אוהדי מכבי יזכו לראות גביע אירופי שביעי? צילום באדיבות האתר הרשמי מכבי ת"א

שבע בום: אליפות אירופה שביעית של מכבי היא לא מילה גסה

נכון, זה עוד רחוק מלהיות מושלם, אבל מכבי תל אביב שרשמה בעונה שעברה את אחת העונות הכושלות בהיסטוריה של המועדון (20 הפסדים מול 10 ניצחונות בלבד ביורוליג), עשתה שינוי מרענן וחיובי. הניצחונות האחרונים ביורוליג על ולנסיה, ז’לגיריס קובנה, ריאל מדריד וגם על היריבה המקומית בליגת העל – הפועל ירושלים, נותנים תחושה שמשהו טוב עובר העונה על הקבוצה (למרות המעידה אמש מול חולון). ייתכן שהסוד טמון בחופש הפעולה של המאמן שנהנה מספסל נטול שמעון מזרחי ודיוויד פדרמן או שאולי הסגל השנה יותר איכותי או שפשוט אלילת המזל חזרה ללבוש צהוב. בשורה התחתונה, יש שוב תחושה שאליפות אירופה היא דבר ריאלי.

הנתונים המרשימים והרוח החדשה

מהפך. כך אפשר להגדיר את מה שעברה מכבי תל אביב בקיץ האחרון. עם לא פחות מ-12 שחקנים חדשים בסגל, מכבי מביאה עמה רוח חדשה ומבטיחה. שלא כמו בשנים האחרונות, בהן השתלבו שחקנים שלא נראים מתאמצים במיוחד, נראה כי השנה שחקני הקבוצה נראים מחויבים יותר לקבוצה ולאוהדים. אלכס טיוס, דשון תומאס, נוריס קול ופייר ג’קסון בהחלט יכולים להחזיר עטרה ליושנה – להחזיר את אליפות אירופה בחזרה לתל אביב. צפו בתקציר הניצחון האחרון ביורוליג:

זה נראה הרבה יותר טוב מהשנים הקודמות. הרבה יותר. הקבוצה רצה על המגרש והשחקנים מפרגנים אחד לשני עם ממוצע של 16.55 אסיסטים למשחק. הקבוצה ממוקמת רביעית במספר הריבאונדים בהתקפה עם מספר מרשים של 12 כדורים חוזרים, דבר שלא אפיין את הקבוצה בשנים האחרונות. מכבי ממוקמת ראשונה ביורוליג בכמות הכדורים החוזרים הכוללת עם ממוצע של 38.8 כדורים חוזרים. ומה עם קצת אגרסיביות? השחקנים של ספאחיה כנראה אוהבים לחסום את היריבות ומגיעים למספר מדהים של קצת יותר מ-4 חסימות למשחק, מקום ראשון ביורוליג. ככל שהעונה תתקדם והקבוצה תמשיך להפגין עליונות בפרמטרים האלו היא צפויה להגיע לשלבים האחרונים של המפעל.

אי אפשר להתעלם מהעובדה כי מכבי של השנה נתונה בפחות לחץ מהשנים האחרונות. אחת הסיבות הבולטות לכך היא העובדה ששמעון מזרחי ודיוויד פדרמן יושבים הרחק מספסל הקבוצה. הפנים הזועפות של השניים במהלך המשחקים והרצון שלהם לקבוע איזה שחקן ישחק ומתי יצרו לא מעט קונפליקטים. אחד הסיפורים הבולטים בשנים האחרונות היה כשרמי הדר, מחליפו של ארז אדלשטיין, איבד את שלוותו במהלך משחק והשתמש בתנועת יד מזלזלת לעבר מזרחי, שבה האחרון ניסה למנוע את ספסולו של גל מקל. השקט שמקבל ספאחיה על הקווים משמעותי מאוד עבור הקבוצה ומשפיע על החלטות המאמן.

נקודות התורפה של הקבוצה

אחת מנקודות התורפה של הקבוצה העונה היא ההגנה. רק במשחק האחרון הצהובים של ספאחיה ספגו 91 נקודות מוולנסיה (ואמש 93 נקודות מחולון), אחת הקבוצות החלשות ביורוליג. ספאחיה התראיין ואמר שדברים לא הולכים כמצופה והסיבות לדאגה אכן מוצדקות. אמנם קליעה זה עיקרון חשוב, אך יכולת הגנתית רעה מול “אריות אירופה” עלולה לעלות לה בהפסדים כואבים (זכר לתבוסה הקשה לברצלונה ב-22 הפרש) ולהוות מכשול עיקרי בדרך להשגת האליפות השביעית.

לחצו בתמונה על הנקודות הכחולות והצהובות כדי להכיר את הסגל החדש

מלבד הבעיות בהגנה, מכבי איבדה לגמרי את היכולת “להרוג” משחקים – לא לתת ליריבה אפשרות לחזור למשחק. להבדיל מהשנים הגדולות של מכבי תל אביב עם הכוכבים הגדולים (שאראס, פארקר, וויצ’יץ’ וכו’), שהיו מפרקים את היריבה ולא היו מאפשרים לה בשום דרך לחזור בחזרה למשחק, מכבי הנוכחית “מורידה הילוך” ביתרון גדול. מכבי מפספסת הזדמנויות רבות להכריע משחקים (כמו המשחק האחרון נגד ולנסיה) ומאפשרת ליריבותיה להיצמד אליה. קבוצות גדולות חייבות לדעת “להרוג” ולהכריע משחקים.

מה צפוי במחזורים הקרובים?

בשבועיים הקרובים צפויה הקבוצה (מקום 4 ביורוליג) להתמודד עם הפייבוריטיות האמתיות לזכייה במפעל. המבחן האמתי הראשון של הצהובים מגיע ביום שישי במשחק חוץ מול מוליכת הטבלה צסק”א מוסקבה. צסק”א עם מאזן מדהים של תשעה ניצחונות לעומת שני הפסדים בלבד. הרוסים נחשבים לקבוצת ההתקפה הטובה ביותר ביורוליג עם ממוצע של 89 נק’. ארבעה ימים לאחר המשחק מול צסק”א (19.12) תתארח מכבי באתונה אצל היריבה הוותיקה  פנאתינייקוס. המסע המפרך ימשיך וכעבור יומיים בלבד (21.12) הקבוצה תארח ביד אליהו את אלופת אירופה הטרייה – פנרבחצ’ה-אולקר. אם מכבי רוצה להוכיח את חזרתה למאבק בטופ האירופי של הכדורסל, ואולי גם לזכות בתואר השביעי, עליה להילחם מול כל אחת מהקבוצות החזקות ואף לנצח.

בחנו את עצמכם בחידון טריוויה על מכבי והיורוליג

[playbuzz-item item=”73e17a91-f3d8-458d-9266-964a9cd5ae46″ format=”trivia”]

 

סגור לתגובות.