חברים מהקיבוץ. השותפים בבית-הקפה והשף (מימין לשמאל): אסיף פלג, תמיר סלומון, אבישי ארג'נטרו, ליאור זומן, תומר אדס ושי סיגל.

ששון ושמחה: הכירו את בית הקפה החדש בשדרות

אי שם בלב העיר שדרות שוכן לו בית הקפה החדש “סבא שמחה” אשר מעניק ללקוחותיו אווירה של גסטהאוס בהודו עם טעמים שלא יביישו את המסעדות היוקרתיות בתל אביב. בשנים האחרונות התפתחה שדרות בכל הנוגע למגוון הקולינרי אך בית-קפה מהסוג הזה היה בדיוק מה שחסר. נכון, ישנם כמה בתי קפה בשדרות, אך הם שייכים לרשתות גדולות ומציעות מחירים לא פריפרייליים במיוחד. אבל הנה זה קרה, וסוף כל סוף נפתח לו בית קפה טעים ומזמין בעיר. “סבא שמחה” נפתח לפני שבועיים במתכונת מצומצמת, אך כבר בשבוע שעבר הוכרז כי הוא יישאר פתוח בכל ימות השבוע בשעות הערב. האנשים עמדו בתור וחיכו לשולחן.

סבא שמחה. רגוע כמו בהודו, טעים כמו בתל אביב

האגדה מספרת על שמחה, הסבא המיתולוגי של קיבוץ כפר-עזה, אשר חקוק בזיכרונם של כל ילדי הקיבוץ. חמשת השותפים שפתחו את בית הקפה הם כולם חברי ילדות מהקיבוץ ולכן הם קראו לבית הקפה על שמו. שניים מהם הם גם הבעלים של רשת החומוסיות “החומוס של טחינה”, הצלחה שדרותית נוספת שהתרחבה גם לבאר שבע וירושלים. מרגיש שהאווירה בבית הקפה היא ביתית. אולי בזכות העובדה שגם השף, אבישי ארג’נטרו, הוא תוצרת כפר עזה וחבר טוב של השותפים. ארג’נטרו הרכיב תפריט חלבי מדויק, אשר מכיל מנות לא גדולות במיוחד אך משובחות ובמחיר שווה לכל כיס. בתפריט של בית הקפה אפשר למצוא בין היתר:

כרוב גנוב- מנה של כרוב צלוי עם ביצה רכה, איולי פרמז’ן, עגבניות שרי צלויות ושום קונפי (מחיר: 25 ₪).

מנת ה”כרוב גנוב”. צילום: שי אוסטרוב פינסקר

פסטייה שיעית- עלי פילו ממולאים במילוי משתנה, שמנת וגבינת עיזים (מחיר: 35 ₪).

מנת ה”פסטייה שיעית”. צילום: שיר אוסטרוף-פינסקר ושי פינסקר

גרבלקסקורדלייה- סלמון כבוש בסלק, גבינת שמנת, ממרח שקדים, פסטו ביתי וירקות (מחיר: 27 ₪ ).

חלק מהמנות מגיעות גם עם פוקאצ’ה והן בהחלט משביעות. בשני ביקוריי במקום הזמנו מנות כמספר הסועדים ואף אחד לא נשאר רעב. כמובן שקינחנו בעוגת הגבינה הנהדרת (מחיר: 17 ₪) שאסיף, אחד מהבעלים, הכין במו ידיו וקלע בול במרקם ובאיזון הטעמים. את כל הארוחה, מותר לציין, חלקנו בינינו שזה בעיניי המפתח לארוחה מרגשת וגם קצת הקטע של המקום. הצלחת היתה במרכז השולחן והמזלגות לא הפסיקו לעבוד, ביס אחרי ביס, שכל אחד מהם טעים יותר מהשני. יצאנו שבעים אך לא כבדים ועם שכרות קלה מכוס של גוורצטרמינר (מחיר: 18 ₪).

עוגת גבינה מעולה. צילום: שיר אוסטרוף-פינסקר ושי פינסקר
חברי קיבוץ ושותפים בבית-הקפה (מימין לשמאל): אסיף פלג, תמיר סלומון, אבישי ארג’נטרו (השף), ליאור צומן, תומר אדס ושי סיגל. מתוך הפייסבוק של בית-הקפה. צילום: שיר אוסטרוף-פינסקר ושי פינסקר

את בית-הקפה שיפצו בעצמם השותפים והתוצאה יצאה מוצלחת ביותר. בחלק הפנימי שלו יש חלל סגור וממוזג עם מטבח פתוח שבו ניתן להתרשם מרמת הניקיון הגבוהה ולצפות בעבודת הטבחים. החלק החיצוני של בית הקפה כולל מרפסת רחבה שבה ניתן לשבת ברוגע וליהנות מהבריזה שמגיעה בשעות הערב של חודשי הקיץ. לרגע בלי לשים לב אתה יכול לשכוח שאתה בעיר שדרות. או לפחות בשדרות כפי שהכרנו אותה עד כה.

סגור לתגובות.