מחאה נגד אלימות כלפי נשים בספיר. צילום ארכיון: קרם אבו גאנם

סטודנטיות ומרצות הפגינו במחאה על אלימות כלפי נשים

סטודנטיות ומרצות הפגינו אתמול (שלישי) במחאה על אלימות כלפי נשים, במסגרת יום שביתה שהוכרז ברחבי הארץ בעקבות רצח 24 נשים מתחילת השנה בידי קרוב משפחתן. בשעות הבוקר התאספו סטודנטיות ומרצות לבושות בשחור בכיכר המרכזית. חלקן גם ערכו מיצג, שבמסגרתו שכבו על הרצפה עם בגדים ספוגים לכאורה בדם.

ד”ר הגר להב, מרצה בכירה וחוקרת במחלקה לתקשורת, אמרה בהפגנה כי “לפי הערכות, בין 200 ל-400 אלף נשים סובלות מאלימות פיזית בישראל”. היא הוסיפה כי “בכל חודש נפתחים בבתי משפט בישראל 50 תיקים על אלימות בתוך המשפחה, תחשבו כמה תיקים לא מגיעים לבית משפט”.

מחאה נגד אלימות כלפי נשים בספיר, הבוקר. צילום: קרם אבו גאנם

ד”ר נוזהה אלאסד-אלהוזייל, חוקרת חברות מסורתיות, השתתפה גם היא בהפגנה. “בכל הדתות כשמדברים על רצח או לקיחת נשמה אנושית, זה מזעזע. נרצחות כאן נשים והחברה ממשיכה כאילו לא קרה כלום, וזה ימשיך”, הזהירה ד”ר אלאסד-אלהוזייל. “אני רוצה לדבר גם על אותן נשים שלא זכו לקבורה מכובדת, שלא זכו שיהיה להן שם. לדבר על נשים שנרצחו ואנחנו יודעים עליהן, אבל בחרנו את השתיקה. אני רוצה לדבר על רצח נשים שאנחנו לא יודעים כמה הן במספרים, אבל אם אנחנו נרצה, אנחנו נדע. אני רוצה לדבר על נשים שלא זכו להלוויה כי הן כביכול פגעו בכבוד”, המשיכה ד”ר אלאסד-אלהוזייל, והוסיפה: “במה הן פגעו? אני רוצה לדבר על קשר השתיקה”.

שיא המחאה הכלל-ארצית נגד אלימות כלפי נשים היה אמש בעצרת בכיכר רבין בתל אביב. רבבות בני אדם השתתפו בעצרת בדרישה ליישום התוכנית הבין-משרדית לטיפול באלימות במשפחה. בעקבות המחאה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יכנס מחר בבוקר את ועדת השרים לדיון בנושא.

סגור לתגובות.