אמבר ובת-חן עם התחפושת שיצרה עבורה. צילום: ליטל אלבז

מכיסא גלגלים לנסיכה בכרכרה

החג הכי צבעוני בשנה עוד רגע מגיע אבל לא כולם יכולים לחגוג ולשמוח בו. בארץ כמעט ולא ניתן למצוא תחפושות עבור אנשים וילדים המתניידים בכיסאות גלגלים, והמצווה הכי חגיגית וצבעונית של החג הופכת עבורם לבלתי אפשרית. אמבר אברהם, בת 20 מקיבוץ מגן, לקחה על עצמה לכבוד חג פורים הקרוב להגשים עבור חלק מהם את החלום. אברהם העלתה פוסט לפייסבוק בו סיפרה כי יזמה פרויקט של הכנת תחפושות מיוחדות שמותאמות לילדים ולילדות על כיסאות גלגלים, “כדי שגם הם יוכלו ליהנות ולחגוג את חג הפורים”.

אברהם מספרת כי הרעיון להכין תחפושות מותאמות לילדים על כיסאות גלגלים עלה לפני חודשיים, כאשר ראתה פוסט אחר בפייסבוק של אבא מארה”ב, בו פרסם תמונה של תחפושת סופרמן שהכין לילד שלו המתנייד בעזרת כיסא גלגלים. “ישר חשבתי למה לא לעשות פרויקט כזה בארץ לכבוד חג פורים”, היא מספרת.

אברהם העלתה את הפוסט בקבוצת הפייסבוק “הכול באשכול”, קבוצה של תושבי המועצה האזורית, הסבירה את הרעיון וסיפרה כי היא זקוקה לתרומות של חומרי יצירה מסוימים על מנת שהתחפושות יצאו בצורה הטובה והמושקעת ביותר. הפוסט זכה ללייקים, שיתופים ותגובות רבות, ואברהם מספרת כי בתוך זמן קצר פנו אליה המון אנשים אשר הציעו לה את תרומתם לפרויקט בשלל דרכים: “חלק הציעו צבעים, היו שהציעו את עזרתם בהכנה, אנשים אחרים שתרמו כסף כדי שאקנה חומרים וכו'”.

כמה ימים לאחר פרסום הפוסט, פנתה ליטל אלבז, בת 23 ממושב מבטחים, אל אברהם וביקשה ממנה להכין תחפושת עבור אחותה בת-חן, שלוקה בשיתוק מוחין. אלבז מספרת כי נחשפה לפרויקט של אברהם בפוסט שהעלתה לקבוצה, “החלטתי לפנות לאמבר כדי לשמח את אחותי שתוכל להתחפש ולשמוח מתחפושת יוצאת דופן”. היא מוסיפה כי שמחה לראות שיש אנשים בגילה של אברהם אשר יוזמים פרויקטים כאלו ומחליטים להתנדב ולתרום מעצמם עבור האחר.

אברהם מספרת כי מאוד התרגשה לקבל מאלבז את ההזמנה הראשונה שלה לתחפושת, “קבעתי עם אמא שלה ונסעתי עם החברה הכי טובה שלי לדבר עם בת-חן, להכיר אותה ולשאול אותה למה היא הכי רוצה להתחפש”, היא מספרת ומוסיפה כי “הגענו לבית שלה וקיבלו אותנו בצורה מקסימה, הן ממש התרגשו מהרעיון”. אברהם אומרת כי בת-חן סיפרה לה שהיא רוצה להיות נסיכה “שאלתי אותה אם היא רוצה שאהפוך את הכיסא שלה לכרכרה של סינדרלה, והיא מיד הסכימה בהתרגשות”.

בקשות נוספות לתחפושות הגיעו גם ממתנדבת שעושה שנת-שירות במעון חוסים בבנימינה. אברהם מספרת כי “היא שאלה אותי אם אוכל להכין גם להם תחפושות. נעניתי בחיוב וחברה שלי ואני התחלנו במלאכה”, יחד הן הכינו תחפושת של באטמן, של די-ג׳י ושל סופרמן. “מספר ימים לאחר מכן נסעתי לבאר שבע והעברתי לשינשינית המקסימה את כל התחפושות ואת כל הציוד שנשאר כדי שיכינו עוד תחפושות שם”, אומרת אברהם בהתרגשות.

לצורך הכנת הכרכרה לתחפושת של בת-חן, שלפי אברהם היתה התחפושת המאתגרת ביותר להכנה, נעזרה במהנדס המכונות של המפעל בקיבוץ, “שהקדיש לעניין המון זמן ואנרגיות באהבה רבה”. לפני כמה ימים הביאה אברהם לבת-חן את התחפושת של הכרכרה. אלבז מספרת כי “אחותי בת-חן כמעט בכתה מהתרגשות ולא מפסיקה עד היום לדבר על התחפושת שלה”. היא מוסיפה כי בת-חן חיבקה ונישקה את אברהם ואמרה לה כמה היא שמחה על כך שהעניקה לה כזו מתנה.

לאחר שסיימה להכין את כל התחפושות מבקשת אברהם להודות “לחברה שלי לין מוסלח ולגיא בקיש המהנדס שבלעדיהם זה לא היה קורה, לכל האנשים שתרמו כספית, לכל האנשים שהציעו עזרה, לכל מי שתרם חומרים, לאחראים במפעל בקיבוץ ששמרו לי קרטונים ענקיים, לבחורה מ’נירלט’ שהשיגה לי תרומה ענקית של צבעים, ולכל מי שתרם ועזר בקידום הפרויקט”.

סגור לתגובות.