סגל הקבוצה. צילום: יח"צ מכבי תל אביב

כדורגל – לא רק לבנים: מבט לאקדמיה לבנות של מכבי תל אביב

בחודש שעבר הודיע מועדון הכדורגל מכבי תל אביב על פתיחת אקדמיה מקצועית ללימוד בנות ונערות. מדובר במועדון היחיד בארץ שהקים אקדמיה כזו לבנות בלבד, שאינה במסגרת חוגית ומתוקצבת על ידי המועדון עצמו. האקדמיה תכלול את קבוצות הכדורגל לבנות שנפתחו בשנה האחרונה ומשכו אליהן ילדות ונערות רבות. אחת מהן היא נגה וולף, בת 8. “זה טוב לי, אני נהנית ומאוד כיף לי עם החברות”, סיפרה לספירלה והדגישה: “אני רוצה להראות שלא רק לבנים יש כדורגל, גם לבנות”.

את האקדמיה ינהל צוות נשים בראשות המאמנת דנה ניסנבוים, בעלת תואר ראשון לחינוך גופני ומורה לספורט במקצועה. “האקדמיה היא למעשה המעטפת שמסביב. אנחנו רוצים להתמקד באיכות”, הסבירה. איכות לדבריה, תימדד בצירוף מאמני כושר, מדידות גובה ומשקל, מעקב אחרי סטטיסטיקות, ניתוחי וידאו ולימוד טקטיקה. “מה שנערים א’ מקבלים – גם הבנות שלנו יקבלו”, אמרה ניסנבוים. “הרעיון הוא להרים את הרמה, לתת יותר אימונים ולהשתוות לקבוצת הבנים. לא להשאיר את זה במסגרת חובבנית, ולצמצם את הפער”.

נגה וולף. צילום: דורית לוין וולף

מיה יוסף, בת 14, התחילה להתאמן בקבוצת הבנות בקיץ האחרון. “מאז שאני קטנה אני הולכת כל הזמן עם חברים לשחק כדורגל, וזה ממש משך אותי. בזמן האחרון ממש החלטתי שאני רוצה לחזור לזה אבל בגדר של מסגרת”. ליוסף הצטרפו עוד נערות שחיפשו את אותה מסגרת מקצועית לתחביב שלהן. “אנחנו עשר בנות, וכולנו חברות. אני חושבת שכדורגל זה ספורט שבו אתה חייב לדעת לעבוד בקבוצה”.

הפעילות השוטפת של קבוצות הבנות מתקיימת כעת בשני מתקני אימונים שונים של המועדון, אך בעתיד, עם גיוס בנות נוספות, מתכננים במועדון לבחור מקום אחד מתוך השלוחות שבהן פועל המועדון, שבה יתקיימו האימונים והתוכנית הלימודית. המטרה של האקדמיה היא לגייס שחקניות בנות 5 עד 15 וליצור קבוצות בכמה גילים, וכל קבוצה תכלול כ-25 ילדות או נערות.

יוסף והמאמנת, דנה ניסנבוים. צילום: מורן ניסנבוים

פטריק ואן לוון, המנהל הביצועי של המועדון, אמר כי “לאקדמיית הנוער חשוב לקדם את הכדורגל הנשי בתוך המועדון וליצור סביבה ייחודית ומקצוענית עבור בנות צעירות, המעוניינות לשחק כדורגל מקצועני”. לדבריו, “קבוצות הבנות יתאמנו ויפעלו בהתאם לפילוסופיה של אקדמיית הנוער”.

סגור לתגובות.