ישראל כץ בכנס שדרות, הבוקר

ישראל כץ: “נתניהו לא יזם את המשבר. הבחירות צריכות להתקיים במועדן”

מאת ניצן בן סירה ושיר שטיאסני

שר התחבורה, ישראל כץ סיים את נאומו  (שלישי) בכנס שדרות שמתקיים בשעה זו במכללת ספיר. כץ ספג צעקות מפי פעיל חברתי שהוצא מאולם. כץ התייחס גם לפרשת נתניהו ולתשתיות באזור.;

כנס שדרות לחברה – סיקור נרחב

השר ישראל כץ טען הבוקר (שלישי) כי ראש הממשלה נתניהו לא אחראי למשבר הפוליטי. לדבריו, הבחירות צריכות להתקיים במועדן. במהלך הנאום התפרץ אחד הנוכחים באולם לעברו של השר כץ וצעק: “רק הכסף חשוב לך, אין לך בושה”. לאחר שהוצא מהאולם אמר המפגין לכתבי “ספירלה” כי הוא התפרץ לעבר השר מכיוון ש”מדינת ישראל מחמשים את דרום סודן כבר קרוב ל-30 שנה. רק הכסף מעניין אותם”. עוד התייחס השר לרצועת עזה “מצרים סירבה לקחת אחריות על עזה. ישראל אחראית על החיים בעזה. בדיוני קבינט עולים דיונים לגבי מה ישראל צריכה לעשות כדי למנוע משבר הומניטרי בעזה מאחר ואי-אפשר לבנות נמל בעזה, נרחיק אותו 3 מייל מהרצועה. ישראל אחראית על הים אבל האי עצמו יהיה תחת ניהול בין לאומי ואנחנו נשתחרר מהאחריות האזרחית על 2 מיליון תושבי עזה”.

כמו כן, התייחס השר לסוגיית הקטל בכבישים ובאזור הדרום בפרט. בכיר הליכוד טען כי משרדו פועל לצמצם את היקף התאונות, אך הדגיש כי אין פתרון ייעודי לכבישים בעוטף עזה ובסביבת מכללת ספיר ויישובי הסביבה. כץ התייחס לתוכנית להרחבת הכבישים באזור על רקע הרג סטודנט ביולי אשתקד. אליאור בן שושן, שלמד בספיר, התהפך עם רכבו בכביש 334. לדבריו, “אנחנו עושים תוכנית כמה שנים, וזה לקראת ביצוע עכשיו. אנחנו מתמקדים בפניות שמאלה בישובים קטנים, שהן מאוד מסוכנות. כשנשאל על התאונה שבה נהרג בן שושן, אמר: “אני לא קושר בין תאונה לבין הנושא. עם כל הצער, אני לא יודע מה הסיבות הספציפיות. גם בכביש 6 יש תאונות ונהרגים. אי אפשר להגיד שאין שם תשתיות. תאונה היא טרגדיה אבל תשתיות צריך לעשות בכל מקרה”.

סגור לתגובות.