עמדות הצבעה ממוחשבות. צילום: יסמין רמון

עוד הרחקה בבחירות: נציגת “ספיראנה” הורחקה ליממה

הפרה נוספת של תקנון הבחירות לאגודה הביאה לעוד סנקציה נגד אחד המתמודדים. דיקן הסטודנטים, אלון גייר, הודיע היום (רביעי) למועמדת “ספיראנה”, דנה לוי, כי היא מורחקת מהקמפוס ליום אחד לאחר שעברה על תקנון הבחירות. לפי ועדת הבחירות, לוי שהתה בשטח הקלפי בניגוד להנחיות. לוי, המועמדת לתפקיד דוברת האגודה וחברת ועד, תוכל להיכנס לקמפוס רק לצורך כניסה לשיעורים ותשוב לפעילות רגילה ביום שישי.

בהודעת דיקן הסטודנטים, נדחו טענות להפרת התקנון מצד יו”ר רשימת “ספיראנה”, חן גרינברג, וסגנו עמרי דויטש. הוועדה דנה בטענות ומצאה שלא היתה עבירה על התקנון.

הבחירות לאגודת הסטודנטים – סיקור נרחב בספירלה

ברשימת “ספיראנה” הכחישו את הטענות לעבירה על תקנון הבחירות. “כל מה שפורסם הוא סילוף גמור של המציאות: לא נלבשה חולצת ספיראנה, לא נעשתה כלל תעמולה ליד הקלפי, והמתמודדת לא הפעילה את קישורי קרב המגע שלה כנגד ‘קלגסי הקלפי'”, נמסר בהודעת הרשימה. “זה היה רק עניין של זמן עד שוועדת הבחירות תמצא שעיר לעזאזל מרשימת ספיראנה, אשר מתחילת הקמפיין עומדת מאחורי המעשים שלה ומיישמת את תקנון ועדת הבחירות, בניגוד לרוח המצערת אליה נושבות הבחירות. החלטה זו נעשתה ללא הודאה מצד חברת הרשימה שלנו, ללא כל מתן הוכחה מתועדת וללא כל אפשרות ערעור שזה מבחינתנו המחדל הכי גדול בהחלטה זו. ראוי שוועדת הבחירות תאמת את טענותינו – דבר שכרגע לא קורה. נעשה עוול, ונפעל לתקן אותו”.

לוי איננה הראשונה שנאסר עליה כניסה לשטח המכללה. שלשום דווח ב”ספירלה” כי יו”ר “יאללה”, ברק גולדנברג, הורחק לשלושה ימים לאחר שהפר את תקנון הבחירות ולכן אסרה עליו כל פעילות במכללה עד ליום רביעי, למעט השתתפות בשיעורים. מחר ישוב גולדברג לפעילות רגילה במכללה. הבחירות יסתיימו ביום שישי ב-12:00.

בבחירות הנוכחיות לאגודת הסטודנטים נרשמו כמה הפרות של תקנון הבחירות על ידי שתי הרשימות המתמודדות. לפני כשבועיים נפתחו הבחירות כאשר בתום שלושה ימי הצבעה היתה צפויה הכרזה על המנצחים, אך ועדת הבחירות בראשות דיקן הסטודנטים הודיעה על ביטולן בעקבות “פגיעה בטוהר הבחירות”. בתחילת השבוע נפתח שבוע הצבעה חוזר, הפעם במתכונת שונה – בעמדות הצבעה ממוחשבות ולא מהסלולר, כך שיישמר עיקרון החשאיות. אך עדיין טוהר הבחירות נפגע שוב ושוב.

סגור לתגובות.