תם-בר אמר. צילום: פייסבוק

צריכים עבודה? חפשו ביוטיוב

תם-בר אמר נהגה להשתמש רק במסקרה ובעיפרון לעיניים. היא לא תיארה לעצמה שכמה שנים אחר כך היא תהפוך לבעלת עסק מצליח בזכות האיפור. כמו כולם, גם אמר, סטודנטית במכללת ספיר בת 26, נכנסה ליוטיוב כדי לשמוע מוזיקה או לצפות בקליפים, אבל סרטון אחד תפס את תשומת הלב שלה. היום היא אחת היוטיובריות המובילות בישראל: היא מפעילה שני ערוצי יוטיוב פעילים במיוחד עם אלפי צופים הדוקים ועוקבים ברשתות החברתיות.

אחרי הצבא עברה אמר לגור באוסטרליה, עבדה שם, היתה בזוגיות וחיה את החיים הטובים עד שהמשבר הגיע. “עברתי פרידה לא נעימה שהשאירה אותי עם לב שבור וכדי להתרענן קצת מהדרמה חזרתי לארץ לכמה שבועות ולאחר מכן שוב לאוסטרליה”. אז, בשדה התעופה בהונג קונג בקונקשן של 11 שעות בדרך חזרה, היא נכנסה ליוטיוב כדי להעביר את הזמן והשעמום ונחשפה לעולם היופי (הביוטי) הרחב שמוצע בפייסבוק. “קפץ לי סרטון של קרלי בייבל, שהיא מאפרת שיש לה יוטיוב פעיל ואחת היוטיובריות המובילות בעולם ולמדתי איך להניח מייקאפ. לפני כן, עד גיל 21 כמעט שלא הייתי מתאפרת, רק עיפרון טורקיז מתחת לעיניים וקצת מסקרה”.

אמר מספרת שמאותו הרגע היא התאהבה בעולם הביוטי המוצע ביוטיוב, שלפני כן כלל לא ידעה על קיומו והחליטה להתמקצע בו. “לקחתי כמה קורסים באיפור ב’אקדמי אוף מייקאפ’ במלבורן ופשוט התחלתי להתאפר, לאהוב איפור ולהיות אספנית של איפור”, היא מסבירה. ככה שבזמן שהיא החליטה לחזור לארץ לאחר תקופה של שנתיים וחצי בחו”ל היא הרגישה שלמה עם עצמה, ויותר מזה היא הרגישה שיש לה כלים להעביר את המסרים שלה. “הרגשתי סוג של שליחות, הרגשתי שיש לי מה לומר ועכשיו גם ידעתי שיש לי את הידע המקצועי דרך האיפור לעשות את זה”.

עבור אמר, “היוטיוב מבחינתי הוא המקום להפגין בו את הכוח הנשי שלי ואת העוצמה שלי ובאמת להעביר את זה לנשים אחרות. אני באמת מאמינה שנשים זה כוח וחשוב לי שהן תדענה את זה”. היא מודה שהרבה אנשים בטוחים שהמקצוע שלה מסתכם במריחת שפתון, מסקרה ולק אבל חשוב לה להדגיש שלמעשה זה הרבה מעבר לכך. “הפעולות הללו באמת מקצינות את היופי הפנימי של האישה. האמונה שלי היא שאישה שמתעסקת בעצמה היא אישה שאוהבת את עצמה”, וכיוטיוברית עם ניסיון וידע בתחום היא מאמינה שיש לה את הפריבילגיה להדריך נשים לנהוג כך.

למרות שבהתחלה היא לא היתה מסוגלת לחשוב על חזרה לספסל הלימודים, לפני קצת יותר משנתיים היא החליטה להוסיף לעצמה גם את התואר סטודנטית ובחרה בלימודי תואר ראשון בשיווק טכנולוגי במכללה. היא מספרת שבתחילה ההורים לחצו עליה ללמוד והיא סירבה, אך ידידה של חבר שלה כיוונה אותה דווקא לתחום הספציפי הזה, שלדעתה משלב בדיוק בין תחומי העיסוק שלה. “אני באמת מאמינה בלימודים אקדמיים. בהתחלה נהגתי לחשוב שהם כמין תעודת ביטוח, אבל היום, כמו שאחד המרצים שלי נהג לומר לי, בעיניי הם דווקא תעודת פיתוח”. לדבריה, האקדמיה פיתחה את היכולת הקוגניטיבית והמקצועית שלה וסייעה לה להתפתח בתחום.

תם-בר אמר "מאמינה שכל אחד יכול". צילום: אינסטגרם.
תם-בר אמר “מאמינה שכל אחד יכול”. צילום: אינסטגרם.

בחודשים האחרונים עובדת אמר על פיתוח מותג קוסמטיקה עצמאי משל עצמה שנקרא “מיס תומי” ומתכננת לשווק אותו בעתיד ברשתות הפארם המוכרות. השימר – מוצר הארה לפנים הראשון בליין הקוסמטיקה שהיא יצרה כבר אזל מהמלאי שלוש פעמים ועכשיו היא עובדת על סדרת שפתונים שנמצאים בשלבי פיתוח פורמולה. “זה לא קל, אבל זה שווה את זה. אלו מוצרים שאני מפתחת ואנשים קונים את זה כי הם באמת אוהבים אותם. זו הרגשה מדהימה”.

מבלי להיכנס למספרים, אמר מסבירה שאפשר להרוויח כסף מיוטיוב. “בהתחלה לא מרוויחים כלום. יותר מפסידים או יותר נכון משקיעים בעתיד”. היום אחרי שהיא פעילה ביוטיוב כבר כמעט ארבע שנים ברציפות העבודה שלה ביוטיוב משתלמת ומניבה רווחים. “היום אני יכולה לומר שהיוטיוב וחברת האיפור שהקמתי הם העסקים היחידים שלי ואני מתפרנסת מהם. כן עושים כסף מיוטיוב, אבל צריך לדעת איך לעשות את זה. לדעת איזו הצעה עסקית לקבל ואיך לנתב את זה בצורה חכמה”.

ההצלחה שלה גדולה, אבל מבחינתה מדובר רק בהתחלה. “אנחנו דור כל-כך צעיר, דור טכנולוגי מהיסוד. ואני חושבת שצריך להפסיק לפחד לצאת מאזור הנוחות שלנו ולהתחיל עשות דברים שלא עשינו קודם. לדעתי זהו המתכון להצלחה ורק ככה נוכל להתבונן לתוך הנפש שלנו בסיפוק והכי חשוב לפרגן לעצמנו”.

סגור לתגובות.