סוסי פוני ביער שוקדה, שלשום. צילום: אוסנת ווסאי

“דרום אדום” – המקום בו לזמן אין ערך

הדרום פורח בחודש פברואר. צפון הנגב מתעורר לחיים ממש כמו הפרחים האדומים והופך למוקד עלייה לרגל של תיירים ותושבים שבאים לצפות בפריחת הכלניות המייחדת את האזור. פסטיבל “דרום אדום” מתקיים זו השנה ה-11 ברציפות וכבר מזמן הפך למקום בו לזמן אין ערך. פסטיבל הכלניות רווי בפעילויות לכל שכבות הגילאים. מזג האוויר מושלם לתקופה, כאילו השמש והכלנית תיאמו ביניהן מתי לצוץ. באנו לבקר את הכלנית המצויה לפני שכולם באים ודורכים עליה.

הבוקר (ראשון) טענו בחמאס כי עלולה להתפתח לחימה בשבועיים הקרובים בעזה, זאת לאחר שבארגון התוודעו לתרגיל הצבאי המתוכנן לשבוע הקרוב בדרום. חברי קבינט וגורמים ביטחוניים שונים התראיינו ונתנו כותרות שישאירו את תחנות הרדיו ותוכניות האקטואליה עם מספיק נושאי שיחה לכל היום, אבל בואו, גורמים ביטחוניים יקרים, לשדות הכלניות ותראו תיירות ענפה, שתשאיר את בכירי החמאס פעורי פה.

פריחת הכלניות ביער שוקדה. שלשום. צילום: אוסנת ווסאי

הכניסה לפסטיבל היא דרך היישוב שוקדה. הדגלים האדומים והשילוט הנרחב לא ישאירו לכם מקום לספק. כשפונים ימינה מכניסת היישוב קיים שביל עפר המוביל למרבדים עמוסים בפרחים (טריים עדיין, כזכור, זה היום הראשון של הפסטיבל), עליהם ילדים, מבוגרים, זוגות ואף בעלי חיים היוצרים הרמוניה מושלמת. ניתן למצוא בפסטיבל דוכני פירות, גלידה המספקת קונטרה תקיפה לשמש שנראה שהתבלבלה בעונה, אוכל ביתי, צעצועים לילדים, רכיבה על גמלים וסוסי פוני, ביגוד ותכשיטים ועוד.

מעבר לפריחה, יש מוסיקה טובה המלווה את החוויה, כמו שכל מקום טבעי ולא מסחרי יכול לספק. אשקר אם אומר שלא מרגשת אותי כמות המכוניות שמעידה על מבקרים רבים שמצאו לנכון להגיע מרחוק ולהקדיש יום שישי שלם לטיול בנגב. במהלך החודש יתקיימו הופעות לרגל הפסטיבל, צעדות ומרוצים לאורך השבילים, סיורים מודרכים ואין ספור פעילויות שונות אשר ניתן לקרוא אודותיהם באתר האינטרנט של הפסטיבל. הביקור במקום מרתק לא רק בגלל שהמקום הוא שטח אש במיל’ וברוב השנה אין עומס מטיילים, אלא כי לצפון הנגב יש הרבה מה להציע. אולי הכלניות הן אלה שיפתחו את הדלת לתושבי צפון הנגב ובזכותן האזור יזכה בכבוד הראוי לו – תיירות לכל אורך השנה ולא רק למשך חודש אחד.

השלט בכניסה לפסטיבל ביער שוקדה, שלשום. צילום: אוסנת ווסאי

הפריחה מתחילה מאמצע ינואר ונמשכת עד סוף פברואר, הפסטיבלים ביער שוקדה נערכים בימי שישי ויש פעילויות במקומות נוספים בשבתות. כדאי להתעדכן באתר הפסטיבל על תאריכי פעילויות וימי שיא. תיהנו ותצלמו כדי להיכנס למועדון.

   דוכנים בפסטיבל, יער שוקדה. שלשום. צילום: אוסנת ווסאי

מחכים בתור לגלידה, יער שוקדה, שלשום. צילום: אוסנת ווסאי
מבקרים בפסטיבל. יער שוקדה, שלשום. צילום: אוסנת ווסאי
דוכני פירות, יער שוקדה, שלשום. צילום: אוסנת ווסאי

סגור לתגובות.