"לא פשוט להיות פשוט". צילום: עידו כהן

עם צליל מיתר שמתעייף: האלבום החדש של אייל גולן

אייל גולן מלווה אותי כבר רוב חיי, אין אלבום שלא שמעתי מתחילתו ועד סופו לפחות פעמיים או עשר או יותר. למעשה, אפילו אם האיש יקליט את עצמו סתם שר במקלחת, זה כנראה יתנגן אצלי באוטו. האלבום האחרון “לא פשוט להיות פשוט” של גולן, שהושק ביום רביעי האחרון בעמוד היוטיוב שלו, מציע על פניו שינוי. במקום אלבום עם 15 שירים שכוללים את המתווה הנ”ל, האלבום החדש הוא אלבום כפול, עשרה שירים שקטים ועשרה שירים קצביים. פשוט, קל ובעיקר ללא מאמץ.

האזינו לאלבום המלא של אייל גולן >>

נראה שלגולן כבר אין כוח, הוא עייף, אבל הוא מותג – ומותגים לא הולכים לישון. בשנים האחרונות אייל גולן התעייף והאלבומים שהוא מוציא הופכים דומים יותר ויותר. התבנית ברורה למדי: רוב השירים פונים ל”היא”, לזו שהוא כל כך אוהב, לזו שהוא לא יכול בלעדיה , ולזו ששברה לו את הלב. יש שירים שקטים, מעט שירים קצביים, לפחות שיר אחד שיהפוך ללהיט הקיץ/חורף וכמובן גם איזה שיר הודיה לאל. בתכל’ס, האלבום האחרון הוא ממש “אותה הגברת בשינוי אדרת” בתוספת מקצבים מזרחיים יותר, ברוח התקופה בכל זאת.

אז כמו כל אלבום חדש שמוציא אייל כבר הייתי מסוקרן מה השיר הבא שאני לא אוכל להפסיק לשיר. החברים שלי כבר לא יכולים לשמוע אותי צועק “באתי אלייך” כאילו אני סובל מתסמונת שאין לה מזור. הגעתי הביתה, פתחתי את המחשב, שמתי את האלבום החדש ביוטיוב, התחלתי להאזין.

“הנה זה מתחיל והשיר הראשון מתנגן
וזה הזמן לומר כמה משפטים כתובים מראש
ואיך קשה לי לחייך ולהסתיר את האמת,
האמת שהלב התרגל לשגרה שכזאת”

אז יש כמה שירים שקטים, כמה שירים שברור שסומנו על ידי המותג להיות להיט. אלה לא יותר משירי גולן טיפוסיים שהפעם לא כל כך הצליחו לרגש. השירים הבולטים באלבום יצאו כבר לפני כמה שבועות כסינגלים. שירים כמו “יפה לך להיות מאושרת” שכתב אבי אוחיון, מי שאחראי גם על הלהיט “שישי בצהריים”. הדואט עם עומר אדם “מזל” שקיבל תגובות קשות מהמעריצים, ובצדק. ושיר הדאנס המאוד מאוד מוזר “בוגה בודה” שאני מעדיף פשוט להכחיש.

נקודת המפנה באלבום החדש מגיעה אל המאזין בשיר הנושא את שם האלבום “לא פשוט להיות פשוט”. השיר הזה שנכתב, הימור שלי, עבור גולן ובהנחייתו המפורשת של יועץ התקשורת שלו. אבל לא רק, נדמה שהשיר כאילו נכתב מראש כתגובה לשורות אלה. גולן בעצם  מודה בפני המאזין שאין לו כוח, הוא עייף, נמאס לו מהרוטינה הקבועה המתבצעת כל הופעה, הוא מתגעגע ל-“היא” מפעם. אולי אותה אחת שרצה לקנות לה יהלום, או זו שנתבקשה לצאת אל החלון.

אייל גולן הוא זמר עייף, והוא מודה בזה. זה בסדר שאחרי קריירה כל כך ארוכה ואינטנסיבית הוא עייף, אבל זה שהוא עייף זה בכלל לא אשמתנו, הוא פשוט יכול ללכת לישון.

נתראה באלבום הבא.

סגור לתגובות.