סמלי התאים בקמפוס. פעילות עם מהות

אני והתא נשנה את העולם: היכרות עם התאים בספיר

אחרי שירד קצת הלחץ של תחילת שנת הלימודים והסטודנטים קצת התאפסו על הקורסים והמטלות, הגיע הזמן לעסוק קצת במה שמעבר ללימודים. אספנו לפניכם את התאים החברתיים שפועלים במכללת ספיר, דרכם כל סטודנט יכול לממש את דעותיו והשקפותיו ואולי להיות שותף למאבק החברתי הבא בישראל.

התא הפמיניסטי

התא פועל בקמפוס למען הגברים והנשים כאחד. הרעיון הוא ליצור מרחב מיוחד שבו גם גברים וגם נשים ירגישו נוח להפיץ דעות. “מה שכולנו חושבות זה רלוונטי. כל הדעות רלוונטיות לכולם כדי לייצג מרחב לגברים ולנשים מכל הזרמים והדעות שמדברים פמיניזם”, אומר שי אייזקס, מנהלת התא. בזמן האחרון, התא “עושה סוויץ'”: “עד עכשיו בתא לא היו מכילים את הגברים שהתעניינו בפמיניזם ועכשיו אנו רוצות ליצור מרחב שבהדרגה יכניס גם את הגברים לערכי הפמיניזם”. הפעילות של התא נעשית לרוב בפעילויות מיוחדות לכבוד התאריכים החשובים לתנועה. שאר הפעילויות המתוכננות יפורסמו בהמשך בדף הפייסבוק של התא.

תא הטבעונים

תא הטבעונים הוא תא הכי צעיר מבין התאים הפועלים במכללה. הוא הוקם השנה ביוזמתה של דנה לוי, סטודנטית לקולנוע במכללה. התא נמצא בשלב ראשוני של גיוס משתתפים ובקרוב יתחיל בפעילויות שונות: “יהיו סדנאות של בישול טבעוני, דוכני אוכל טבעוני לרחבה ועוד”, מספרת לוי. לתא יש כמה מטרות: להגביר את המודעות של הסטודנטים לאוכל הטבעוני כאלטרנטיבה לאכילת בשר. “מאכלים טבעוניים יכולים להיות טעימים ולא טעימים בדיוק כמו מאכלים רגילים. הכול תלוי בבן אדם שמכין,” אומרת לוי. המטרה השנייה היא לפתח מודעות כלפי תעשיית המזון העולמי כדי שאנשים ישימו לב למה שהם אוכלים. לדברי לוי, “הדיון הוא לא רק על בריאות, הוא גם על מוסר”. היא סבורה, שמוסר יכול לבוא רק מבפנים והתא יפעל למען כל אחד שחי בדרך הזו, או שלפחות רוצה לנסות.

לפניות לתא: vegan.sapir@gmail.com

תא סמ”ן


עמותת “סטודנטים מנהיגי נגישות” הינה גרעין של הארגון הארצי של סטודנטים בעלי מוגבלויות שונות שפועלים יחד עם סטודנטים ללא מוגבלויות למען שוויון הזדמנויות בין כלל הסטודנטים. הרכזות במכללה הן מאיה אנדראה אוזן ועדן סבח, סטודנטיות במסלול הרב תחומי במכללה. מטרתו העיקרית של התא היא להעלות את נושא הנגישות במכללה ולקדם צרכים של אנשים בעלי מוגבלויות מול ההנהלה או גורמי חוץ. התא מהווה חוט מקשר בין תוכניות נגישות כלל-ארציות, כמו למשל “סיפתח” או נת”ן (עזרה לסטודנטים במצוקה נפשית) לבין האוכלוסייה בקמפוס שזקוקה להן. בתא מקשרים בין הסטודנטים לבין הגורמים השונים במכללה ומחוץ לה: “אנחנו יכולים להיות צינור לסטודנטים”, אומרת מאיה, “כי אם הם ידעו זה יכול לחסוך המון תסכול בדרך”.

פרטים נוספים נמצאים בעמוד הפייסבוק של הארגון.

תא סל”ע


“המטרה של התא היא שיותר סטודנטים יכירו היום את מצב העבודה. שיהיה יותר ידע, ויותר כלים להבין את זה”, מספר לירז אמיץ, רכז של תא סל”ע (סטודנטים למען עובדים) במכללה. עם גיבוי מהנהלת המכללה וההסתדרות, סל”ע מקדמת בקמפוס פעילויות והסברה בנושאים שקרובים לכל סטודנט: עבודה, שכר, זכויות ועוד. “אני רוצה להציף את הנושא שמלווה את כל אחד בחיים – נושא העבודה”, אומר לירז, “אני מאמין שיש כוח לדבר הזה – להיפגש יחד, לדבר ביחד על מה שקורה ומשם גם לעשות דברים”. הסטודנטים יקבלו במפגשים טיפים להתנהגות בעולם התעסוקה וגם משתפים את האחרים בדברים שהם חוו בעצמם. “כשאנשים שמים את הכוח שלהם ביחד, אז אפשר לשנות דברים”, טוען לירז. הסטודנטים הפעילים בתא זוכים למלגה בסך 1,200 שקל בשנה.

מפגשים במכללה: ימי שלישי פעם בשבועיים מ-18:00 עד 20:00. מספר הכיתה יפורסם בפייסבוק.

תא עו”סים שינוי


גרעין עו”סים שינוי פועל במכללה בהובלתה של איילת בן ישי, סטודנטית לעבודה סוציאלית. בניגוד לתאים אחרים, רק סטודנטים לעבודה סוציאלית יכולים לקחת בו חלק. “המטרה העיקרית כאן היא לשפר את המקצוע של עבודה סוציאלית, תנאים ורווחה של עובדים וסטודנטים”, אומרת בן ישי. “הגרעין מתחלק לשני צוותים: צוות חוץ, שבוחר לעצמו פרויקטים מחוץ למכללה, וצוות האקדמיה, שפועל בתוך הקמפוס”. כך התא מגוון את הפעילות שלו ומאפשר גם להרים פרויקטים במכללה כמו כנס בנושא שכר העובדים הסוציאליים ופעילויות כמו הפגנות ובמאבקים נגד אלימות כלפי עובדים סוציאליים. “העניין הוא להיות איזשהו גוש שמייצג את הסטודנטים של עבודה סוציאלית במכללה”, טוענת בן ישי שמוסיפה כי “המכללה גם ממש תומכת בעשייה שלנו. יש הערכה הדדית ושיתוף פעולה”. מטרתו העיקרית של הגרעין היא שיפור מדיניות הרווחה, קידום מקצוע העבודה סוציאלית ושיפור התנאים והרווחה של הפונים – עובדים סוציאליים וסטודנטים.

המייל של הגרעין – osimshinooy.sapir@gmail.com

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של התא.

  • התא הגאה לא זכה להתייחסות מאחר והוא אינו פעיל עד שיימצא סטודנט שיסכים לקבל את תפקיד ראש התא.

סגור לתגובות.