משלחת הספורטאים של מכללת ספיר. מדליה אחת. צילום: רון טוביה ושיר גלילי

ספיר בטורניר הספורט: מסר חברתי חזק, הישגים – פחות

מאת חן רבי ויונתן פרחי

“הפאנג’ויה של הספורטאים”, כך נוהגים לכנות את משחקי אס”א (איגוד ספורט אקדמי) הנערכים מדי שנה לקראת פסח. טורניר אס”א הבינלאומי ה-50, שהתקיים באילת בשבוע שעבר, כינס סטודנטים, ספורטאים וספורטאיות מכל רחבי הארץ – וגם אורחים מחו”ל – להתחרות בשלל ענפי ספורט. אגודת הסטודנטים של מכללת ספיר שלחה אף היא נציגים לעיר הדרומית בארץ: המסר החברתי היה חזק, יכולת המשחק – קצת פחות.

מגלישת רוח וקייאקים ועד לכדורגל וכדורעף – הספורטאים התחרו בכ-20 ענפים שונים. לאילת הגיעו סטודנטים וסטודנטיות מ-26 מוסדות אקדמיים בארץ וכן אורחי כבוד מפולין, בלארוס, קפריסין ויוון. במקום הראשון בדירוג הכללי (נשים וגברים משוכלל) סיים הטכניון. למקום השני הגיעה אוניברסיטת בן גוריון ובמקום השלישי מכללת החינוך הגופני של ווינגייט.

המשלחת הצנועה של מכללת ספיר כללה 19 ספורטאים וספורטאיות (בהם גם אחד מהח”מ – חן רבי). נבחרת הכדורגל (גברים) של מכללת ספיר פתחה את האליפות עם שלושה הפסדים מאכזבים שהובילו להדחתה כבר בשלב הבתים (2-0 לגבעת וושינגטון ואריאל ו-4-1 לטכניון). במשחק האחרון, לפרוטוקול בלבד סיימה ספיר בתיקו 1-1 מול גליל מערבי. את השערים בטורניר כבשו לספיר תומר הללי ושקד רגב. באותו משחק הורחק מאמנה של ספיר עקב ויכוח עם השופט על כרטיס צהוב שהוציא לאחד משחקניו.

נבחרת הכדורגל. קיוו לתוצאות טובות יותר. צילום: רון טוביה
נבחרת הכדורגל. קיוו לתוצאות טובות יותר. צילום: רון טוביה

נבחרת כדורעף החופים (גברים) כללה את אייל דוד ויאיר כהן והוגרלה לבית קשה מאוד יחד עם אוניברסיטת תל אביב, ורוצלאב הפולנית ואורט בראודה. בתל אביב משחק אריאל הילמן, אלוף ליגת כדורעף החופים בשנתיים האחרונות. למרות הנחיתות על הנייר, הנציגים של ספיר לא עשו חיים קלים לאלוף הארץ, אך הפסידו לבסוף 25-21. המשחק השני, נגד הפולנים נפתח טוב מבחינת הספירניקים, אך הסתיים בפציעה בברך של דוד שהיוותה את סיום דרכם של השניים באליפות.

נבחרת השחייה של ספיר כללה את ניצן קוק ונגה ליברמן, השתיים מתאמנות בבן גוריון אך לומדות בספיר. את מקצה ה-50 מטר חופשי סיימה ליברמן במקום ה-24 בתוצאה של 41.95 שניות ואת מקצה ה-50 חזה סיימה במקום ה-15 עם 49.83 שניות. קוק שהשתתפה גם היא במקצה החזה סיימה במקום השישי אחרי 40.99 שניות. התוצאה הטובה ביותר של המשלחת הגיעה מכיוון קוק עם מקצה ה-100 מטר חזה שם סיימה במקום החמישי עם תוצאה של 1:28.36, מרחק 4 שניות ממדליה.

משלחת הספורטאים של מכללת ספיר. מדליה אחת. צילום: רון טוביה ושיר גלילי
משלחת הספורטאים של מכללת ספיר. צילום: רון טוביה ושיר גלילי

משלחת האצנים של ספיר כללה את דניאל גלבר, ישי ריין וחן רבי. גלבר פתח את התחרות בסערה כאשר סיים ראשון בתחרות האקווטלון אך נפסל כיוון שלא הקיף את המצוף. גלבר לא הניח לעניין לאכזב אותו ויום לאחר מכן סיים שלישי בריצת ה-5 ק”מ עם זמן מעולה של 16:20 דקות שזיכה אותו במדליית הארד. אותו מקצה היה אמור להיפתח ב-16:00 בצהריים אך עקב החום הכבד ששרר בעיר הוחלט לדחות את הזינוק בשעה. ריין סיים במקום ה-35 עם 19:14 דקות וחן רבי, אשר משמש גם כרכז הספורט מטעם אגודת הסטודנטים, סיים במקום האחרון אחרי 29 דקות ו-11 שניות.

מלבד הרוח הספורטיבית, הגיעה המשלחת של ספיר עם מסר חברתי ברור כאשר לבשו חולצות עליהן התנוסס דיוקן של אברה מנגיסטו ולצדו הכיתוב “עד מתי אברה מנגיסטו?”.

צפו בסיכום הביצועים של המשלחת שלנו (צילום: רון טוביה ושיר גלילי)

 

סגור לתגובות.