אילוסטרציה

ממכשפה ועד “טיפול המרה”: סיפורו קורע הלב של הומו דתי שהתמכר לסקס

החיבוק עם המדריך בבני עקיבא בילדותו גרם לו להכיר בנטייתו המינית. בחלוף השנים הוא הבין שהוא מכור לסקס ולפורנו בצורה אובססיבית. הוא הרגיש שהוא חייב להתנקות, אז הוא טבל במקווה כמה פעמים ביום. מרוב בושה בנטייתו המינית הוא פנה לעזרת פסיכולוגים, חסידויות שונות ואפילו למכשפה. ל”טיפול המרה” אצל מטפל שפגע בו ובאחרים מינית הוא הלך בהמלצת הרב שלמה אבינר מהציונות הדתית. בגיל 26, אחרי 4 שנים של טיפולים, אובססיות, פגיעות מיניות וייאוש הוא סבור שהוא מצא את דרכו באמצעות תוכנית 12 הצעדים ובאמצעות קשר זוגי – עם בחורה. צעיר שנקרע בין נטייתו המינית לאמונה הדתית חושף בפני כתב “ספירלה” את סיפורו הבלתי ייאמן. מונולוג.

ההתמכרות לסקס

“גדלתי בעיר במרכז הארץ, למשפחה ציונית-דתית יציבה כלכלית ואיכותית, למדתי במסגרות לימוד דתיות מוכרות והייתי תלמיד מצטיין ופעיל חברתי – מדריך נוער ויוזם פרויקטים חברתיים. הבנתי את הנטייה ההומוסקסואלית שלי עוד בילדות משני מקרים שקרו לי ועד היום חרוטים בזכרוני: האחד הוא החיבוק עם המדריך שלי בבני עקיבא, זאת הפעם הראשונה שבה התרגשתי ממגע עם גבר. המקרה השני קרה בשעת לילה מאוחרת, בזמן שאחי הגדול ישן במיטה לידי ואני מסתתר, גולש באתרים פורנוגרפיים ומתפלל שאף אחד לא יתפוס אותי. הצלחתי לקבל את עצמי ואת הנטייה המינית שלי אבל היא הפכה למשהו אובססיבי, הגעתי למקומות שפלים ומסוכנים. זה התחיל מאתרי פורנו והמשיך לאתרי הכרויות ואפליקציות. התפיסה היא שאני חוטא פעמיים – גם בסקס וגם בסקס עם גברים, המחשבות לא פסקו, אז החלטתי להתנקות”.

הניסיון להתנקות

“התחלתי עם המקווה, כלומר להיכנס לטבול כל יום אחרי ‘נפילה’ שקרתה לי – התחלתי עם מנוי לכניסה יומית אחת, אבל זה לא הספיק. אז העליתי תשלום למנוי של שתי טבילות ביום אבל אז גם זה לא הספיק לי, אז פשוט עשיתי מנוי ללא הגבלה. גם את האינטרנט הוצאתי מהבית וזרקתי את הסמארטפון, אבל זה לא תמיד עזר לי. בהמשך גזרתי על עצמי גזירות וגבולות, התכתבתי עם מוקדי סיוע באינטרנט, התייעצתי עם רבנים גדולים ונסעתי לסדנאות. עשיתי טיפול אצל פסיכולוג קליני במשך שנה וגם טיפול אצל פסיכולוג שמתמחה ב-EMDR (טיפול בסימפטומים הנובעים מחשיפה לאירועים שליליים) במשך חצי שנה, עד שהוא אמר לי שזה גדול עליו לעזור לי ושלח אותי למצוא טיפול אחר. הגעתי אפילו למכשפה רוחנית שניקתה אצלי גלגולים קודמים אבל כל זה לא עזר. ניסיתי להתחבר לדרכה החסידית של היהדות, התחלתי עם חב”ד ואחר כך ניסיתי את דרכה של ברסלב, אך גם שם לא מצאתי את האור. הייאוש הפך לחזק ממני”.

