"כולם על קו תל אביב-באר שבע" | צילום: שרון לוי

בעקבות הלחץ הציבורי: נוספו רכבות מהירות לתושבי הדרום

חודשים של מאבק מתמשך נשאו פרי, עם הודעת משרד התחבורה שהחל מיום ראשון יופעלו שלוש רכבות מהירות לתושבי הדרום, לכל כיוון בשעות השיא. לפי הודעת משרד התחבורה, רכבות מהירות מכיוון דרום יצאו בבוקר בתחנת באר שבע מרכז בשעות 5:27, 6:27 ו-7:27. בשעות השיא ייצאו שלוש רכבות מהמרכז לכיוון דרום בשעות 15:38, 16:38 ו-17:38.

בנובמבר האחרון, פורסם ב”ספירלה”, כי הרעיון המקורי של יוזמי מאבק “שמים את הדרום במרכז – 50 דקות” היה לקצר את זמן הנסיעה עד כ-50 דקות נסיעה ביום, תוך דילוג על תחנות ראשון לציון, יבנה, בת-ים וחולון. אך תושבי הדרום ייאלצו להסתפק ב-9 דקות חיסכון בלבד לכל כיוון – כלומר, חיסכון של 18 דקות בסך הכל לכל יום.

הרכבות המהירות ידלגו על כל תחנות בת-ים (יוספטל וקוממיות) וחולון (וולפסון וצומת חולון), מה שאומר שזמן הנסיעה בקו הוד-השרון סוקולוב לכיוון שדרות ללא הרכבות המהירות, עומד על שעה ו-44 דקות. עם הוספת הרכבות המהירות זמן הנסיעה מצטמצם לשעה ו-35 דקות.

“זהו הישג אדיר לתושבי הדרום”, אומרת צהלה פינטו, מי שיזמה את המאבק לרכבת מהירה לדרום ומוסיפה כי “על ידי הנגשת מקורות התעסוקה וקירוב הפריפריה אנחנו בעצם מבטלים את הפריפריה”. פינטו מוסיפה כי “חודשים של עבודה קשה ומאומצת נשאו פרי. זה כמובן לא הסוף ונמשיך לדרוש תחבורה ציבורית טובה יותר”.

על הקצאת הרכבות המהירות לתושבי הדרום, מסבירה פינטו ש”במתכונת הנוכחית הן עונות על הצורך של מעמד הביניים, באנשים שתלויים במוסדות החינוך”. יחד עם זאת, היא סבורה כי “הפערים בין הדרום למרכז עדיין אדירים. למשל רכבות לילה, רכבות לנתב”ג וכדומה. מדובר ביוזמה של התושבים, ואנו נחליט מה הנושא הבא שמקדמים, אחרי שנבדוק מה בוער בשטח”.

מעבר להנגשת מקורות תעסוקה וקירוב הפריפריה, פינטו סבורה שהמהלך יעודד הגירה לדרום הארץ. “הדבר היפה הוא שככל שהשירותים יהיו פה טובים יותר, הם יעודדו הגירה ופיתוח של הדרום”. לסיכום היא מדגישה כי “אנחנו שמים את הדרום במרכז, אבל הדבר הגדול באמת הוא שהדרום מתחזק וככה אנחנו שמים את המרכז בדרום”.

מי שלא אהבו את הודעת משרד התחבורה היו תושבי בת ים וחולון, ובהם מורן ישראל, חבר מועצת העיר חולון שביקר את החלטת שר התחבורה, והקים דף מאבק תחת הסיסמא “חולונים לא מוותרים על הרכבת“. בפוסט שפרסם בפייסבוק הוא כתב כי “שר התחבורה קיבל החלטה פופוליסטית. המשמעות היא פגיעה באלפי תושבי העיר”.

 

 

סגור לתגובות.