סטודנטים יהודים ובדואים רוקדים את "הדחייא". צילום: קרם אבו גאנם

קפה על מנגל וריקוד מסורתי: מורשת בדואית נחגגה במכללה

אירוע לציון המורשת הבדואית נערך ביום שלישי בכיכר המרכזית במכללה. האירוע, שאורגן על ידי אגודת הסטודנטים והסטודנטיות, כלל תחנות שונות, בהן דוכנים שהציעו ציורי חינה ותכשיטים בעבודת יד מבד בדואי מסורתי. האירוע כולו היה בסימן אווירה בדואית, ובכיכר הוקם אוהל שבו ישב נגן עם כלי נגינה מהמסורת הבדואית, ובו קיבלו הסטודנטים והסטודנטיות שתייה חמה שהוכנה בסגנון בדואי על המנגל.

שיא האירוע היה כשסטודנטים מתרבויות שונות השתתפו בריקוד “דחייא” המסורתי. “היום הזה נתן הזדמנות לסטודנטים אחרים במכללה לדעת על התרבות של האחר”, אמר תייסיר אבו האני, בן 25, סטודנט במחלקה לעבודה סוציאלית ונציג הסטודנטים הערבים באגודת הסטודנטים במכללת ספיר. “האירוע נעשה בשיתוף פעולה עם סטודנטים ערבים בדואים, שכל אחד מהם לקח חלק בהצלחת היום הזה”, הוסיף. “דבר כזה צריך להיות לא רק למשך זמן מסוים אלא צריך שיהיה יום שלם. זה היה טוב לתת למישהו שלא מכיר את התרבות שלנו ההזדמנות להיכנס לתוכה ולדעת עליה יותר”.

קפה על מנגל. צילום: קרם אבו גאנם
דוכן שבו נמכרו תכשיטים בעבודת יד. צילום: חנין אלעמארנה

חנין אלעמארנה, בת 22, סטודנטית במחלקה לתקשורת, סיפרה על חשיבות האירוע בעיניה. “כסטודנטית ערבייה הרגשתי שהזהות שלי קיימת ולא מחוקה. האירוע אפשר לנו להראות ולהסביר לאחרים על זהותנו ועל המסורת והתרבות שלנו”. אלעמארנה הציעה גם דרכים לשיפור: “התרבות שלנו בעבר הייתה יפה יותר בהשוואה לימינו, לדעתי היה צורך לארגן את האירוע בצורה מסבירה יותר. למשל, להציג שלטים עם מידע על מה מסמל כל דבר במורשת הערבית כי כולם היו צריכים לדעת יותר ולקבל עוד מידע”.

סטודנטים שאינם משתייכים לחברה הערבית סיפרו כי נהנו מהחוויה המלמדת. “לי אישית זה הרגיש מאוד משמעותי. מאוד נהניתי מזה וגם שאלתי על המשמעות של כל דבר”, העידה מאיה אנדראה אוזן, בת 27 סטודנטית במחלקה הרב-תחומית. “מאוד מעניינת אותי החברה הערבית, יש לי חברים בה, ואני חושבת שאירועים כאלה צריכים לקרות יותר”. היא המשיכה: “צריך לארגן היכרויות נוספות עם החברה הערבית, גם במסגרות יותר אינטימיות”.

דוכן הקפה והתה. צילום: קרם אבו גאנם
מהבאג’, כלי לגריסת הקפה. צילום: קרם אבו גאנם

עוהוד אבו מדיגם, בת 20 במחלקה ניהול למדיניות ציבורית, הייתה מאחת הסטודנטים שהשתתפה בארגון וסידור האירוע. היא הקימה בכיכר דוכן שבו הציגה תכשיטים מודרנים שהיא יצרה מרקמות מיוחדות בהשראה מהתרבות הבדואית. “התרבות הבדואית היא אוצר שצריך לשמור עליו לאורך החיים. רציתי לומר שהדבר שהיה הכי יפה התאחדות הסטודנטים הערבים במכללה לרגל כל מיני אירועים הקשורים לחברה הערבית שדואגים להבליט אותם”  אבו מדיגם הוסיפה: “יום זה בלתי נשכח כי השתתפתי במורשת הבדואית שהתקיימה היום ויוכלתי להציג את העסק שלי ברקמה ובתפירה. הרגשתי שאני גאה בעצמי ובהיכרות שלי לסטודנטים חדשים מהמכללה. התרבות הבדואית זה הדבר המסמל על קיומנו ועד כמה אנחנו חזקים”.

 

סגור לתגובות.