טיפולי ההמרה

“השלב הבא היה טיפולי המרה, שהם טיפולים פסיכולוגיים להמרת הנטייה המינית אליהם הגעתי דרך המלצת הרב שלמה אבינר – סמכות מכובדת בציונות הדתית. המטפל, שלא עבר הכשרה מקצועית לעניין, היה אדם דתי ולכן גם היה מקום של דת ואמונה בטיפול. כלומר, הטיפול היה מורכב מפגישות אישיות אחד על אחד עם המטפל, סדנאות מדיטציה וגם מקבוצות לימוד תורה עם שאר המטופלים”.

“התפיסה היא שאני חוטא פעמיים: גם בסקס וגם בסקס עם גברים. צילום אילוסטרציה

הטיפול שהפך לאובססיה

“עמדת המטפל היתה: ‘אני מדבר בשם האמת המוחלטת, הגבוהה והחכמה – ואתה, המטופל, חייב אותי וחייב להיצמד לדרך שלי’. עיקר הטיפול התרכז באינטרקציה ביני לבין המטפל, במילים אחרות, המטפל ‘נעלב’ מדברים שעשיתי שדרשו ‘פיצוי’ כדי שאוכל להמשיך בטיפול. אצלי זה התפרש כאבדון, כקפיצה מצוק אל המוות – הרבה פעמים בכיתי והרגשתי אשם בטיפול שלא הצליח. אז עשיתי הכל כדי להמשיך. גרמתי לו להרגיש מרוצה כדי שימשיך להראות לי את הדרך אל האור. בכל פעם ש’נפלתי’ השלכתי המון על עצמי: אני לא אחראי, אני לא משקיע, לא אכפת לי מעצמי, מהמטפל ומהטיפול עצמו. כל אוננות נחשבה כבגידה ושבירת אמון מוחלטת במטפל ומיד צץ הצורך לפצות את המטפל. גם בקבוצות הלימוד המטפל היה ‘משחק’ בי ובשאר המטופלים, כלומר, מראה לנו את מי הוא אוהב יותר, במי הוא נוגע קצת יותר ולמי הוא מתייחס ביותר כבוד ומי שלא – צריך לחשוב ולהבין מה הוא עשה לא בסדר”.

חיפוש אחר תשובות

“הטיפול מאמין שיש להבין את מקור הנטייה המינית של המטופל, כי רק כך יהיה אפשר לטפל בבעיה. מקור הנטייה היא בדרך כלל הזדהות חזקה עם האמא במשפחה, מכל מיני סיבות אפשריות. האמא חזקה ועדיף להיות כמוה או שבכלל המטופל נרתע מהרוע של האבא. בשני המקרים ההזדהות הפנימית היא עם האמא והיא זאת שגורמת למטופל לרצות למצוא אבא אחר או הזדהות עצמית אחרת בגוף של גבר. הטיפול גרם לי לחשוב על מהות הקשר עם אבא שלי ובעומק הזהות הגברית הלקויה שנבנתה לי, לכן היה חשוב לברר מה גברי בעיניי? מה הקשר שלי עם אבא שלי? מה הקשר שלי עם הגוף שלי? היום אני יכול להגיד שהחיפוש אחר התשובות תרם רבות לביטחון העצמי שלי, ובכלל, הטיפול נתן לי כלים להתמודדות שמלווים אותי עד היום. עד לפני הטיפול הייתי מתבייש בגוף שלי וחי בשקר מוחלט עם המשפחה והחברים שלי. היום כבר לא, אפשר להגיד שהטיפול קידם אותי נפשית”.

