מתוך הטריילר לפרק הבכורה של העונה ה-8 של ״משחקי הכס״

משחקי הכס עונה 8: הפרק הראשון עלה על כל הציפיות

הפרק החדש בעונה האחרונה של סדרת המופת “משחקי הכס” הוא ללא כל צל של ספק אירוע טלוויזיוני בקנה מידה עולמי. מיליוני צופים בכל העולם התאגדו הלילה (שני) סביב מסך הטלוויזיה, חלקם תוך כסיסת ציפורניים. גם לאלו שהצטרפו למעגל הצופים הענק של הסדרה רק בעונה הקודמת, ההמתנה בת השנתיים ודאי הייתה מורטת עצבים. יוצרי הסדרה השאירו את הצופים אי שם ב-2017 (זהירות ספוילרים!) עם כניסתו של מלך הלילה, צבאו ודרקונו היישר אל שטחה של ווסטרוז, ועם האמת שומטת הלסתות על ג’ון סנואו, הידוע גם כאאיגון טארגאריין, היורש החוקי של כס הברזל.

כבר מיריית הפתיחה הלילה ניתן היה לשמוע את צלילי האסימונים הנופלים ואת רחשי סגירות המעגל. מעבר לפתיח האיקוני שחודש והותאם לעלילת העונה הנוכחית, הפרק הראשון של העונה האחרונה גדוש פרטים קטנים השזורים בדיוק מופתי עם עלילת הפרק הראשון בסדרה כולה. אלו נועדו להראות לצופים כמה זמן חלף על פני ווסטרוז ושהחורף שעליו שמענו כבר שמונה עונות – כבר כאן.

פרטי עלילה כמו הילד הקטן שמתרוצץ בסצנת הפתיחה, המזכיר את בראן בן העשר שמטפס על חומותיה של ווינטרפל בעונה הראשונה; בני סטארק שמתאחדים פעם נוספת; ואפילו המפגש הרומנטי של גנדרי ואריה שלו חיכיתי יותר מכל, חוזר. בסצנת האוהבים בשלהי העונה השלישית מבטיח גנדרי לאריה שהיא עוד תהיה הליידי שלו. שש עונות לאחר מכן הוא פונה אליה כאל הליידי של ווינטרפל. גנדרי מבטיח לאריה שייצור עבורה חנית מיוחדת מפלדה ואלירית, שניהם מחייכים, ונדמה כי האיחוד הזה הוא אולי האיחוד הטהור והיפה ביותר בסדרה כולה.

מתוך הטריילר לפרק הבכורה של ״משחקי הכס״ עונה 8 (YouTube)

 

 

 

 

 

סגירת המעגל הכוללת מגיעה לשיאה בסצנה האחרונה של הפרק, שבה ג’יימי לאניסטר מגיע לווינטרפל לבדו, ללא צבאה של סרסיי, בניגוד למה שהובטח. ברגע כניסתו הוא פוגש בבראן סטארק, שאותו השליך כשהיה רק בן עשר מגובה חומת ווינטרפל בסיום סצנת הסקס הידועה בין “קוטל המלך” לאחותו. פניו המשתהות של ג’יימי מסגירות את ההלם הרב שהוא חש, ולמעשה הן כנראה לא שונות מפניהם של הצופים ברחבי העולם. חוויית הצפייה מציירת לקהל תחושה ששום דבר לא ברור, ידוע, בטוח או מובן. הפרק הראשון מצמצם את כל פערי שבע העונות ומספק את כל האיחודים המרגשים שלהם חיכינו, מעין קתרזיס אישי.

פנטזיית המתים המהלכים מתגשמת

הפרק גם מספק את ה”פורנו הרצח” שאליו צופי משחקי הכס התרגלו. הסצנות מספרות על מעללי צבא המתים בשטח ווסטרוז – גם הם מהווים קשר לפרק הראשון בסדרה. אנשי משמר הלילה חושפים קורבן מרוטש של המתים בדומה לסצנה הראשונה של הסדרה שבה הצופים מתוודעים אל פנטזיית המתים המהלכים בפעם הראשונה. גם אז גופת הנרצח הייתה חתוכה ומונחת במעין ספירלה מחרידה, המסמנת את הברית בין ילדי היער למתים.

הפרק הראשון של העונה האחרונה של “משחקי הכס” הוא ללא ספק הדבר הכי מדובר בטלוויזיה בשנים האחרונות. הצפייה בו הייתה חוויה נשגבת מהמציאות, ולוותה בתחושת דריכות לנורא מכל. מיליוני מעריצים וצופים ברחבי העולם העלו ספקולציות וניסו לנחש מה יעלה בגורל הדמויות שהיו חלק מחיינו בשמונה השנים האחרונות, עד שכבר שום דבר לא ברור. עננת ההייפ סביב העונה האחרונה של דרמת הפנטזיה הנצפית ביותר בעולם הולכת ודועכת, ומרגע לרגע עולה התחושה כי איחוד בין כל שבע הממלכות יהיה הסיכוי היחיד של ווסטרוז לנצח את צבא המתים.

לצופים ברחבי העולם מחלחלת ההבנה כי יחסי ה”חיים” עמוסי הפוליטיקה, ההיסטוריה העקובה מדם, התככים והרומנטיקה שהפכו את הסדרה ליוצאת דופן כל כך הם כבר לא עיקר העלילה – הם רק התפאורה בה. רובנו ודאי מרותקים מהידיעה כי הלילה שעתיד לבוא על העונה האחרונה של יצירת המופת חשוך, ומלא אימים.

הסדרה משודרת בישראל במקביל לשידור בארצות הברית, בימי שני בשעה 22:00 ב-HOT בערוץ HBO , ב-YES בערוץ YesEdge, ובסלקום טי.וי.

 

 

 

 

סגור לתגובות.