ממן, קליימן וואקמה. מסכמים סיבוב. צילום: ויקיפדיה

משחקים סביב הסיבוב: מצטייני ליגת העל

המחזור ה-13 בליגת העל בכדורגל מסמן את סוף הסיבוב – מה שמהווה זמן מעולה לסיכום ביניים. היו הפתעות, היו אכזבות אבל לקראת הסוף, הסדר שב על כנו. הפועל ב”ש שוב מסתכלת על הליגה מלמעלה, אך הצמרת צמודה למדי. הפועל חיפה, בעונה חלומית, הובילה את הטבלה במשך רוב הסיבוב אך איבדה נקודות יקרות במחזור האחרון ורחוקה רק שתי נקודות בלבד מהפסגה. בית”ר ירושלים דולקת אחריה, מרחק שלוש נקודות מהאלופה. מלבד הקבוצות המפתיעות והמצליחות של הסיבוב קיימות גם מאכזבות ובראשן, מכבי חיפה. הירוקים מהכרמל שוב מפשלים אחרי קיץ גדוש ציפיות, הקבוצה לא התחברה ונראית רע מאוד, מה שהוביל לפיטורי המאמן גיא לוזון.

השחקן המצטיין

3. עידן ורד ואיתי שכטר (בית”ר ירושלים) – את המקום השלישי תופסים שני שחקני בית”ר. שכטר וורד שמספקים עונה מצוינת ומובילים את הקבוצה מהבירה למקום השלישי. שכטר בראש טבלת כובשי השערים של הירושלמים עם שבעה עד כה, בעוד שורד מאייש את פסגת רשימת המבשלים עם שישה מתחילת העונה.

2. חנן ממן (הפועל חיפה) – ממן והפועל חיפה נהנים מעונה פנטסטית שעולה על כל הציפיות. ניר קלינגר, מאמן הפועל חיפה, מציב את ממן בתפקידו המקורי, הפליימייקר. ממן, שנמצא בכושר מצויין, מוכיח את עצמו בכל משחק ומייצר אין סוף מצבים לחלוצים אלון תורג’מן (8 שערים) ועדן בן בסט (6 שערים).

1. דיא סבע (מכבי נתניה) – בעוד בהפועל חיפה, הפתעת העונה, יש קרב די צמוד במדד הבולטים, אצל המרעננת של העונה, מכבי נתניה, התמונה הרבה יותר ברורה. אחרי שהעלה את מכבי נתניה לליגת העל, מוכיח סבע שהמקום שלו נמצא בפסגת הכדורגל הישראלי ואולי אפילו מעבר. הקשר ההתקפי שמספק עונה אישית נהדרת ניצב בראש טבלת מלך השערים של ליגת העל עם תפוקה של 12 שערים ב-13 משחקים. סבע ונתניה, שהחלו את הליגה בצורה חלומית ואף הוליכו את הטבלה לכמה מחזורים סבלו מירידה ביכולת, דבר שמציב את היהלומים במקום החמישי המכובד. יש לזכור שמדובר בקבוצה שרק עלתה ליגה העונה.

המשתפרים

3. אביב אברהם (מכבי נתניה) – אברהם רק בן 21 אך הוא נמצא בנתניה מגיל 13. השחקן הצעיר והמוכשר שהגיע מעפולה הוכיח שמקומו בליגה של הגדולים ומוביל את מכבי נתניה לפתיחת עונה מצוינת. אין ספק שעשה הכנה טובה בקיץ לקראת העונה.

2. אלון תורג’מן (הפועל חיפה) – החלוץ שפרץ דווקא בצד הירוק של חיפה משגשג אצל האדומים אחרי לא מעט עונות מאכזבות. תורג’מן מוכיח כי התקוות שתלו בו לא מופרכות ובעונה אישית מעולה מזכיר שוב שהבעיה במכבי חיפה היא אולי לא מאמן זה או אחר אלא חוסר סבלנות כלפי שחקנים צעירים.

