דאבל בכדורעף: קבוצות שער הנגב זכו באליפות הליגה הארצית

חגיגה כפולה במועצה האזורית שער הנגב: קבוצות הנשים והגברים בכדורעף, הפועל שער הנגב א.ס ספיר, זכו בשבוע שעבר באליפות הליגה הארצית והעפילו לליגה הלאומית. קבוצת הגברים תקבל הזדמנות נוספת לתקוע יתד בליגה הלאומית לאחר שירדה ליגה אשתקד. לעומת הגברים, בקבוצת הנשים טרם החליטו אם לוותר על העלייה לליגה הלאומית שנחשבת חצי מקצוענית וקשה משמעותית.

קבוצת הגברים של שער הנגב היא קבוצה שנולדה מחדש לפני כמה שנים בעקבות שיתוף פעולה של שער הנגב ואגודת הסטודנטים בספיר. כיום הקבוצה מורכבת משחקנים תושבי המועצה וסטודנטים הלומדים במכללה. “בשער הנגב יש מסורת מאוד גדולה של כדורעף, פעם היינו בליגת העל, אבל קבוצת בוגרים זה משהו שלא היה, זה משהו שכלכלית הוא לא פשוט, ואחר כך בזכות שיתוף פעולה עם אגודת הסטודנטים הצלחנו לפתוח את קבוצת הבוגרים”, מסבירה דפנה סיבוני, מחזיקת תיק הספורט במועצה האזורית שער הנגב.

הקבוצה שקמה לתחייה עלתה לליגה הלאומית לפני שנתיים ובעונה שעברה ירדה חזרה לליגה הארצית, והשנה היא עשתה זאת שוב והעפילה בחזרה לליגה הלאומית. “העונה היתה מאוד עמוסה, מורכבת ומעניינת. הקבוצה היא קבוצה עם הרבה מאוד אופי, כל שחקן עולה למגרש כדי לנצח, בשביל עצמו, בשביל הקבוצה”, אומר איתי פכטר, מאמן קבוצת הגברים ומוסיף: “ניצחנו משחקים מאוד מאוד צמודים נגד קבוצות שנאבקו איתנו וזה הייחוד של הקבוצה, משחקים בה שחקנים מנוסים מאוד”. על העלייה לליגה הלאומית מסביר פכטר כי מטרת הקבוצה בעונה הבאה היא להישאר ולתקוע יתד בליגה הלאומית שהיא קשה מאוד לדבריו, “המטרה היא לא לעלות לליגת העל ואחרי זה ליפול, כי מי שעולה מהר נופל. המטרה היא לשרוד בלאומית ולקיים סביב הקבוצה תשתית שמורכבת מילדים, נוער, זאת אומרת שהיא תהיה משהו שרוצים לבוא אליו”. לדברי פכטר, “כדורעף זה ענף ייחודי שיש בו הישגים ומסורת באזור, לכן שווה לתקצב אותו ולהתייחס אליו בצורה אחרת מענפים אחרים”.

שיתוף הפעולה בין השחקנים המקומיים לסטודנטים מייצר דינמיקה טובה ומשמעותית בקבוצה. “יש יחסים מצוינים בין כל השחקנים, החיבור הוא מעולה (בין הסטודנטים לתושבים – ע”כ) וזה מה שהביא לנו את העלייה”, מספר יונתן שבירו, שחקן בקבוצה. הקבוצה שהתגבשה סימנה לעצמה כבר מתחילת העונה את המקום הראשון כמטרה. “העונה ביססנו את עצמנו כקבוצה מגובשת ואיכותית. מהרגע הראשון הבנו שאנחנו קבוצה טובה”, אומר ניר טל, סטודנט במכללה המתפקד כמנהל הקבוצה וכשחקן הקבוצה.

הפועל שער הנגב א.ס ספיר. צילום: מוטי בן אשר
הפועל שער הנגב א.ס ספיר. צילום: מוטי בן אשר

משחק סיום העונה היה אמור להיות משחק חגיגות האליפות ובקבוצה קיוו להשיג ניצחון ביתי אחרון שיעצים את החגיגות, אך למרות הקהל הרב שהגיע, הקבוצה האורחת אסא גידיס באר שבע ניצחה 2-3. למרות שהבטיחו את העלייה כבר שלושה משחקים לפני סיום העונה טל מביע אכזבה ממשחקה האחרון של הקבוצה שהפסידה בבית: “לא היה כיף להפסיד את המשחק הזה כי זה היה משחק בית והבאנו הרבה קהל”.

משפחה של כדורעף

בקבוצת הנשים הסיפור קצת שונה. בעונה הקודמת כמו גם בעונה הנוכחית קבוצת הנשים עלתה ליגה, אך אלה החליטו לוותר על העלייה ולהישאר בליגה ארצית. בשונה מקבוצת הגברים, קבוצה הנשים של שער הנגב מורכבת מסגל שחקניות שבנוי רק מתושבות המועצה. “מדובר על עבודה די ארוכה עם בנות מתחילת הדרך וזה מבחינתי מה שיפה בכל העניין, לא מדובר על אוסף של שחקניות שהתאספו ככה מכל מיני מקומות, אלא בנות שבאמת התחילו את הדרך בשער הנגב”, אומר נבות מילוא, מאמן הקבוצה. במועצה מעוניינים לשמור על קבוצה ביתית ולפתח את קבוצת הנשים, כמו גם את קבוצת הגברים, כמקום אליו צעירות וצעירים ישאפו להגיע.

דנה יולי, הקפטנית של הקבוצה, תיארה ל”ספירלה” אווירה משפחתית בקבוצה. “משפחה של כדורעף, עם קבוצה של בנות מגיל 17 ועד 41 מצאנו עוגן, מצאנו מקום מדהים להשתייך אליו, לחזור לאיפה שגדלנו ולשחק בשביל הקבוצה שתמיד היינו”.

בשבוע שעבר התקיים המחזור האחרון לעונה בליגה הארצית דרום לנשים במשחק בין קרית גת שאירחה את א.ס. ספיר שער הנגב. הקבוצה האורחת ניצחה 1-3 וחגגה את זכייתה באליפות עם סיום העונה. “הזכייה מאוד משמעותית עבורנו”, מספר מילוא, “שיחקנו העונה עם סגל שחקניות שרובן לא שיחקו לפני שנה ולפיכך זו היתה קבוצה חדשה מצד אחד, אך בעלת ותק מקומי מהצד השני. רובן המכריע של הבנות גדלו בשער הנגב, חלקן כבר הכירו משנים קודמות ונוצר חיבור מצוין שדחף את הבנות להישגים קבוצתיים טובים ויותר מכך, להתקדמות ושיפור יכולת אישית”.

סגור לתגובות.