פסטיבל באווירת קיץ. צילום: Eric Ward on Unsplash

קיץ של פסטיבלים

במהלך שנת הלימודים אין הרבה זמן לעבוד, כך שהסטודנט הממוצע יעדיף לנצל את הקיץ כדי לצבור קצת כסף לקראת השנה הבאה. אך בין המבחנים, מטלות סוף השנה והעבודה צריך להשאיר מקום גם ליהנות ולהטעין מצברים. חופשת הקיץ היא הזמן הטוב ביותר ללכת להופעה או לפסטיבל, או שאולי בכלל לשלב בין השניים. אספנו כמה אירועים בולטים לפני שהקיץ מסתיים וחוזרים לספסל הלימודים.

עניים ונהנים: חופשה סטודנטיאלית בחו”ל בפחות מאלף שקל

למי שמחפש את האירועים הפחות מרכזיים ורוצה להכיר טוב יותר את אזור הדרום, אירועי “אשראם במדבר” מושלמים עבורו. המקום מציע הקיץ שלושה פסטיבלים: פסטיבל “TAZ“,  פסטיבל “פשוט” ופסטיבל ה”זורבה“, כל אלה יימשכו בין שלושה לארבעה ימים במתחם ה”אשראם” שנמצא, ובכן, במדבר. אירועים אלה מוגדרים כאלטרנטיבה למה שקורה במרכז ומיועדים למי שרוצה להתרחק ולהתחבר לאווירה שונה, מוזיקה אחרת והמון רוחניות. הפסטיבלים ב”אשראם במדבר” משלבים גם סדנאות יצירה מגוונות וסדנאות יוגה ומדיטציה. המקום מציע מקום גם למי שרק רוצה להתארח, או לחוות סדנת מדיטציה או יוגה, בכל ימות השנה ולא רק בזמן הפסטיבלים.

מי שרוצה לטעום את המדבר אך לא רוצה להרחיק בנסיעה, יוכל להגיע לפסטיבל ה”שוטקה” שיתקיים בספטמבר בכפר הנוקדים שליד ערד. פסטיבל זה ממותג כ”פסטיבל בלקני וצועני”, וכשמו כן הוא, מאופיין במוזיקה בלקנית וצוענית. לדברי מפיקי האירוע, הפסטיבל נועד להוות אלטרנטיבה למוזיקה המרכזית ולהתנתקות מהחיים הלחוצים במרכז.

זמן קצר לפני פסטיבל ה”שוטקה”, אבל באותו אזור, מפיקה עיריית ערד את “פסטיבל ערד” בגרסתו המחודשת מאז 2009. בפסטיבל שיימשך שלושה ימים (21-24.8) יתארחו אמנים רבים מישראל ומהעולם, בהם נתן גושן, אפרת גוש, דיקלה ויוני רכטר. זאת בנוסף להופעות חינמיות ברחבי העיר.

בסוף אוקטובר, ממש לפני החזרה ללימודים, יתקיים פסטיבל ה”אינדינגב” זו השנה ה-11 ברצף. הפסטיבל נותן במה מרכזית לאמני שוליים, למי שאינם מושמעים בגלגל”צ, ומתמקד בעיקר במוזיקת האינדי. לאירוע מגיעים אלפי מבקרים מדי שנה ומה שהתחיל כפסטיבל חד-פעמי הפך למסורת ארוכת שנים. בווידיאו: פלייליסט אינדינגב 2016:

ההצעה האחרונה היא אמנם לא בדיוק פסטיבל, אבל לגמרי חוויה סטודנטיאלית מומלצת לקיץ. למי שלא הספיקו ליהנות משתי הפקות ה”פאנג’ויה” שהיו באפריל ובמאי, נפתח עוד אירוע שיתקיים בסוף אוגוסט ויימשך לתחילת ספטמבר. ה”פאנג’ויה” ידוע כאירוע הגדול של השנה בקרב הסטודנטים, ורבים נרשמים אליו כבר חצי שנה מראש.

סגור לתגובות.