שר התחבורה כ"ץ בכנס שדרות. צילום: עידו כהן

שר התחבורה כ”ץ: גם לפיד לא הצליח לקדם תחבורה ציבורית בשבת

שר התחבורה, ישראל כ”ץ, פתח את נאומו היום (שלישי) בכנס שדרות לחברה דווקא בשבחים על עבודת המשרד שתחת אחריותו. רק לפני חודשיים נקלעה הממשלה למשבר הקואליציוני החמור ביותר שלה בגלל עבודות תשתית שערכה רכבת ישראל בשבת.

על אף הבעיות והתלונות שמופנות כלפי הרכבת, העדיף כ”ץ להתייחס אך ורק לעלייה במספר בנוסעים בדרום הארץ, ובעיקר בשדרות ונתיבות. הוא ציין כי מטרתו הסופית במשרד התחבורה היא ליצור מערכת רכבות כלל ארצית. כשנשאל מדוע הוא לא פועל לפיתוח תחבורה ציבורית גם במרכזי הערים, ענה: “אנחנו מפתחים את רכבת ישראל שלב אחרי שלב. אלפי נוסעים עוברים ברכבות מדי חודש והמספרים רק עולים”. כ”ץ כלל לא התייחס לנושא התחבורה הציבורית בערים עצמן.

בגלל הפקקים? שר התחבורה כ"ץ, מגיע באיחור
בגלל הפקקים? שר התחבורה כ”ץ, מגיע באיחור. צילום: ליאור מנור

בתום נאומו ענה כ”ץ לשאלות נוספות, ובהן גם על הנושא שהסעיר את התקשורת בחודשים האחרונים – תחבורה ציבורית בשבת. השר התנער מאחריות לשאלה, שעלתה בעקבות עבודות הרכבת, והדגיש כי “תחבורה ציבורית שלא פועלת בשבת זה משהו שקיים מאז קום המדינה”.

כ”ץ הרחיב את עמדתו לגבי הקושי בקידום תחבורה בשבת. “אני מבין את הצורך לשאול על זה, אבל הסטטוס קוו הוא כזה ולשר התחבורה אין אפשרות לשנות אותו”. השר הוסיף כי אינו היחיד שנוקט בקו זה. לדבריו, גם שולמית אלוני שהנהיגה את מפלגת מרצ ואף דגלה בתחבורה ציבורית בשבת, או יאיר לפיד כשהיה בממשלה, לא הצליחו לעשות זאת. לבסוף הבהיר שהעובדה כי אין ביכולתו לקדם תחבורה ציבורית בשבת לא מצביעה על כך שהדרישה היא לא רלוונטית, אלא ש”זהו החוק וזהו הסטטוס קוו ולשר התחבורה אין אפשרות לשנותם”.

אין תגיות

סגור לתגובות.