מכללת ספיר. צילום: עידו כהן

מרצי מכללת ספיר שובתים, שנת הלימודים לא תיפתח

שנת הלימודים האקדמית במכללת ספיר לא תיפתח מחר (ראשון) בעקבות שביתת הסגל הבכיר במכללות הציבוריות. ביום רביעי שעבר הכריזו המרצים ב-17 המכללות הציבוריות על השבתת הלימודים במחאה על תנאי העסקתם ואי התקדמות במשא ומתן בין ארגון המרצים לבין משרד האוצר והמועצה להשכלה גבוהה (המל”ג). גם המרצים מן החוץ במכללת ספיר, שאינם חברי סגל, הכריזו כי ישבתו ללא יוצא מן הכלל כאות הזדהות ותמיכה מלאה במרצי הסגל הבכיר.

בהודעה שפרסמה המכללה הערב נכתב כי הקורסים האקדמיים לא יתקיימו אך הבחינות יערכו כרגיל. לפי ההודעה, יתקיימו כמה קורסים ייחודיים ולגביהם תישלח הודעה נפרדת לסטודנטים הרלוונטיים. במכללה הדגישו כי השביתה לא נוגעת לסטודנטים הלומדים במרכז ללימודי חוץ, בבית הספר לאמנות והמרכז הטכנולוגי להנדסאים. על השביתה מסרו בהנהלת המכללה: “אנחנו מקווים שהמשא ומתן יתקדם במהרה והצדדים יגיעו להבנות ונוכל לפתוח את השנה בהקדם ובמינימום נזקים”.

במסיבת עיתונאים שנערכה ביום רביעי, טענה ד”ר ענת פלדמן, יו”ר המועצה המתאמת של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות ומרצה במכללת אחווה, כי משרד האוצר והוועדה לתקצוב ההשכלה הגבוהה גררו רגליים במשך עשרה חודשים, מה שהביא לטענתה לצעד החריג של השבתת הלימודים. פלדמן קראה לשר האוצר “להתערב באופן מיידי על מנת לפתור את המשבר הנוכחי”.

בוועד הסגל האקדמי במכללת ספיר הסבירו כי המחלוקת בעיקרה נובעת מתוספת שכר לסגל המרצים, הדורשים להשוות את שכרם לזה של המרצים באוניברסיטאות. “עיקרן של התביעות של המרצים במינוי הוא המשך ההצמדה של טבלאות השכר שלנו לאלו הנהוגות באוניברסיטאות, הגדרת עומסי הוראה בדומה לאוניברסיטאות, הגדלת תקציבי מחקר והצטיינות, הסדרת השבתונים כמקובל באקדמיה, הסדרת נהלי קניין רוחני (בקורסים מקוונים, בין היתר), ועוד”, נמסר מהוועד במכללה.

מוועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות מסרו בתגובה למהלך כי הם מזדהים עם מטרות המאבק של סגל המרצים הבכיר, והוסיפו כי יש ניסיון לקדם פתרון למניעת שיבושים בפתיחת שנת הלימודים האקדמית שתגרום נזק למכללות ולסטודנטים.

ומה עם הסטודנטים?

ערב פתיחת שנת הלימודים, סטודנטים רבים מצאו עצמם חוששים מהשלכות השביתה. דור, סטודנט לתקשורת שנה ב’ במכללה, סיפר כי הוא “מאד מקווה שזה לא יגיע למצב שאצטרך לפתוח סמסטר נוסף, אני לא מתכוון להישאר כאן בקיץ, כסטודנט אני חייב לעבוד ולהתפרנס”.

סטודנטים רבים מתלוננים על אי הבנה וחוסר מידע על השביתה. הדר, סטודנטית לעבודה סוציאלית במכללה, טוענת כי “אף אחד מהסגל לא מסר פרטים אודות השביתה, לא במייל ולא בלימוד (המערכת המקוונת במכללה, לב”צ), אנחנו צריכים לנחש מתי מתחילים הלימודים וכמה זמן תארך השביתה”. שיר, סטודנטית לתקשורת שנה ג’ תהתה בסוף השבוע שלפני הודעת המכללה הערב: “איך נדע מי שובת ומי לא? יש מרצים שלא שובתים”.

מיו”ר אגודת הסטודנטים במכללה, חן גרינברג, נמסר: “אנחנו מכירים בזכות של המרצים לשפר את תנאי העסקתם. אחרי הכל, האינטרס שלנו הוא שילמדו אותנו מרצים מסופקים ומאושרים. עם זאת, אנחנו מגנים כל פגיעה אפשרית בסטודנטים ודורשים מהמרצים לקיים את חובותיהם טרם השביתה כמו הגעה למועדי ב׳ של סמסטר הקיץ.אנחנו מקווים שכל הפרשה הזאת תסתיים כמה שיותר מהר ועל הצד הטוב ביותר עבור המרצים. אנחנו מבקשים מהסטודנטים להיאזר בסבלנות ולעקוב אחר דף הפייסבוק שלנו עבור עדכונים”.

סגור לתגובות.