מחאה נגד טכנולוגיית ה-5G. (צילום מסך מעמוד הפייסבוק Stop5G Israel)

אם להשתמש בשפת מתנגדי ה-5G, מחאתם היא “קשקוש בלבוש”

מאת ארנולד נטאיי

“סדר עולמי חדש”, “ביל גייטס הביא את הקורונה”, “מתקינים לנו צ’יפים בסתר”, אלה רק חלק מהטיעונים של “כת ה-5G”, או כמו שאני קורא לה “כת רק לא ביבי”. הטיעון המרכזי של מתנגדי 5G הוא שטכנולוגיית הדור החמישי של הסלולר מסוכנת, אך באין עובדות מוצקות שיבססו זאת, הם פועלים בדרך של רטוריקת הפחדה. לפעמים, אני תוהה לעצמי, איזה מכשיר סלולרי יש בידי חברי המחאה? האם 4G ו-3G לא מסוכנים בעיניהם? למה הם נזכרו רק עכשיו לצעוק על נורות החשמל התמימות שמוצבות ברחובות? התשובה, בשפת העם, היא צביעות.

טכנולוגיית ה-5G היא רשת סלולרית מתקדמת שתחליף את הדור הרביעי שיש לנו כיום. הטכנולוגיה תתרום להאצת האינטרנט ולפיתוח ערים חכמות ורכבים אוטונומיים. בתקופה האחרונה בוערות בפייסבוק קבוצות שמתנגדות לפריסת רשת ה-5G. בחיפוש קצר ברשת החברתית ניתן למצוא יותר מעשר קבוצות כאלה. עד לא מזמן הייתה ברשת קבוצה גדולה שמנתה בסביבות 90 אלף איש עם אובססיה נגד הדור המתקדם. האווירה שם הרגישה כמו אווירת קרב עם קריאות כמו “הקרב על החיים שלנו”. אחרי פרק זמן מסוים נסגרה הקבוצה על ידי פייסבוק בעקבות עידוד פגיעה ברכוש והפצת קונספירציות. אלא שהמהלך הזה רק תרם לקונספירציה וליצירת קבוצות נוספות.

הקש ששבר את גב הגמל מבחינתי, היה האם הצעירה שזעקה לעזרה כי בתה מפחדת ללכת לבית ספר, במחשבה ששם יחדירו לה צ’יפים (שבבים). נשבר לי הלב. מדובר בדפוס שחוזר על עצמו בקבוצות המחאה של מתנגדי הדור החמישי – זריעת פאניקה בציבור מבולבל. השאלה האמיתית היא, עד כמה זה נכון? אנשים מעלים סרטונים ליד עמודי חשמל ואומרים “הנה פה יש את טכנולוגיית ה-5G”, “הולכים להרוג אותנו”, “פרסו את זה בזמן ההסגר” ועוד כל מיני סיפורי אלף לילה ולילה.

מתבקשת כאן אזהרת פייק ניוז גדולה. בישראל, כך לפי שר התקשורת החדש יועז הנדל עוד לא הותקנה אפילו אנטנה אחת של 5G. רק בימים האחרונים הושלם שלב א’ בבניית תשתיות שיימשך עד שנת 2021 לפחות. לכן, אין שום בסיס לקשר בין נורות לד חדשות שמותקנות ברחוב, לבין פריסת ה-5G.

סרטון מקבוצת הפייסבוק Stop 5G Israel:

 

טענה אחרת שמושמעת מפי מתנגדי “הכת” היא שהדור החמישי נועד לעקוב אחרינו, אזרחי המדינה. אבל בואו נודה באמת, אין צורך ב-5G כדי לעקוב אחרינו. כבר עכשיו יש טכנולוגיה מספיק טובה למעקבים אחרינו, כפי שהשב”כ הוכיח בשיא משבר הקורונה. טענה נוספת שאותה המוחים מדגישים היא שטכנולוגיית ה-5G היא הגורם להתפרצות מחלת הקורונה. על פי מכון דוידסון, טכנולוגיית 5G לא יכולה להיות הגורם למחלת הקורונה בעולם, כיוון שהיא פועל על גלים בעלי קרינה אלקטרומגנטית לא מייננת, משמע הטכנולוגיה לא יכולה להזיק ל-DNA של האדם.

לפני הקורונה לא שמענו יותר מדי על ה-5G ויש לי הרגשה שגם לא מרבית חברי הקבוצה שמתנגדים לה כעת. כשהצטרפתי לקבוצה היו לה 15 אלף עוקבים בלבד, ותוך פחות מחודש המספר קפץ ל-90 אלף חברים. ההסבר לכך יכול להיות כזה: ככל שאנשים יושבים יותר בבית, הם יוצרים יותר תיאוריות מופרכות, או כמו שאני קורא להן “קשקוש בלבוש”.

אם מובילי המחאה יוכיחו שהם לא משתמשים בטכנולוגיה המתקדמת 4G ובטכנולוגיות דומות, ומסתפקים במכשיר “נוקיה” עתיק, שהדבר היחיד שיש בו זה סנייק, אוריד בפניהם את הכובע ואגיד שמחאתם לגיטימית, אך אם יש להם סמארטפון, הם צריכים לעשות בדק בית ולראות היכן הם טעו. כל עוד התיאוריות שלהם לא מבוססות, הם רק מעוררים אנטגוניזם והתנגדות למעשיהם, שהופכים אותם ללא אמינים.

סגור לתגובות.