אופניים_חשמליים_עם_מנוע_מרכזי

“מתייחסים לזה כצעצוע אבל רוכבים כמו על אופנוע”

הפקקים, מחירי הדלק ואיכות התחבורה הציבורית בישראל הובילו בשנים האחרונות לא מעט ישראלים לבחור בכלי תחבורה אלטרנטיביים-חשמליים כמו אופניים, קורקינטים והוברבורדים. תאונת הקורקינט החשמלי של שלומית מלכה בתחילת השבוע העלתה למודעות את הבעייתיות בתחום הפרוץ שנעדר כל אכיפה. “כמעט מדי יום מגיעים לחדרי המיון שלנו ילדים, בני נוער, בוגרים וקשישים שנפגעים משימוש באופניים או קורקינט חשמלי”, הודיע בית החולים איכילוב לאחר התאונה של מלכה.

מנתוני בית החולים עולה כי בחמש השנים האחרונות, מאז שהאופניים החשמליים עלו לראשונה על כבישי ישראל, הוכפלה כמות הנפגעים שמגיעים לחדרי המיון מ- 629 ב-2012 ל-1,438 ב-2016. בנוסף, נרשם זינוק גם במספר הילדים הנפגעים: מ-89 ב-2012 ל-252 ילדים ב-2016 – כמעט פי שלושה.

אחד מהפצועים הוא איתי שקד, בן 25 ממושב אביחיל, שנפל במהלך נסיעה בכביש. “הבעיה שאנשים מתייחסים לזה כמו צעצוע אבל נוסעים על זה כאילו זה אופנוע”. שקד מספר כי נסע לעבודה בחודש שעבר “במהירות של 45 קמ”ש בכביש דו-סטרי וכשהגיע מולי רכב ניסיתי לפנות כדי לעקוף אותו והשתטחתי על הרצפה”.

בלא מעט מקומות בארץ אין שבילים המיועדים לרכיבת אופניים והסכנה לא נגמרת רק בנפילה אלא עלולה להסתיים בדריסה. ענבל מלין, בת 27 מתל אביב, מסבירה כי “גם בתל אביב שיש מלא שבילי אופניים קורות מלא תאונות כמו שקרה לשלומית. אנשים לא מודעים לסכנה ולא נוקטים אמצעי זהירות. תעמדו חמש דקות ברוטשילד ותספרו כמה רוכבים עם קסדה, עם מגינים ועם אורות? אנשים לא שומרים על עצמם, ולא מתגוננים ממקרה של נפילה”.

קובי מנשה, נהג מונית בן 41, מספר על החוויה שלו כנהג מול כלי התחבורה החדשים. “זאת סכנת נפשות, הם מתפרצים עם הכלים האלה לכבישים. לפעמים אני אפילו לא רואה אותם במראות, הם חותכים וקופצים לכבישים כי הם לא כפופים לחוקי התנועה, עושים מה שבא להם, ואז אם יש תאונה מאשימים את נהג הרכב”. לדברי מנשה, זה לא הגיוני שזה ככה, צריך לחוקק תקנות ברורות בנושא ולאכוף אותן. אם הם נהגים כמו כולם שייצמדו לחוקים, ואם לא שיסעו במדרכה”.

סגור לתגובות.