הכיכר המרכזית ריקה ביום השביתה. צילום: דמיטרי קזקוב

הסתיימה שביתת המרצים: שנת הלימודים נפתחה

באיחור של יום, תיפתח הבוקר (שני) שנת הלימודים האקדמית במכללות הציבוריות לאחר שארגון הסגל האקדמי הגיע להסכם עם נציגי משרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב (הוות”ת). לפי הודעת הנהלת מכללת ספיר, השביתה הגיעה לסיומה לאחר שהמועצה המתאמת של ארגון הסגל הבכיר סיכמה על מתווה עקרונות להסכם קיבוצי שיחול על הסגל הבכיר במכללות. “על פי מסמך העקרונות, יגובש הסכם קיבוצי לתקופה ארוכה שבמהלכה טבלאות השכר שאושרו לחברי הסגל הבכיר באוניברסיטאות יחולו גם על חברי הסגל במכללות. בנוסף, הוסכם גם על הקצאת תקציבים, אשר ישמשו לקידום ופיתוח המחקר וההוראה”, כך לפי הודעת המכללה.

באגודת הסטודנטים של מכללת ספיר הודיעו אמש כי לאור ההסכם והחזרה ללימודים, תיערך כמתוכנן מסיבת “הקרחאנה” המסורתית ביום רביעי ב-11:45. לפי הודעת האגודה, אירוע פתיחת השנה המרכזי יתקיים ביום שני ה-30.10.

פתיחת שנת הלימודים הושבתה אתמול ב-17 המכללות הציבוריות בעקבות מחאת חברי סגל המרצים הבכיר. בוועד הסגל האקדמי במכללת ספיר הסבירו כי המחלוקת בעיקרה נבעה מתוספת שכר לסגל המרצים, הדורשים להשוות את שכרם לזה של המרצים באוניברסיטאות. “עיקרן של התביעות של המרצים במינוי הוא המשך ההצמדה של טבלאות השכר שלנו לאלו הנהוגות באוניברסיטאות, הגדרת עומסי הוראה בדומה לאוניברסיטאות, הגדלת תקציבי מחקר והצטיינות, הסדרת השבתונים כמקובל באקדמיה, הסדרת נהלי קניין רוחני (בקורסים מקוונים, בין היתר), ועוד”, נמסר מהוועד במכללה.

המכללה ביום השביתה. צילום: דמיטרי קזקוב
המכללה ביום השביתה. צילום: דמיטרי קזקוב
הכניסה למכללה ביום השביתה. צילום: דמיטרי קזקוב
הכניסה למכללה ביום השביתה. צילום: דמיטרי קזקוב

סגור לתגובות.