קרב משולש על התואר. צילום: ויקיפדיה

מאני טיים: הקרב על האליפות מגיע לשיא

הגענו סוף-סוף לזמן האמת. השבוע הסתיימה עונת הכדורגל הסדירה שנתנה את האות לתחילת מאבקי הפלייאוף העליון והתחתון. בכל הנוגע לחלק התחתון של הליגה אפשר להגיד שהסיפור די סגור. נראה שהאחרונה בטבלה, הפועל עכו, השלימה עם הירידה כאשר היא רחוקה תשע נקודות ממ.ס. אשדוד שנמצאת מעל הקו האדום. הפועל אשקלון תשתדל להישאר במאבק עד הרגע האחרון כאשר נכון לעכשיו היא רחוקה ארבע נקודות מהמקום שישאיר אותה עונה נוספת בליגת העל.

בשונה ממאבקי התחתית המנומנמים, נראה שהפלייאוף העליון מספק לנו קרב משולש על תואר האליפות: אלופת השנתיים האחרונות, הפועל באר שבע, בית”ר ירושלים ומכבי ת”א, שאחרי פתיחת עונה די מקרטעת, ביצעה סיבוב שני לפנתאון והיא רחוקה שתי נקודות בלבד מהדרומיים של אלונה ברקת. לקראת פתיחת הפלייאוף העליון, קבלו תחזית לזו שתחגוג עם הצלחת בחודש מאי.

הפועל ב”ש: פעם שלישית בכר? 

באר שבע תפתח את משחקי הפלייאוף ממרומי הטבלה, מה שהופך אותה באופן סטטיסטי לפייבוריטית. העובדה שהיא מחזיקת התואר בשנתיים האחרונות תעניק לה מנה גדושה של ביטחון. מנגד, האדומים מהדרום מגיעים עם מסדר פצועים ארוך ומומנטום לא חיובי במיוחד על אף הניצחון על בני סכנין במחזור האחרון. אותו משחק גם הביא איתו פציעה נוספת של הבלם המצוין מיגל ויטור שרק חזר מפציעה וכנראה לא יחזור לשחק העונה. כוכב הקבוצה, טוני וואקמה, סובל גם הוא מפציעה ובאופן כללי לא מספק את היכולת שהאוהדים בטרנר התרגלו לראות. ברק בכר ביצע רכש יעיל בינואר כשהשם הבולט הוא חנן ממן שהגיע מהפועל חיפה ונכנס מהר מאוד למערך של בכר. גם מרוואן קבהא השתלב מעולה והשאלה הגדולה שעולה היא האם זה יספיק לאליפות שלישית?

בית”ר ירושלים: כנגד כל הסיכויים?

איזו עונה מטורפת עוברת על הקבוצה מהבירה. מה לא נאמר על אלי טביב? מפטר מאמנים סדרתי, מסתכסך עם האוהדים ומתנהל בקמצנות. למרות הביקורת, הצליח הבעלים של בית”ר להעמיד קבוצה מצוינת שמתפארת בתואר ההתקפה הפוריה בליגה. הירושלמים הבקיעו 60 שערים ב-26 מחזורים, כאשר היא הבקיעה בכל משחק העונה. הישג מרשים למדי. הקבוצה של בני בן זקן (או שמא של טביב?) נמצאת במרחק נקודה אחת מבאר שבע ונראה שאליפות היא לא מילה גסה אצל הצהובים-שחורים. בית”ר גם יכולה להתעודד מהעובדה שהיא לא הפסידה למוליכה העונה (פעמיים תיקו). הקבוצה התחזקה בינואר בשני זרים שכבר הניבו תפוקה מרשימה. יעקב סילבסטר כבש שלושה שערים בארבעה משחקים ונראה כמו חיזוק מעולה אבל השפן מהכובע של בן זקן צפוי להיות עידן ורד ששב מפציעה וכבר קיבל דקות בשני המחזורים האחרונים.

https://www.youtube.com/watch?v=ArXD4LJxoUg

מכבי ת”א: שובו של המכביזם?

אחרי שנתיים ללא תואר, מכבי ת”א נואשת לאליפות וכך גם הקהל שלה. עוד עונה ללא תואר עלולה לגרור אחריה רעידת אדמה במועדון שידע הצלחות רבות תחת הדרכתו של ג’ורדי קרויף. ההולנדי שהתרגל לשבת ביציע פתח את העונה כמאמן ראשי על הקווים ואחרי פתיחה מגמגמת השיב את הצהובים למאבק האליפות. הקבוצה של גולדהאר לא מצליחה לשמור על מומנטום חיובי לאורך זמן וסובלת ממכת פציעות. לצד ניצחונות מרשימים כמו ה-0-4 על הפועל חיפה, הפסידה מכבי תל אביב לרעננה וסחטה תיקו 0-0 באשדוד. למרות הכל מגיעה מכבי תל אביב לפלייאוף מהמקום השלישי, מרחק של שתי נקודות בלבד מהמוליכה. מבחינת סגל השחקנים למכבי יש את ארגז הכלים הרחב והאיכותי ביותר מבין שלוש הקבוצות.

תחזית: למרות הטירוף הירושלמי, בית”ר ירושלים תנטוש ראשונה את מאבק האליפות ותשאיר את המאבק לפנים המוכרות. מכבי תל אביב תיגע במקום הראשון במהלך הפלייאוף, אך תשאיר את תואר האליפות בנגב פעם שלישית ברציפות.

 

 

[playbuzz-item item=”f9a48d30-5740-47df-9352-cd3923f9798b” format=”story”]

סגור לתגובות.