“מגע של אהבה”

“היו ניסיונות לגעת בי כחלק נדרש מהטיפול, אני זוכר את מילותיו המדויקות של המטפל: ‘אתה חייב ללמוד מגע של אהבה, שהוא שונה במהותו ממגע של תאווה’. כיום מוגש נגד המטפל כתב אישום על פגיעה מינית במטופליו, מסתבר ש’מגע האהבה’ עליו הוא דיבר היה בעצם קיום יחסי מין איתו. הוא פגע בי מינית בדרכים אחרות. לדוגמה, הוא אמר לי שכדי לשבור את מחסום הבושה אני צריך לשלוח למטפל סרטון שלי מאונן. בהסתכלות אחורה זה מזעזע, אך תוך כדי הטיפול האמנתי שהכל לטובתי. היו פעמים שהמטפל היה מתקשר ב-12 בלילה ואומר לי: ‘אני לא מבין, אני אוהב אותך! אני עושה בשבילך הכל, איך אתה יכול לא להחזיר לי אהבה? אתה צריך לפצות אותי. אתה צריך לדאוג לי גם בחזרה’. בטיפול הערצתי אותו, הוא היה נראה לי מלאך, אלוהי, משיח פרטי. היחיד שמבין אותי ויודע עליי הכל, שיכול להושיע אותי מהמקום הנמוך שאני נמצא בו”.

“מצאתי את עצמי נפגש עם אנשים כדי לקיים יחסי מין בדרך הלוך או חזור מהטיפול איתו”. אילוסטרציה

העזיבה

“בפועל המשכתי לקיים יחסי מין ופעולות מיניות אינטנסיביות דרך אפליקציות, מצאתי את עצמי נפגש עם אנשים כדי לקיים יחסי מין בדרך הלוך או חזור מהטיפול איתו. תמיד חשבתי שהנה עוד רגע אני מצליח להתנקות מההתמכרות שלי, אני רק צריך לסגור משהו לא פתור, לקחת אחריות על עוד בעיה אחת, להישאר נאמן למטפל שלי לפני שהוא מתייאש ממני – אבל כל זה לא עזר. אז קמתי ועזבתי את טיפול ההמרה אחרי ארבע שנים והגעתי שוב לאותה דרך ללא מוצא”.

12 הצעדים

“רק בגיל 22 נפל לי האסימון – אני מכור. זאת היתה הפעם הראשונה שהבנתי שמה שיש לי זה לא אובססיביות או רצון להתחקות אחר אמא, אלא התמכרות. את הדברים הבנתי בפגישה עם אחד הרבנים שלי, הרב יהושע שפירא, שדיבר על התמכרויות ועל תוכנית 12 הצעדים. השפה על ההתמכרות התאימה לחוויית החיים שלי אז החלטתי להיכנס לתכנית הגמילה למכורים למין והרגשתי שהגעתי לבית, שזה המקום שלי. ואכן כך היה. התוכנית הצילה את חיי, ממש ככה. שיטת 12 הצעדים בנויה על תוכנית רוחנית של עבודה פנימית יחד עם מאמן ובשיתוף הקבוצה. בשונה מטיפולי ההמרה היקרים, תוכנית הגמילה לא עולה כסף אלא מתפקדת על בסיס עזרה הדדית: מכור שעוזר למכור שעוזר למכור, בלי אנשי מקצוע. הדרך היתה קשה, מלאת קשיים ותהומות אך התהליך מדהים ואני מודה על החיים החדשים שלי”.

קשר זוגי – עם בחורה

“אני נקי כבר ארבע שנים, מכל סוג של מין ואוננות כלשהי, אני מרגיש כנה ואמיתי עם המשפחה והחברים שלי. יש לי קשר זוגי עם בחורה מדהימה שמכירה את כל העבר שלי, ובוחרת לחיות איתי חיים זוגיים שמחים וטובים אבל עדיין יש קושי והתמודדויות יומיומיות לא פשוטות. לכן אני בוחר בכל בוקר לומר ”רק להיום”, כפי שנהוג אצלנו המכורים, רק להיום אהיה נקי – ככה בכל יום ויום, כבר ארבע שנים”.

סגור לתגובות.