המתחם בו יוקם האמפיתיאטרון, בשבוע שעבר. יאכלס כ-1,000 איש. צילום: רונית פרץ

כאן בונים: מפת השיפוצים במכללת ספיר

את השלט “כאן בונים” הסמוך לבניין 4 אי אפשר לפספס. הגדרות שחוסמות את הגישה לספריה ולבניין הנדסאים הן רק חלק קטן מהשינוי שפוקד את המכללה. אז מה בונים במכללה, אילו מבנים משפצים ואיך זה ישפיע על הסטודנטים? ננסה לעשות קצת סדר בפרויקטי הבינוי שיצאו לדרך במכללה.

הפרויקט הראשון שמתרחש בימים אלו הוא הקמת מבנה האמפיתיאטרון מול בניין 4. לדברי אורנה גיגי, מנכ”לית המכללה, “בניית האמפיתיאטרון החלה לפני כחודש וצפויה להסתיים בסוף שנת הלימודים הנוכחית”. נתי שיפר, מנהל אגף הנדסה, בניין ותכנון (הבי”ת) במכללה מוסיף כי “המכללה יזמה את רעיון האמפיתיאטרון וקק”ל (התורמת, ר”פ) מפקחת על הבנייה. המבנה יאכלס כ- 1,000 איש”. סמוך לאמפי, נמצא בניין המנהלה (5) ובו האודיטריום שיעבור שיפוץ בחודשים הקרובים. שיפוץ האודיטריום צפוי להסתיים במהלך השנה הבאה.

אם תהיתם למה “הקרנף” שנמצא בבניין 15 לא פעיל, אז מתברר שהמתחם יוסב לכיתת לימוד קטנה. לדברי שיפר, המכללה משתתפת בפרויקט “השער לאקדמיה” במסגרתו מקודמות אוכלוסיות שונות ללימודים באקדמיה, כך שתלמידי הפרויקט זקוקים לכיתות קטנות שיתנו מענה לסטודנטים מהפזורה הבדואית.

הקפיטריה ליד בניין תקשורת, בקרוב כיתת לימוד. צילום: רונית פרץ
הקפיטריה ליד בניין תקשורת, בקרוב כיתת לימוד. צילום: רונית פרץ

מבנה נוסף מרכזי יהיה “בניין 14” שייבנה מול בניין 2 ויכלול עוד כיתות לימוד. לדברי גיגי, “המבנה יכיל 12 כיתות לימוד וכרגע נמצא בשלבי מרכז ובחירת קבלן”. לפי ההערכות, בניית הכיתות תסתיים במהלך שנת הלימודים הבאה.

בחודשים הקרובים צפויים להתחיל עבודות על מתחם המכונה “Media Lab“. מדובר במתחם שייבנה בקומת הקרקע של הספרייה (בניין 3). לדברי גיגי, “מתחם ‘מדיה לאב’ הוא מעבדת מדיה – מרחב המכיל אמצעים טכנולוגיים לעבודות מדיה דיגיטלית ויזמות סטודנטים בתחום המדיה. הוא בנוי כמרחב ידידותי כדוגמת ‘We work'”. שיפר מוסיף כי “המתחם יהיה פתוח בפני סטודנטים, בוגרים ויזמים שיגיעו מחוץ למכללה, ויהיו להם את כל הכלים הדרושים”.

הספרייה. בקרוב מעבדת ‘מדיה לאב’ בקומת הקרקע. צילום: רונית פרץ

על הבנייה באזור מתחם הרדיו, מסביר שיפר כי במקביל לבניית בית ספר יסודי נוסף של המועצה האזורית שער הנגב, מתוכננת סלילת דרך שירות עם שתי חניות נכים שתיבנה סמוך לרדיו. הצפי לסיום העבודות הוא כשלושה חודשים. שיפר מבקש לציין כי למרות השיפוצים והשינויים שפוקדים את המכללה, הוא טיפל בעצמו בעניין הנגישות ושכרגע לא ידוע לו על בעיית נגישות לאף סטודנט.

במענה לשאלה המתבקשת אודות מועד תחילת העבודות – עם פתיחת הסמסטר ולא בחופשת הקיץ, אומרת גיגי כי “בניית האמפיתיאטרון החלה לפני כחודש, כך שהחלק הרועש של הריסת המבנים הישנים באזור נעשה בין סמסטר קיץ לסמסטר א’, כך כשהסטודנטים הגיעו למכללה – השטח כבר היה מגודר”. בנוסף מדגישה גיגי כי “הפרויקטים של הבינוי של המכללה בעלות כוללת של עשרות מיליוני שקלים במימון חיצוני מתווספים על הפרויקטים שבוצעו בשנה הנוכחית. אנו מצטערים על אי הנוחות הזמנית הנגרמת בשל הבינוי, אך עם תומו הקמפוס יהיה מזמין יותר ונגיש יותר. אנו עושים מאמץ למצוא פתרונות יצירתיים לנגישות למרות הקשיים הנובעים מביצוע הפרויקטים”.

מפת השיפוצים במכללה: לחצו על הנקודות האדומות לקבלת מידע

סגור לתגובות.