10383963_780052698754352_8598450083367886965_n

פלייליסט הסופ”ש: לזכרו של סרן ליעד לביא

ב-26 ביולי 2014 במהלך מבצע “צוק איתן” נפל סרן ליעד לביא בעת מילוי תפקידו כמפקד צוות חפ”ק מח”ט בחטיבת הצנחנים. ליעד, שנולד והתחנך ביישוב מיתר ובשדה ניצן שבדרום ובגיל מאוחר יותר עבר לפנימייה צבאית בחיפה, אהב יותר מהכל להאזין למוזיקה. להקת הדג נחש היתה האהובה עליו ולאחר מותו, הלהקה הלחינה וביצעה שיר אותו כתב ליעד. לקראת יום הזיכרון שיחול ביום שני כל אחד מבני משפחתו שיתף את מערכת “ספירלה” בשיר שמוקדש לליעד.

אריאל הורביץ – רקפות בין הסלעים: את השיר הקדיש אביו של ליעד, שמואל לביא, ואמר כי ליעד אהב את השיר הזה ולאחר מותו המילים קיבלו משמעות עמוקה. “השיר מתאר אדם שעובר דרך מילד שובב לאדם בוגר הנטוע עמוק באהבתו למדינה, לחברים ולאנשים שמקיפים אותו”, הוא מספר. גם אמו של ליעד, דרורה לביא, התייחסה לשיר זה וסיפרה כי מאז מותו של ליעד, שאהב טבע, היא מגדלת בביתה רקפות שפורחות כל השנה.

הדג נחש – נגיעות של גן עדן: לאחר מותו של ליעד, נמצאו במכשיר הטלפון שלו שירים אותם כתב, והאחרון שבהם, “נגיעות של גן עדן”. אביו של ליעד יצר קשר עם להקת “הדג נחש” שליעד כה אהב והם הלחינו עבורו את השיר. עד היום מבצעת הלהקה את השיר בהופעותיה ומקדישה אותו לזכרו.

הדג נחש – הזמן להתעורר: שי, אחיו של ליעד, הקדיש את השיר הזמן להתעורר, בגלל המוטיבציה שהוא מעורר.

הפיל הכחול – שיר על הים: ליאור, אחיו של ליעד, בחר את השיר וסיפר כי הוא אפילו לא בטוח שליעד אהב את השיר הזה, אבל הוא מזכיר לו אותו מאוד, אולי בגלל אהבתם המשותפת לים ולגלישה.

שב”ק ס’ – נופל וקם: אור אחיו של ליעד הקדיש עבורו את השיר הזה ואמר “זה בעיקר בגלל המוטיבציה והעקשנות שהיתה לו להשיג את היעדים שלו”.

Cyndi Lauper – True Colors: לילך, אחותו של ליעד הקדישה את השיר הזה עבורו בגלל שהתנגן ברדיו כאשר יצאה מבית החולים לפני שליעד נפטר מפצעיו. השיר גרם לה לא להתייאש ולהמשיך לזרוח גם אם קשה.

עידן עמדי – הדרך שלך: דרורה, אמו של ליעד, וניצה דודתו, הקדישו לליעד את השיר. דודתו סיפרה, “יום אחד ישבתי עם ליעד והוא סיפר לי על תוכניותיו לאחר השחרור, השיר הזה מתחבר לי לאותה שיחה”.

הדג נחש – עוד אח אחד: אביו של ליעד מספר כי לאחר מותו, התברר לו שלליעד ולחברו הטוב בפנימייה היה הומור שחור והם צחקו על כך שאם ימותו, השיר הזה יושמע בהלווייתם. במלאות 30 למותו ביקש חברו להשמיע את השיר.

סגור לתגובות.