כוס רב-פעמית. בקרוב אצלנו? צילום אילוסטרציה

לשימוש רב-פעמי: גם בקפיטריות התחילו לחשוב על הסביבה

אוניברסיטת בן גוריון שבנגב, האוניברסיטה העברית בירושלים, הטכניון בחיפה והמרכז הבין-תחומי בהרצליה מאפשרות לסטודנטים להשתמש בכוסות רב-פעמיות בקפיטריות שבקמפוסים שלהן. מהלך זה נובע מחשיבה סביבתית על מיליארדי הכוסות החד-פעמיות שמגיעות מדי שנה למטמנות אשפה ברחבי הארץ ולא ממוחזרות. האם מהלך זה צפוי לקרות גם במכללת ספיר? בינתיים, נראה שעוד לא.

הכול החל לפני כשנה, אז התפרסם פוסט בקבוצת הפייסבוק ”התקבלתי”, המאגדת בתוכה סטודנטים רבים מאוניברסיטת בן גוריון. בפוסט נטען כי כוסות חד-פעמיות מגיעות למטמנות האשפה משום שאי אפשר למחזר את החומרים שמהן הן עשויות. הפוסט עורר הד ציבורי ולחץ על אגודת הסטודנטים בבן גוריון מצד סטודנטים וכן מצד ”מגמה ירוקה”, תא סטודנטים הפועל למען קיימות סביבתית. האגודה ניהלה משא ומתן ארוך מול זכייני הקפיטריות, אך בסופו של דבר השינוי נכנס לתוקף וכעת ניתן לקנות קפה ברוב הקפיטריות באוניברסיטה בכוסות רב-פעמיות, שאותן הסטודנטים מביאים מהבית.

הפוסט שבישר על המהלך באוניברסיטת בן גוריון

 

בעקבות אוניברסיטת בן גוריון מוסדות אקדמיים נוספים ברחבי הארץ התירו את השימוש בכוסות רב-פעמיות. “בטכניון יצאו במהלך דומה לפני חודש וגם בעברית זה היה בשנה שעברה”, סיפרה שיר שפרן, סטודנטית בבן גוריון ופעילה בתא ”מגמה ירוקה”. “בקמפוסים אחרים, כשיש תחרות בין הקפיטריות – זה יותר קל לשכנע את הזכיינים”.

קולות להנעת המהלך נשמעו גם בספיר. יורי לוין, סטודנט לעבודה סוציאלית שנה ב’, סיפר כי הוא מעוניין לשתף פעולה עם ה’שוקולטה’ (הזכיין שמפעיל את הקיפטריות בספיר, י”א) כדי להשתמש בכוסות רב-פעמיות בקניית הקפה. “נשאף לכך שכל סטודנט שיגיע עם הכוס הזאת יקבל הנחה בקנייה. תראה כמה כוסות קפה נזרקו כאן כל יום לפח. זה לא רק עוזר לאיכות הסביבה אלא גם לכיס של הסטודנט”.

מאיה אוזן, רמ”דית רווחה באגודת הסטודנטים, החלה להוציא את הרעיון לפועל. “פנו אליי כמה סטודנטים לגבי הנושא – לקנות קפה בכוס רב פעמית, וזה יאפשר לסטודנטים להשתמש בכוס כל פעם מחדש”. אוזן אמרה שב”שוקולטה” הביעו עניין בנושא. “הם רק אמרו שבגלל שכוס כזאת תכיל יותר, יכול להיות שהקפה יהיה קצת יותר יקר. אבל הם כן הביעו עניין. צריך לציין שבבן גוריון הקפה מראש עולה יותר. (8.5 שקלים לכוס קפה גדולה – י”א) והמשמעות היא שזה עלול לייקר את העלויות, אנחנו עוד לא יודעים בכמה”.

מהנהלת “שוקולטה” לא נמסרה תגובה בנושא לבקשת “ספירלה”. עדיין לא ברור אם מהלך זה יצא לפועל. אם סטודנטים יביאו כוסות רב-פעמיות מהבית או שהקפיטריות ימכרו כוסות כאלה כדי לקבוע סטנדרט אחיד.

https://www.playbuzz.com/item/36358c2e-8a9d-4368-bafb-800d908f43a8

סגור לתגובות.