צילום: ירדן לאור

המדריך ליורו 2016: במה כדאי לצפות?

חג שמח. ולא, אני לא מתכוון לשבועות או לסוף שנת הלימודים. בשישי בערב (10.6), התחילה חגיגת כדורגל, כזו של פעם בארבע שנים, אליפות אירופה או בשמה המוכר יותר – היורו. זה הזמן להכחיש שתקופת המבחנים בפתח, להיפרד מתוכנית הריאליטי האהובה, לחדש את מלאי הבירות והפיצוחים ולא לשכוח לשנן את המספר של הפיצרייה הקרובה. הטורניר יימשך עד ה- 10.7 ומשחקות בו (נכון לשלב הבתים) 24 נבחרות, חלקן חזקות וראויות, לחלקן זוהי ההופעה הראשונה (צפון אירלנד, איסלנד, ווילס, סלובקיה ואלבניה) וחלקן הגיעו לנפוש בצרפת, המדינה שמארחת את הטורניר.

בואו נעשה קצת סדר – הטורניר מורכב משלב הבתים ואחריו מגיע שלב הנוק אאוט, שמורכב משמינית גמר, רבע גמר, חצי גמר וגמר. בשלב הבתים יש 6 בתים ובכל אחד מהם משחקות 4 נבחרות. כל נבחרת תשחק בשלב הזה מול שלוש היריבות מאותו הבית. שתי הנבחרות שיסיימו בשני המקומות הראשונים בכל בית, כמו גם ארבע הנבחרות בעלות המאזן הטוב ביותר מבים כל אלו שידורגו בסיום השלב במקום השלישי – יעפילו לשלב שמינית הגמר. החל משלב זה ישחקו 16 נבחרות שיהפכו ל-8 ואחר כך ל-4, ל-2 – ולאלופת אירופה לשנת 2016.

הבתים ביורו 2016

 

בטורניר הנוכחי, המשחקים משודרים בשעות קבועות – 16:00, 19:00 ו-22:00 – ובארבעה ערוצים שונים: חלקם בערוץ ‘ספורט 1’, השייך לצ’רלטון, חברת ערוצים בתשלום ושאר המשחקים יחולקו בין הערוצים 10, 11, 22, הפתוחים לקהל הרחב. אז אילו מהמשחקים שלפנינו מספיק אטרקטיביים, משודרים בערוץ פתוח ובשעה נוחה? בשורות הבאות נעשה קצת סדר, וגם ניתן את הניחושים שלנו לתוצאות המשחקים.

19/6, יום ראשון

ערוץ 22 ישדר את שוויץ נגד המארחת צרפת, בשעה 22:00. למה כדאי לצפות במשחק?

שוויץ תנסה להבטיח עלייה במחזור האחרון של בית א’, לאחר שמעולם לא עברה את שלב הבתים באליפות אירופה. מנגד צרפת, שתהנה מיתרון ביתיות ומנוכחות הקהל, חייבת לנצח כדי לסיים את שלב הבתים בטעם מתוק ולהבטיח לעצמה יריבה קלה יותר בשלב שמינית הגמר.

מה יהיה?

משחק קשה, הצרפתים ינצחו, שתי הקבוצות יעברו לשלב הבא.

21/6, יום שלישי

ערוץ 22 ישדר שני משחקים ששווה לראות: גרמניה נגד צפון אירלנד (19:00) וקרואטיה נגד ספרד (22:00).

גרמניה- צפון אירלנד: למה כדאי לצפות במשחק?

משחק ההפכים – נבחרת גרמניה, אלופת מונדיאל 2014 (אליפות העולם בכדורגל) היא אחת המועמדות המובילות לזכייה בטורניר, נבחרת מלאה בכוכבים. מולה תעמוד צפון אירלנד, שאמנם סיימה את שלב המוקדמות במקום הראשון, אך עדיין נבחרת בסימן שאלה גדול, שרושמת את ההופעה הראשונה שלה באליפות אירופה.

מה יהיה?

גרמניה תתקוף ללא הרף והשוער המסכן של צפון אירלנד יוציא הרבה כדורים מהרשת. משחק מהנה לאוהדים הניטרליים עם הרבה שערים.

קרואטיה- ספרד: למה כדאי לצפות במשחק?

ספרד, אלופת היורו האחרון (2012), היא אחת הנבחרות הטובות ביותר בטורניר ובעולם כולו. משחקים בה שחקני ברצלונה, אתלטיקו וריאל מדריד ואין סיבה שמה שעובד בגזרת המועדונים, לא יעבוד בנבחרת. מצד שני, קרואטיה שנחשבת לסוס השחור של הטורניר,   הנבחרת שמשחקת הכי טוב עד לשלב זה, נבחרת מאוזנת ויציבה שתעשה צרות לכל יריבה בשלב הזה וגם בשלבים הבאים.

מה יהיה?

משחק פתוח, הרבה מצבים ליד השערים, יהיו גם שערים ויותר משער לכל קבוצה. מסתמן כמשחק הכי מעניין בשלב הבתים. שתי הקבוצות ימצאו את עצמן בשלב הבא.

לסיכום: שלב הבתים עתיד להסתיים ביום רביעי בשבוע הבא ה-22.6 ומשחקי שמינית הגמר ישוחקו בין ה- 25-27.6, כשארבעה מתוך שמונת משחקי השלב ישודרו בערוץ פתוח. ארבעת משחקי רבע הגמר ישוחקו בין התאריכים  30.6-3.7 וכולם ישודרו בערוצים פתוחים. שני חצאי הגמר ישודרו  ב-6-7.7 בערוץ 10. לבסוף, גמר הטורניר ישודר בערוץ 22, ביום ראשון ה-10.7.

אז זה לא באמת משנה אם אתם צופים מכורים או שזו הפעם הראשונה שאתם באמת מקדישים זמן לראות כדורגל, בואו נקווה שהמשחקים יהיו מספיק מעניינים – ובהצלחה במועדי ב’.

בתמונה הראשית: צופים במשחק בפאב. צילום: ירדן לאור

סגור לתגובות.