צומת ספירים ליד שער תקשורת. צילום: אמיתי דואק

“ראיתי תאונה בלייב”: מדוע צומת ספירים אינו מרומזר?

מאת אמיתי דואק, זהבה מקונן ושגיב אלמקייס

צומת ספירים, הצומת הלא מרומזר בכביש 232 שמוביל לדרך הגישה לשער תקשורת במכללת ספיר, יוצר מדי יום פקקים ולעיתים אף תאונות. נהגים רבים לא מצייתים בו לתמרור ולחוקי התנועה, אך למרות הסכנות, רמזור טרם הוצב במקום. נושא רימזור הצומת קיים בתוכנית הסיוע לעוטף עזה שאושרה לאחרונה בכנסת, והוא באחריות חברת “נתיבי ישראל”. בחברת “נתיבי ישראל” אמרו כי “שני הצמתים הצמודים למכללה מוכרים היטב לחברה וזו עמלה רבות להסדרתם”. עוד נמסר מהחברה.כי נושא האכיפה בסמכות משטרת ישראל בלבד.

מהמועצה האזורית שער הנגב נמסר בתגובה כי “המועצה מודעת היטב לעומס הקיים על שתי היציאות של קרית החינוך (צומת ספירים וצומת גבים), במיוחד בשעות העומס (הכניסה למוסדות החינוך והיציאה מהם). הצומת נמצא באחריות מלאה ובלעדית של חברת נת”י (נתיבי ישראל), כמו כל כבישי המועצה וצדי הדרכים. לצערנו, המועצה לא יכולה להסדיר את הצומת על דעת עצמה או להעמיד שלטים לצדי הדרך.

“המועצה פעלה נמרצות להכניס את רימזור צומת ספירים בתוך תוכנית הסיוע לעוטף עזה שאושרה זה מכבר בכנסת. לשמחתנו הצלחנו, ובתוך תוכנית הסיוע נמצאת גם תוכנית הסדרת הצומת. נקווה כי במסגרת ההסכם הזה, נת”י תסדיר את הצומת בהקדם. נדגיש שככלל, אנו קוראים לכל הנהגים, ובוודאי לנהגים בנמצאים בתוך קריית החינוך (בקרבת ילדים ובתי ספר), לנהוג על פי החוק ולהישמע להוראות התמרורים, לרבות תמרור העצור המוצב ביציאה מצומת ספירים. שמירה על חוקי הכביש מצילה חיים”.

תגובת משרד התחבורה טרם התקבלה במועד פרסום הידיעה.

 

 

סגור לתגובות.