום אנשים צצו ואמרו תקשיבו, יש שריפה ליד שער האקדמיה, יש מצב שצריך להזיז את כלי הרכב. ובאמת התחיל להיות ריח של שרוף, זה מלחיץ”.

טל (השם שמור במערכת), סטודנטית לעבודה סוציאלית, סיפרה לספירלה: “זה מבהיל, אבל לא מפתיע. באיזשהו שלב זה היה מגיע לכאן כמו לכל מקום. זה מעצבן, זה פוגע בטבע, ופוגע באנשים”. היא הוסיפה כי היא “חושבת שהמדינה כן מנסה לעשות ולוקח זמן עד שמוצאים פתרון לתופעה החדשה. הייתי רוצה שידברו על זה יותר בתקשורת, זה לא טילים. אבל זו שריפה, למה שריפות לא מקבלות דיווח כמו שטיל מקבל? זו אותה פגיעה”.

“זה מבהיל, אבל לא מפתיע” צילום: רוני בן עמי

חן גרינברג, יו”ר אגודת הסטודנטים, התייחס לאירוע: “גם עפיפון טרור שבא לבקר אותנו במכללת ספיר לא עצר את אירועי הגאווה של אגודת הסטודנטים והסטודנטיות”. לדבריו, “בערב נקיים טורניר כדורסל במכללה לחיזוק עוטף עזה, אני קורא לכל תושבי האזור להגיע, להפגין נוכחות ולהראות שיישובי העוטף עומדים איתן”.

“גם עפיפון טרור שבא לבקר אותנו במכללת ספיר לא עצר את אירועי הגאווה של אגודת הסטודנטים” צילום: אלכס דולברג

פרופ’ עמרי ידלין, נשיא המכללה, העביר מסר לסטודנטים: “‘טרור העפיפונים’ משבש את שגרת החיים ופוגע בשדות החקלאיים ובטבע היפה של עוטף עזה. אנחנו במכללה ממשיכים את פעילותנו, תוך שימת לב וציות מלא להוראות של כוחות הביטחון. בברכתם קיימנו ואנחנו ממשיכים לקיים את הלימודים, הבחינות, ואת פסטיבל קולנוע דרום בשדרות. אנחנו מאד גאים בחוסן של המרצים, העובדים והסטודנטים שלנו. החוסן של המכללה הוא החוסן של עוטף עזה והחוסן של העוטף הוא החוסן של המדינה. אני סמוך ובטוח שבשדה שנשרף היום, נשיר מחר ‘והחיטה צומחת שוב’. חזקו ואמצו”.

“החוסן של המכללה הוא החוסן של עוטף עזה והחוסן של העוטף הוא החוסן של המדינה.” צילום: ליאורה בלנקי

בנוסף לשריפה במכללת ספיר, במהלך היום פרצו שמונה שריפות בעוטף עזה, כשאחת מהן פרצה במושב נתיב העשרה לאחר שעפיפון בוער נשלח מרצועת עזה, העפיפון נמצא בסמוך לבתים ופרצה שריפת קוצים. כבאי האש השתלטו על השריפה, אין דיווח על נפגעים.

טרור העפיפונים קיבל דגש בשבועות האחרונים בעיקר בגלל השימוש החדש בטרור מסוג זה, עד כה לא נמצא פתרון שיוכל למנוע באופן מוחלט את עפיפוני התבערה. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס אתמול למצב הביטחוני בדרום במהלך כנס של ישיבת ישראל ביתנו: “עד אתמול שוגרו יותר מ-600 עפיפונים מרצועת עזה, כ-400 מהם הצליחו ליירט באמצעים טכנולוגיים, אנחנו לא מוכנים לקבל את שגרת העפיפונים, לא מהומות על הגדר ולא ניסיונות לפרוץ אותה ולגרום נזקים לשטח ריבוני ישראלי”.

סגור לתגובות.