1. בוריס קליימן (בית”ר ירושלים) – השוער שהגיע לבית”ר ירושלים לפני שלוש עונות מהיריבה הגדולה הפועל ת”א נותן עונה פנטסטית ובשונה מעונות קודמות מצליח לשמור על יציבות ומחזיק את ההגנה הדי חלשה של הצהובים.

המאכזבים

מכבי חיפה – גל אלברמן, אופיר מזרחי, סטפנוס אתנסיאדיס, אליסון דוס סנטוס, רמי גרשון, ארנסט מאבוקה,קאיו וגאורגי קוסטדינוב. כל אלו מהווים רק חלק מהרכש הכושל שעשתה מכבי חיפה הקיץ. כעבור חצי עונה מהגרועות בהיסטוריה של הקבוצה שמצטרפת לעונה הקודמת, הפילו את האחריות על המאמן בעוד שאת עיקר האשמה צריכים לקבל על עצמם השחקנים שמקבלים שכר עתק. במשך שבע עונות הבלון הירוק מתפוצץ עוד לפני ינואר ואפילו רכש מאסיבי לא הצליח להרים את הקבוצה למקומות שהיא רוצה וצריכה להיות בהם. אולי יום יבוא ובמכבי חיפה יבינו שמה שהם מחפשים נמצא מתחת לאף – במחלקת הנוער ולא בשדות זרים.

מאמן הסיבוב

ניר קלינגר (הפועל חיפה) – אחרי שנים של כישלונות ובעיקר כותרות מחוץ למגרש, הפועל חיפה שוב בצמרת הגבוהה. הקבוצה ששנים היתה במקרה הטוב הצל של מכבי חיפה, הובילה את הטבלה במשך רוב הסיבוב ובאמתחתה ניצחון יוקרתי בדרבי. האדומים יכלו להשלים סיבוב מושלם, אך במחזור האחרון הצליחה האלופה מב”ש לעקוף. קלינגר מוליך את קבוצתו למשחק קצבי ומהיר ומצליח למצות את המקסימום מהשחקנים שלו. השילוב של בחירת זרים מצוינת ושימוש בשחקנים צעירים ביחד עם שחקנים מנוסים מזכיר נשכחות מהצד האדום של חיפה.

השחקן הזר המצטיין

3. קרלוס קוויאר ומרקוס דיניז (הפועל קריית שמונה) – צמד הבלמים של קרית שמונה אחראי להימצאות הקבוצה באמצע הטבלה. הקבוצה הצפונית ספגה העונה רק 12 שערים, שנייה רק להפועל חיפה. קרית שמונה שמרה על שער נקי ב-6 משחקים.

2. טוני וואקמה (הפועל ב”ש) – השחקן עם הכישרון הכי גדול בליגת העל שכל ב”ש מחזיקה אצבעות שלא יעזוב בינואר. העונה נמצא בסוג של ירידה ביכולת אבל עדיין גם בלי הרבה חשק הוא עושה בית ספר להגנות ופשוט הרבה יותר פיזי מכל שחקן שעומד מולו. וואקמה עומד על 5 שערים ושלושה בישולים בלבד.

1. עלי מוחמד (מכבי נתניה) – היה יכול להיכנס גם לקטגוריה של השחקן המשתפר אבל הוא זוכה בתואר גדול יותר. אחרי כמה עונות בליגה הלאומית הגיע מוחמד לליגת העל ועושה חיל. הקשר נמצא בכושר הטוב ביותר בליגה ולא בכדי שהנהלת נתניה הזדרזה להחתים אותו על חוזה חדש ולקוות שימשיך אצלם גם אחרי ינואר. הקשר הוא ממובילי הליגה במסירות מדויקות (693) ודריבלים מוצלחים (45) ומהווה אחראי להצלחה המסחררת של היהלומים מהשרון. לצערה של נתניה נפצע עלי מוחמד במחזור האחרון נגד בני יהודה והוא סובל מנקע בקרסול מה שיוביל להיעדרותו לפחות לחודש הקרוב.

שער הסיבוב

טל כחילה (בית”ר ירושלים) מול הפועל עכו במחזור 12 – הבלם הצעיר עם וולה אדיר מחוץ לרחבה עשה את אבא (אהוד) גאה.

 

סגור לתגובות.