מתוך המערכון "ביביקרטיה"

“ארץ נהדרת” היא מהדורת החדשות האמיתית

פרק הפתיחה של העונה ה-16 של “ארץ נהדרת” שודר אתמול (רביעי) וכבר במערכון הפתיחה הוכיחו הכותבים שגם הפעם, כמו תמיד, הם לא פוסחים על איש. הפרק נפתח בפאנל המדיני ונגע בכל אחת מהדמויות החדשות במשחק הפוליטי. זה התחיל מהתוספת המרעננת והמעולה של שחר חסון בתפקיד אבי גבאי ועבר דרך ליאור אשכנזי בחיקוי נהדר של בני גנץ. עבודת האיפור שנעשתה על אשכנזי היתה מדהימה וכמעט זהה לחלוטין, והבעות הפנים שומרות השתיקה של גנץ היו אחד לאחד. המערכון נכתב בצורה מדויקת וכנה, וכלל אמירות נוקבות וקשות שהיינו שמחים שמישהו סוף סוף יגיד.

הפאנל קינח במערכון ה”ביביקרטיה” שגרם לצופים להחזיק את הבטן מרוב צחוק, למרות התמונה העגומה שהוא מעלה. בחוצפה רבה שמו יוצרי ארץ נהדרת (מולי שגב, דוד ליפשיץ ואסף שלמון) זרקור על מה שנדמה כי עבר תחת הרדאר של כולנו והכריחו אותנו להסתכל. השיר העוקצני בעל התוכן הנושך מציג סאטירה טובה, בועטת ואיכותית במלוא תפארתה ומוכיח לנו כמה ארץ נהדרת היא כבר מזמן לא רק תוכנית חיקויים, אלא תוכנית סאטירית וביקורתית שמעניקה לצופים אפשרות לקצת הומור על המצב הבעייתי. ארץ נהדרת לא רק מוציאה את הכביסה המלוכלכת שלנו על המסך, היא גם צוחקת על כך ואף גורמת גם לנו לצחוק.

לצפייה במערכון המלא לחצו כאן.

אחרי שסיימו להיכנס במערכת הבחירות, עסקו ארץ נהדרת בסימפוזיון סביב האירוויזיון הקרב ובא. החיקוי המעולה של מאיה בוסקילה (עלמה זק) החזיר אותנו לעונות הראשונות של התוכנית, והחיקוי המצוין של ארז טל (אורי לייזרוביץ’) היה כה זהה, גם מבחינה ויזואלית. לייזרוביץ’ (“זגורי אימפריה” ו”שבאבניקים”) גם הוא ליהוק חדש ומשדרג לקאסט המטורף הזה, והוא מראה יכולות חיקוי אדירות. גם העקיצה בתחילת המערכון על המיקום בו יתקיים האירוויזיון היתה נכונה ומוקפדת, אך החיקוי שגנב את ההצגה במערכון זה היה ללא ספק החיקוי של דודו פארוק. אלי פיניש נכנס לנעליה של הדמות הכי מסקרנת בזמן האחרון ועשה אותה בצורה די מושלמת. הטירוף בעיניים, תנועות הידיים ואפילו הנהימות הלא ברורות – פיניש עושה זאת בגדול.

לקראת סוף התכנית, ארץ נהדרת הציגו לנו מערכון של תופעה נוספת שצצה בארץ – הטרנד התורכי. מערכון “הכלה מאיסטנבול”, הטלנובלה התורכית שסחפה את המדינה, היה מבדר ועשוי היטב. הדמויות היו דומות והעלילה שילבה בתוכה את טרנד השתלות השיער בטורקיה שתופס תאוצה גם הוא. המערכון נתן הרגשה מעט וינטג’ית עם כמות הסטירות שחולקו בו והוכיח כי ההומור הישן עדיין עובד וכי כולנו סאקרים של צ’פחות טובות.

במערכון האחרון בתוכנית, החליף שחר חסון את יובל סמו בפינת “הטרד את עוברי האורח” והביא לנו את דמותו של דולב שושני, מתמודד מספר 40 בליכוד. פרודיה נפלאה לאורן חזן, ואין ספק שהתוספות ה”חסוניות” לדמות רק מוסיפות להנאה של הצופה.

ארץ נהדרת היא תוכנית בידור וסאטירה, ובעונה החדשה היא מוכיחה לנו שוב ושוב כמה היא אקטואלית מתמיד וכמה אין אצלה “פרות קדושות”. האמירה על פרשיית אפי נוה והשוחד המיני, שצו איסור הפרסום עליה הוסר רק שעות בודדות לפני שידור התוכנית, מראה לנו כי לארץ נהדרת אין שום עניין “להוריד את הרגל מהגז” – אפילו להיפך. התוכנית נגעה בכל מה שחשוב, חדש ומעניין במדינה, וזו ההגדרה של עיתונות. הדרך ההומוריסטית שלהם היא רק התוספת כך שארץ נהדרת הפכה להיות מהדורת החדשות האמיתית של ישראל.

התוכנית עולה שלב ופותחת את כל תיבות הפנדורה שלנו. היא לא רק פוקחת את עינינו, היא גם טובה ומצחיקה. שילוב בו זמני של הומור וחשיבה מעמיקה עלינו כחברה. “הקרקס התחיל: וגם אנחנו” נכתב בטריילר שהקדים את פרק הפתיחה, וכבר מצפייה בו ניתן להבין שהתוכנית הזאת היא אחת הסיבות לומר שיש לנו ארץ נהדרת.

“הקרקס התחיל: וגם אנחנו”. צילום: משה נחמוביץ (Mako)

סגור לתגובות.