WhatsApp Image 2017-10-31 at 16.01.41

מילואים ונהנים: מחויב לשמור על ביטחון המדינה גם אחרי הסדיר

בזמן שאני מכין לעצמי רשימת ציוד שאני צריך לקחת לשבוע מילואים, עברה בראשי המחשבה, למה אני צריך את זה בכלל? הרי היה לי מספיק “כיף” בשירות הסדיר ובמילואים הקודמים. עם קבלת הצו לפני חודשיים, החלו לצוץ בראשי מחשבות שליליות ולכן ניסיתי למצוא את הצדדים החיוביים בהגעה למילואים, מעבר לכך שכשומר חוק אני מחויב להתייצב. ואכן מצאתי כמה סיבות נוספות לכך.

ראשית, החבר’ה. אמנם זה נשמע כמו קלישאה, אבל החברים מהצבא הם חברים לכל החיים, ואם כבר מילואים, אז רק איתם. נכון שלא עם כולם שומרים על קשר, וגם עם אלה שכן לא יוצא להתראות בתדירות גבוהה, אך תמיד יישארו לנו חוויות משותפות שנזכור לכל החיים. את המכשולים הפיזיים הקשים ביותר עברנו ביחד, מהטירונות ועד השחרור, ובין מאמץ למאמץ צברנו כמה בדיחות שיצחיקו רק אותנו ואת האפשרות להתנהג כמו ילדים ושלאף אחד לא יהיה אכפת.

שנית, עם כל הצער שבדבר, מדינת ישראל נמצאת במצב של איום מתמיד על ביטחונה, ובמקרה של מלחמה, כוחות המילואים הם הכוח המשמעותי ביותר. במילואים מרעננים את הזיכרון לגבי הציוד, מתאמנים ולומדים על ציוד חדש. בנוסף, בגלל ערבוב הגילאים שמתאמנים יחד, הידע של חיל המילואים רחב יותר מזה של חיילי הסדיר. עקב מקרי עבר, הגיעו בצבא למסקנה שחשוב לשמור על כשירותם של חיילי המילואים למקרה של מלחמה, לכן כל יחידה מגיעה לאימון לפחות פעם בשנה. המבוגרים יותר מלמדים את הצעירים דברים שלא ידעו, והצעירים יותר מרעננים את זיכרונם של המבוגרים.

בנוסף, כאזרחים, חלקינו מרגישים מחויבות להמשיך ולשמור על ביטחון המדינה גם אחרי השירות הסדיר. במקרה חירום נרצה להתגייס, לתרום ולהילחם בשם ההגנה על ביטחון המדינה ושמירה על אזרחיה, חברינו ומשפחתנו. בזמן מלחמה כלל אזרחי המדינה מתאחדים למען המאמץ המשותף בלי קשר להעדפות הפוליטיות, ומי שמרגיש כי ביכולתו להגן על הארץ יירתם לעזור. בשביל לנצח במלחמה יש להתאמן ולרענן יכולות, ולכן ישנה חשיבות להגיע לשירות המילואים גם אם זה בשביל אימון. עם זאת, אין צורך לגייס תמיד את כולם וחשוב להתחשב באנשים שכבר הפכו להורים או אלו שמצבם הכלכלי לא מאפשר להם לעזוב את העבודה לתקופה ארוכה.

אומנם בראייה נקודתית המילואים לא תמיד מגיעים במועד מתאים ופעמים רבות הם מבאסים, אבל השד לא כזה נורא. בתוך הלחץ של הלימודים והעבודה, המילואים הם מעין מפלט. מכבים את הטלפון, עושים סוויץ’ בראש ועוברים לעולם אחר שמנותק מהמציאות היומיומית. לכן חשוב לקחת את הנושא בפרופורציה ולזכור שלא משנה מה, בסוף תמיד חוזרים הביתה והבריחה מהשגרה יכולה לעתים להועיל יותר מאשר להזיק, אז מה כבר יש להפסיד?

 

סגור לתגובות.