צילום: ג'ייקוב פבלובסקי בתמונה: פבלובסקי קורא ספר ברחוב ציבורי

סטודנט סלובקי קורא: ״אני מראה לאנשים שהם יכולים לקרוא ספרים בכל מקום ובכל זמן״

ג’ייקוב פבלובסקי, צעיר בן 21 נולד בסלובקיה וכיום מתגורר בפראג, פרסם פרויקט ויראלי בשם “Book’s Calling” שזכה לחשיפה אדירה. תוכן הפרויקט הוא פשוט תמונות של פבלובסקי קורא ספרים, במקומות ציבוריים שגרתיים ולא שגרתיים. המטרה אחת: להראות לאנשים שהם יכולים לפנות זמן לקריאת ספרים, בכל זמן, ובכל מקום. בראיון הוא עונה על שלוש שאלות ומבטיח: “אני הולך להמשיך עם הפרויקט עד שאנשים יקראו ספרים”.

למה אתה מצטלם במקומות ציבוריים קורא ספר?

“אני מגזים בהחצנת הפרויקט בכוונה בגלל שאני רוצה שכולם יסבו את תשומת ליבם למטרת הפרויקט – והיא קריאת ספרים. ספר הוא חפץ שניתן להעביר ממקום למקום והוא תמיד איתך. בלי להיות תלוי בחשמל או סיטואציה”.

צילום: ג'ייקוב פבלובסקי בתמונה: ג'ייקוב קורא ספר בכיכר עירו
צילום: ג’ייקוב פבלובסקי בתמונה: ג’ייקוב קורא ספר בכיכר עירו

כיצד לדעתך משפיע העידן הדיגיטלי על קריאת ספרים?

“כאשר אתה קורא ספר, אתה קורא ספר. אך אם אתה קורא ספר דיגיטלי אתה במקביל גם גולש באינטרנט, מסמס לחברים, קורא אימיילים וכן הלאה. הריח של ספר הוא חיוני בשבילי. בכל פעם שאני פותח ספר אני מקרב את האף לספר, מריח אותו ומתענג על הרגע. אני חושב על הדרך הארוכה שהספר היה צריך לעבור כדי להגיע אליי. אתה לא באמת יכול לקבל את אותו הדבר מטלוויזיה. הסטודנטים של היום יותר מרוכזים בדיגיטל וטכנולוגיה מודרנית מאשר ספרים בעלי מסורת ערכים ארוכה”.

צילום: ג'ייקוב פבלובסקי בתמונה: ג'ייקוב קורא ספר בחיק הטבע
צילום: ג’ייקוב פבלובסקי בתמונה: ג’ייקוב קורא ספר בחיק הטבע

מדוע לדעתך סטודנטים קוראים פחות?

“אני חושב שסטודנטים לא קוראים ספרים בגלל שהם משעממים. בשבילי, העידן שאנחנו חיים בו מהיר ותזזיתי בצורה כזאת שלאנשים אין הרבה זמן לעשות פעילויות כמו לפני שלושים שנה. להרבה סטודנטים לא הייתה הזדמנות להיחשף ליופי האמתי של ספרים. אם אתה קורא המון, אתה נהיה יותר משכיל ואתה מגביר את הסיכויים לקבל משרה מתגמלת. קריאה מפתחת את האינטלקטואליות ומאמנת את הזיכרון ונוסף על כך, עצם פעולת קריאת ספר יוצרת שילוב של דמיון ויצירתיות שמוליד סיפור נפלא לראש שלך. ספרים הם אחת הצורות הישנות ביותר של מדיה – זו הסיבה שאנחנו מסוגלים לקרוא ספר בן אלף שנה ועדיין ליצור קשר אינטימי ובמקביל להרגיש את ההיסטוריה שיש בו”.

צילום: ג'ייקוב פבלובסקי בתמונה: ג'ייקוב קורא ספר על רצפת רחוב סוהן
צילום: ג’ייקוב פבלובסקי בתמונה: ג’ייקוב קורא ספר על רצפת רחוב סוהן

צילום תמונה בראש הכתבה: ג׳ייקוב פבסלובסקי

סגור לתגובות.