המפכ"ל אלשיך, כנס שדרות לחברה 2018. 
צילום: אושרי יעקב

כנס שדרות 2018: אולם מרכזי מלא, מושבי צהריים ריקים

כנס “שדרות לחברה” נפתח בתחילת השבוע במושב פתיחה מיוחד בסינמטק שדרות. מושב הפתיחה היווה צעד חשוב לחזרתו של הכנס לקדמת הבמה הציבורית ולמרכזיותו בשיח החברתי. מושב הפתיחה הוגדר כהצלחה, לאור הקהל הגדול שמילא מפה לפה את האולם ולצד התנהלותו החלקה של פתיחת הכנס. שרת התרבות, מירי רגב, הגיעה השנה כמתוכנן, זאת לאחר שאשתקד אישרה השרה הגעה אך הבריזה ברגע האחרון. אך גם השנה מיעט קהל בוגר להגיע, והמארגנים מילאו את המושבים בצעירים כדי שישמשו כקהל. הקהל ברובו הורכב מצעירים, בני מכינות ושנת שירות וגם מפנסיונרים שהיה ביכולתם להגיע למכללה הדרומית.

כנס שדרות לחברה – סיקור נרחב ב”ספירלה”

אחת מהם היתה בטי שהגיעה מאזור השרון באוטובוסים. כשהיא נעזרת במקל הליכה מאלומיניום, היא התייצבה בחלקו האחורי של אוהל הצעירים וסיפרה ל”ספירלה”: “הגעתי לכנס מתוך סקרנות שנוצרה על ידי פרסום שראיתי”. לדבריה, היא לא התלהבה יתר על המידה מהנואמים. נדמה שמעטים מבני גילה של בטי הגיעו, ובמקום זאת צעירים תפסו חלק גדול יותר. נטע וסתיו ממכינת “נחשון”, שהשתתפו במושב “הדרת נשים”, סיפרו כי “במושב נשמעו דעות מגוונות והדיון התנהל בצורה עניינית”. לדעת רוב המרואיינים, היום השני בכנס היה מוצלח והמומנטום החיובי נשמר מערב הפתיחה. מושבי הבוקר של הכנס היו מעניינים, אולמות הדיון מלאו ואפילו מפכ”ל המשטרה, רוני אלשיך, הפתיע כשהגיע בזמן פציעות.

השר ישראל כץ בכנס שדרות לחברה. צילום: אושרי יעקב
מושבי הבוקר בכנס שדרות לחברה. צילום: אושרי יעקב

הצעירים שהגיעו לכנס התלוננו בפני “ספירלה” שאין באפשרותם לבחור פאנל לפי ראות עיניהם וכי “הוכרחו להשתבץ לפי צורכי המארגנים”. מעיין ואור ממכינת “נחשון” היו צריכים להשתתף במפגש מעגלי שיח, אך בגלל דלילות קהל, התבקשו החניכים להגיע לאוהל המרכזי כדי למלא את שורות הכיסאות הריקים. “מאכזב שהגענו לשם מטרה מסוימת ובסופו של דבר שלחו אותנו למקום שלא ביקשנו להגיע אליו”, הם אומרים. למרות שהגיעו לאוהל המרכזי, צמד הנערים לא מצאו עצמם בתוך כל ההמולה. “ניסינו להקשיב לכל מה שהנואמים אמרו אך אנשים רבים לא הפסיקו לדבר, דבר שמנע מאיתנו להתרכז, ולא הצלחנו להבין שום דבר באוהל”. נקודת האור היחידה היתה במושבי הבוקר שם סיפרו החניכים כי “היה לנו נורא מעניין להקשיב לכל הפוליטיקאים שהגיעו, זה חידש לנו מאוד”.

הגיע בדקה ה-90. המפכ”ל רוני אלשיך. צילום: אושרי יעקב

רוב הקהל הצעיר נותר מחוץ למושבי הצהרים והמשיך לאוהל הצעירים של קק”ל שם אוגדו כל המסגרות החינוכיות. אך היה לכך מחיר: שמושבי הצהריים נותרו שוממים ביחס לנוכחות הגבוהה בבוקר. באוהל הענק של קק”ל עלו לבמה יו”ר הקרן, דני עטר ועוזי דיין יו”ר הפיס. אלה דיברו במסרים שטוחים ישירים ואישיים, אם כי נראה שהקהל המתין להצגה שתעלה ותפטור אותו מעוד נאומים.

כנס שדרות לחברה 2018. על הבמה: דני עטר
צילום: רמון שגב

 

 

סגור לתגובות.