עמיר עירון. מתוך פייסבוק

מרצה במכללה תובע סטודנטית: העלילה עליי שהטרדתי מינית

מרצה במכללת ספיר הגיש בימים האחרונים תלונה במשטרה נגד סטודנטית שטענה כי פוטר מהמכללה למנהל לאחר שהטריד מינית סטודנטיות. המרצה, עמיר עירון, שמועסק במכללה זה כעשור כמרצה מן החוץ במחלקה לתקשורת, הודיע כי יתבע את הסטודנטית בגין הוצאת דיבתו, זאת בנוסף להגשת תלונה נגדה בוועדת המשמעת של המכללה. במכללה למנהל, שם עבד במשך 20 שנה, השיבו הערב (שלישי) לפניית “ספירלה” בנושא ואישרו את גרסתו לפיה הסיבה לסיום העסקתו במוסד היא הגעתו לגיל פרישה.

במענה לפניית “ספירלה”, ביקשה הסטודנטית שלא לעסוק עוד בנושא עד שהוא יטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים. “כשסטודנט במחלקה רוצה לדבר על עוול שנעשה לו ואין מי שייתן לו מענה והיועץ האקדמי אומר לו ‘אני יועץ רק בטייטל’ לא נשאר לסטודנט אלא לפנות לנשיא המכללה. סטודנטים מפחדים לדבר”, היא אומרת.

לפני כשבועיים, פנתה הסטודנטית (פרטיה שמורים לבקשתה במערכת) אל נשיא המכללה, פרופ’ עמרי ידלין, וטענה כי עירון הטריד מינית סטודנטיות בזמן שלימד במכללה למנהל ותהתה כיצד ייתכן שהוא מועסק במכללת ספיר. על השיחה הזו בין נשיא המכללה לבין הסטודנטית שמע עירון מד”ר אורלי סוקר, ראשת בית הספר לתקשורת, ולא מנשיא המכללה עצמו. לעירון טענות כלפי ידלין שלא עדכן אותו בדבר הפנייה ולא הוציא הודעת תמיכה בו. “המכללה צריכה להשמיע קול צלול וברור שיש דברים שלא עושים אותם”, כתב עירון בפוסט בפייסבוק, “אפשר לפנות לממונה, אבל אני מצפה שהממונה יעדכן אותי שזה מה שקרה – מה שלא קרה”.

עירון אומר כי ביקש מנשיא המכללה לצאת בהודעה כי יש דברים שהם קו אדום כמו הכפשת שמו של אדם ולדבריו נתקל בחוסר גיבוי מוחלט. אך חוסר התמיכה מנשיא המכללה לא מטריד אותו. “הנשיא הוא דמות ייצוגית, סמכותית. אני עובד במחלקה לתקשורת, שם יש כלפיי אמון מלא. אני עושה שלושה תפקידים, אחד מהם בהתנדבות מלאה. על שניים אני מקבל רק חלק ממה שמרצה אחר מקבל כי אני מרצה מן החוץ. אני הפראייר של המחלקה. אני לא מגובה על ידי הנשיא. אז אני לא מגובה על ידי הנשיא. האמת שלי היא האמת שלי והגיבוי של הבוסית שלי הוא מאה אחוז ואני לא אתן לאף אחד נחת לראות אותי הולך”. פרופ’ ידלין בחר שלא להגיב לפניית “ספירלה” בנושא ומסר כי “את הדברים שיש לי להגיד אמרתי לעמיר. אני לא מדבר עם מרצים לא דרך הפייסבוק ולא דרך ‘ספירלה'”.

מי שנעמדה לצדו של עירון היא ראשת המחלקה, ד”ר סוקר, שהביעה בו תמיכה ואמון. “מבחינתי הדבר הכי חשוב הוא כבודו של אדם. המקרה הזה מלמד איך דיבור חסר אחריות של אדם יכול לפגוע באדם אחר”, אמרה ד”ר סוקר. “חשבתי שראוי שאביע תמיכה בעמיר. במיוחד מהיכרותי את הפרטים”. יש לציין כי הנושא עלה לדיון במהלך שיעור במכללה, על ידי ד”ר סוקר, בציון שמה המלא של הסטודנטית. במענה לשאלה האם לא מדובר בפגיעה בשמה הטוב של הסטודנטית, שעניינה הפך לציבורי ללא ידיעתה, השיבה ד”ר סוקר: “להוציא דיבה על מישהו זו עבירה פלילית. האם אנחנו צריכים להגן על שם של בנאדם שפוגע במישהו אחר? שהבנאדם מיוזמתו הוציא דיבתו של מישהו אחר? חוץ מזה שהיא לא סטודנטית. היא הפסיקה את לימודיה במכללה. לא פגעתי בשום סטודנטית. לא שמעתם שום מילה בנושא הזה שהוא כבר תקופה ארוכה. הפוסט של עמיר עלה אתמול בלילה, ראיתי אותו היום, המצב הוא שמדובר במרצה שהוצאה דיבתו שאני יודעת מה היקף האנשים שהיא דיברה איתם. היא דיברה איתי ואני לא יכולה אם בנאדם פונה אליי, מוציא דיבתו של מישהו, אני לא מבינה למה אני צריכה לשבת בשקט?”.

עירון מצדו מרגיש כי נעשה לו עוול מתוך ניסיון לפגוע בו כנקמה על החלטות שקיבל בעניינה במסגרת תפקידו כראש המסלול לתקשורת שיווקית. “המטרה היא לפגוע. אין דרך אחרת לראות את זה”, אומר עירון ל”ספירלה”.

סגור לתגובות.