בצלאל טרייבר, ראש רשות החירום הלאומית. צילום: אייל גטו

משרד הביטחון: “במבצע הבא נפנה את תושבי שדרות”

“במבצע הבא נפנה את תושבי העיר שדרות” – כך אמר היום (יום ג’, 24.11) ראש רשות החירום הלאומית (רח”ל) במשרד הביטחון, בצלאל טרייבר, במהלך כנס שדרות לחברה שנערך במכללת ספיר. את הדברים אמר טרייבר במהלך מושב שעסק בנושא שנה למבצע ‘צוק איתן’ ונגע בהיערכות המדינה לפינוי תושבים בעתות חירום.

טרייבר התייחס לסוגיית פינוי התושבים ואמר שבמערכת הביטחון נערכים לאפשרות שהמצב הביטחוני והירי הרקטי יובילו לפינוי של האוכלוסייה האזרחית משדרות לאזורים מרוחקים יותר. “במידה ויהיה צורך בזמן לחימה – נפנה גם את הישובים בגבול הצפון”, הוסיף. ראש רשות החירום הלאומית הודה, כי בזמן צוק איתן היה צריך לפנות את התושבים בדרום – וכי הוא מכה על חטא שלא בוצע מהלך כזה: “מודה לראשונה שמשרד הביטחון טעו שלא פינו”. גורם צבאי בכיר אמר בתגובה, כי צה”ל מתנגד בתוקף לפינוי.

אלוף פיקוד דרום היוצא, סמי תורג'מן. צילום: אייל גטו
אלוף פיקוד דרום היוצא, סמי תורג’מן. צילום: אייל גטו

במהלך הדיון פנו לטרייבר תושבים מעוטף עזה שישבו בקהל ואמרו, כי במהלך צוק איתן הקיבוצים פינו את עצמם וכי תנועת התושבים הייתה מאוד איטית. בהקשר זה נשאל טרייבר מי יקבל כעת את ההחלטה על פינוי אם וכאשר יהיה בכך צורך – ומתי זה יקרה. הוא השיב כי המדינה, בראשות שר הביטחון היא שתקבל החלטה על כך – “התהליכים הם קצרים מאוד”, אמר.

במהלך הדיון התייחס אלוף פיקוד הדרום היוצא, סמי תורג’מן, להסכם הגרעין שנחתם עם איראן, והביע חשש שכתוצאה מהסרת הסנקציות וההגבלות, כמויות גדולות של כסף יועברו לחמאס, מה שיסייע להתעצמותו.

בתמונה בראש הכתבה – בצלאל טרייבר. צילום: אייל גטו.

סגור לתגובות.