חוטיני מחוץ לפרקליטות. צילום: שירי כהן

חוטיני של צדק

פחות מ-15 שעות הספיקו לפוסט בפייסבוק לעורר מחאה רחבה ולגרום למאות נשים לצאת לרחובות. הפוסט שפרסמה שירי כהן, סטודנטית לפסיכולוגיה קלינית ושיקומית בת 27, זכה ל-6,000 לייקים ושיתופים. בפוסט קראה כהן לנשים מכל הארץ לפזר תחתוני חוטיני ברחבי הארץ כמחאה על היחס למתלוננות נגד הטרדה מינית בעקבות החשד לאונס בת ה-17 בהרצליה ושחרור החשודים למעצר בית.

כהן פרסמה את הפוסט לאחר לאחר שהתברר כי תיק האונס קורס בשל חוסר בראיות. “אחת הפרקליטות של החשודים טענה כי הנערה בת ה-17 שלחה תמונה שלה עם חוטיני לאחד החשודים באונס, וככה היא בעצם אמרה במילים אחרות שאם את מינית או שולחת תמונה שלך בלבוש מינימלי את יכולה להיאנס”, סיפרה כהן ל”ספירלה”. במחאה על הדברים היא החליטה אמש (שבת) לפזר מאה תחתוני חוטיני מול פרקליטות מחוז תל אביב. את המחאה מיתגה כהן עם ההאשטאג “#עולם_תחתון” שמבטא לטענת המשתתפות את הבריונות איתה מתמודדות המתלוננות נגד הטרדות ותקיפות מיניות.

לפני כחודש נעצרו שלושה צעירים בחשד לאונס, מעשי סדום וסימום הצעירה בקוקאין. שלושת הנערים מתעקשים כי יחסי המין היו בהסכמה ולטענתם הנערה שלחה להם הודעות קוליות ותמונות שמחזקות את עמדתם. רק יומיים לאחר האונס, שהתבצע בדירה של אחד החשודים אותו הכירה יום קודם, הגישה הנערה תלונה רשמית במשטרה. במהלך בניית התיק לא יכלה הנערה להעיד בגלל מצבה הנפשי הקשה וכך התיק החל לקרוס עד שהנערים שוחררו למעצר בית. עם זאת, בפרקליטות מתעקשים כי התיק טרם נסגר.

נשים רבות הזדהו עם מחאתה של כהן. רות השקס, בת 24, מסבירה מדוע הצטרפה למחאה: “זו יכולה להיות אני או כל אישה אחרת. הפרקליטות לא מגינה עלינו. אני פועלת מתוך תחושת חוסר צדק עזה, כעס רב ופחד אמיתי”.

“הרבה זמן אני עוקבת אחרי מה קורה כשבחורה מתלוננת וזה מפריע לי. בחורה שמתלוננת עוברת סיוט והנחת המוצא היא שהיא משקרת”, מספרת כהן, “אני רואה את הסיטואציה במקרה הזה חמורה במיוחד כי אין כאן אפור, זה שחור, היא עברה אונס ברוטלי. כמו שאדם נרצח ולא יכול להעיד גם כאן היא נרצחה ולא יכולה להעיד, זאת לא סיבה לשחרר אותם ולא לנסות למצוא את הראיות. אני מרגישה שאין הגנה לנשים כאן”. לדבריה, “הבעיה נרחבת וגדולה. יש כאן תרבות שבה אונס זה בסדר. המחאה הזאת שונה ונבדלת מאחרות כי היא יוצאת מהתחום של הפמיניסטיות וקוראת לכולן לצאת”.

 

סגור לתגובות.